2014-01-02, 19:45
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
En 21-årig man har skurits på Hjalmar Bergmans väg i Baronbackarna. Polis har larmats till platsen.
http://na.se/nyheter/orebro/1.233207...rig-man-skuren

Baronbackarna är mångkultur men det framgår inte än vem som är offret här.
Finns det kopplingar till gängkriget före jul mellan zigenarna och iranierna?
Citera
2014-01-02, 19:45
Moderator
v50s avatar
Lite citat

Citat:
En 21-årig man knivskars på torsdagskvällen på Hjalmar Bergmans väg i Baronbackarna. Polispatruller kunde en stund senare gripa en 18-åring i området.

18-åringen är nu misstänkt för grov misshandel. Polisen fick information om händelsen klockan 19.05.
- Mannen skars med någon typ av vasst föremål.
Citera
2014-01-02, 20:13
Medlem
Återstår att se om detta berör de så kallade gängoroligheterna eller om det är en isolerad händelse. Förmodligen helt orelaterat, Baronbackarna kan ju som bekant vara ganska stökigt emellanåt....
Citera
2014-01-02, 21:35
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
En man är nu gripen för dådet
http://na.se/nyheter/orebro/1.233207...rig-man-gripen
Citera
2014-01-02, 22:54
Medlem
Bodde ett par månader i baronbackarna hösten 2012, inget höjdarområde om man säger så. På 3 månader hörde jag skottlossning, slagsmål, blev erbjuden droger och nästan påkörd av en polismotorcykel som jagade någon som sprang. Inte speciellt trevligt när man precis flyttat från föräldrahemmet
Citera
2014-01-02, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cobi
Bodde ett par månader i baronbackarna hösten 2012, inget höjdarområde om man säger så. På 3 månader hörde jag skottlossning, slagsmål, blev erbjuden droger och nästan påkörd av en polismotorcykel som jagade någon som sprang. Inte speciellt trevligt när man precis flyttat från föräldrahemmet

Haha ja vad ska man säga,...det är bara att beklaga. Varifrån flyttade du?

OnT: 18 år är inte speciellt gammalt men inte heller överraskande ungt i dagens Sverige när det kommer till knivdåd.
Citera
2014-01-03, 06:21
Medlem
Bor en bit ifrån men har varken sett eller hört något.
Dock inget ovanligt i dessa områden.
Citera
2014-01-05, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cobi

Har en polare som början av min (och hans) studietid bodde i baronbackarna under höstan 2012. Visst visste jag redan då att baronbackarna inte var det bästa området att bo i, vilket han också bekräftade, men inte visste jag att det var så illa som du beskriver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in