Nu är det så här att jag fick en iPad av min kära flickvän. Så klart ville jag ha över favoritfilmen direkt så jag laddade hem handbrake på hennes Mac, och konverterade filmen till mp4. Hon ville inte ha kvar själva handbrake-filen på datorn så jag skulle ta bort den så står det typ "filen handbrake går inte att radera för den får inte tas bort"
Hur ska jag få bort den? Det är väl inte rimligt att hon måste ha den kvar för alltid eller att formatera om hela datorn?
Kan någon Mac -expert hjälpa mig?
Skriv gärna en step-by-step då jag är okunnig inom datorer och riktigt jäkla urdålig på Mac.
Har du testat att starta om datorn? För det har stått exakt likadant för mig också och då räckte det med en omstart så kunde man ta bort programmet. Hoppas det funkar
Du kan gå in på finder så bör det stå "handbrake" och så har du en liten ikon bredvid namnet som du kan klicka på för att mata ut installationsprogrammet - sen kan du ta bort.
Till att börja med så skulle det underlätta om du gav det exakta felmeddelandet, istället för att hitta på ett eget. Är det själva programmet, eller skivavbilden du försöker ta bort?(.dmg)
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!