2014-01-02, 19:30
Medlem
Har frskt gra dessa mackor tidigare ett par gnger, men tyvrr med ganska blandade resultat.
Hittills har det spruckit p ggen.

kte frbi Cervera idag och investerade i ett par matlagningsringar / ggringar. Har frut frskt tillaga ggen i ugn med diverse krl, men det har inte blivit bra.

ggringar i stekpanna, smr i ringarna. Ngra centiliter vatten utanfr ringarna och stek sedan p medeltemperatur med lock p.

Brdet jag anvnde var "Morgon Goda" frn Polarbrd, som rostades ganska ltt i brdrost.

Stekte bacon i ugnen p ca: 200 grader.

Grundade med en skiva hamburgar-cheddar, lade sedan p ggen och toppade med bacon.
Supergott!

Bild
Citera
2014-01-02, 19:37
Medlem
micaeles avatar
r man lat och har mjlighet att skaffa kpertt p Axfood och dess likar kan man kpa gg p tub, s blir det mycket lttare.
Citera
2014-01-02, 20:16
Medlem
Man kan ju gra s, men jag ville komma s nra orginalet jag kunde. =)
Citera
2014-01-02, 21:05
Medlem
christerys avatar
Fungerar det inte att gra frlorade gg som i eggs benedict men strunta i ssen. Eller kallas dom pocherade gg, jag har inte s bra koll p alla termer.

Finns vl halv- och hel-frlorade om man nu vill leka lite med konsistensen.

Men jag har aldrig kkat en Egg McMuffin s jag har inte liksom nt att relatera till. S det r mycket mjligt att jag svamlar.

Sg dock helt klart mumsigt ut p bilden, jag hade nog grna haft en skiva stekt pariserkorv http://kryddburken.se/wp-content/upl...riserkorv1.jpg men det syns inte hur stor den r... Denna kanske http://www.grillkoket.se/wp-content/...s/Parisare.jpg

Mste vara den ultimata frukosten, korv, gg, bacon, bostongurka och brd.
Senast redigerad av christery 2014-01-02 kl. 21:08. Anledning: tog bort senap...
Citera
2014-01-02, 21:23
Medlem
Egentligen ska det vara "Canadian Bacon" ist. fr det vanligt. Jag vet inte riktigt vad det r, men bildgooglar man ser det ut som kassler.

Citera
2014-01-02, 23:22
Medlem
Haak0ns avatar
Nu har jag inte tit Egg McMuffins med frvinner inte halva pongen med ngot sdant om det inte serveras p engelska muffins?
Citera
2014-01-02, 23:22
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TR808
Egentligen ska det vara "Canadian Bacon" ist. fr det vanligt. Jag vet inte riktigt vad det r, men bildgooglar man ser det ut som kassler.

Finns nt i Sverige som gr under namnet jgarbacon. Inte sker p om det duger men kassler verkar fel. Varmrkt sidflsk och lite tjockare skivor av det r ju mumsigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in