2014-01-03, 01:05
Medlem
ChiCoLas avatar
Nu är det så här att jag fick en iPad av min kära flickvän. Så klart ville jag ha över favoritfilmen direkt så jag laddade hem handbrake på hennes Mac, och konverterade filmen till mp4. Hon ville inte ha kvar själva handbrake-filen på datorn så jag skulle ta bort den så står det typ "filen handbrake går inte att radera för den får inte tas bort"

Hur ska jag få bort den? Det är väl inte rimligt att hon måste ha den kvar för alltid eller att formatera om hela datorn?
Kan någon Mac -expert hjälpa mig?
Skriv gärna en step-by-step då jag är okunnig inom datorer och riktigt jäkla urdålig på Mac.

Fridens
Citera
2014-01-03, 01:31
Medlem
Har du testat att starta om datorn? För det har stått exakt likadant för mig också och då räckte det med en omstart så kunde man ta bort programmet. Hoppas det funkar
Citera
2014-01-03, 01:44
Medlem
ChiCoLas avatar
Ja jag testade det. Att starta om den och söka i Finder för att ta fram det. Men det står samma sak. Någon annan som vet hur jag löser detta dilemma?
Citera
2014-01-03, 17:40
Medlem
tzjs avatar
Rubrik justerad.
/moderator.

Har du matat ut dmg-filen programmet kom i?
Citera
2014-01-03, 21:17
Medlem
ChiCoLas avatar
Tack för svaret. Men jag är verkligen en dataamatör. Kan du förklara vad det är för fel och hur kag tar bort den?

Tack på förhand
Citera
2014-01-03, 21:18
Medlem
ChiCoLas avatar
Förklara vad det är för fil menar jag
Citera
2014-01-04, 02:01
Medlem
Kolla här.

Du kan också använda Cocktail.

Kolla under Files > Locked.
Citera
2014-01-04, 15:22
Medlem
Du kan gå in på finder så bör det stå "handbrake" och så har du en liten ikon bredvid namnet som du kan klicka på för att mata ut installationsprogrammet - sen kan du ta bort.
Citera
2014-01-04, 19:18
Medlem
smurfehs avatar
Till att börja med så skulle det underlätta om du gav det exakta felmeddelandet, istället för att hitta på ett eget. Är det själva programmet, eller skivavbilden du försöker ta bort?(.dmg)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in