2014-01-02, 19:30
Medlem
Har försökt göra dessa mackor tidigare ett par gånger, men tyvärr med ganska blandade resultat.
Hittills har det spruckit på äggen.

Åkte förbi Cervera idag och investerade i ett par matlagningsringar / äggringar. Har förut försökt tillaga äggen i ugn med diverse kärl, men det har inte blivit bra.

Äggringar i stekpanna, smör i ringarna. Några centiliter vatten utanför ringarna och stek sedan på medeltemperatur med lock på.

Brödet jag använde var "Morgon Goda" från Polarbröd, som rostades ganska lätt i brödrost.

Stekte bacon i ugnen på ca: 200 grader.

Grundade med en skiva hamburgar-cheddar, lade sedan på äggen och toppade med bacon.
Supergott!

Bild
Citera
2014-01-02, 19:37
Medlem
micaeles avatar
Är man lat och har möjlighet att skaffa köperätt på Axfood och dess likar kan man köpa ägg på tub, så blir det mycket lättare.
Citera
2014-01-02, 20:16
Medlem
Man kan ju göra så, men jag ville komma så nära orginalet jag kunde. =)
Citera
2014-01-02, 21:05
Medlem
christerys avatar
Fungerar det inte att göra förlorade ägg som i eggs benedict men strunta i såsen. Eller kallas dom pocherade ägg, jag har inte så bra koll på alla termer.

Finns väl halv- och hel-förlorade om man nu vill leka lite med konsistensen.

Men jag har aldrig käkat en Egg McMuffin så jag har inte liksom nåt att relatera till. Så det är mycket möjligt att jag svamlar.

Såg dock helt klart mumsigt ut på bilden, jag hade nog gärna haft en skiva stekt pariserkorv http://kryddburken.se/wp-content/upl...riserkorv1.jpg men det syns inte hur stor den är... Denna kanske http://www.grillkoket.se/wp-content/...s/Parisare.jpg

Måste vara den ultimata frukosten, korv, ägg, bacon, bostongurka och bröd.
Senast redigerad av christery 2014-01-02 kl. 21:08. Anledning: tog bort senap...
Citera
2014-01-02, 21:23
Medlem
Egentligen ska det vara "Canadian Bacon" ist. för det vanligt. Jag vet inte riktigt vad det är, men bildgooglar man ser det ut som kassler.

Citera
2014-01-02, 23:22
Medlem
Haak0ns avatar
Nu har jag inte ätit Egg McMuffins med förvinner inte halva poängen med något sådant om det inte serveras på engelska muffins?
Citera
2014-01-02, 23:22
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TR808
Egentligen ska det vara "Canadian Bacon" ist. för det vanligt. Jag vet inte riktigt vad det är, men bildgooglar man ser det ut som kassler.

Finns nåt i Sverige som går under namnet jägarbacon. Inte säker på om det duger men kassler verkar fel. Varmrökt sidfläsk och lite tjockare skivor av det är ju mumsigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in