• 1
  • 2
2005-07-23, 00:35
Medlem
corals avatar
Vet inte ifall detta vart uppe innan, men hur fungerar det när någon trycker report post.

Skickas reporten till en moderator som är online. Eller delar den ut slumpvis
Eller har ni en lista ni plockar på och "antar fallet"?
Citera
2005-07-23, 01:16
Moderator
Ruskigbusss avatar
Alla modsen i det forumet får ett PM med länk till inlägg, tråd och med din rapporttext inskriven.
Citera
2005-07-23, 01:20
Medlem
Nikolajevitjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coral
Vet inte ifall detta vart uppe innan, men hur fungerar det när någon trycker report post.

Skickas reporten till en moderator som är online. Eller delar den ut slumpvis
Eller har ni en lista ni plockar på och "antar fallet"?

Alla moderatorer i forumet där inlägget ifråga ligger meddelas via pm. Sedan tar den moderator som först upptäcker meddelandet (i mån av tid) och behandlar ärendet även om det i vissa fall kan dröja för att det är ett gränsfall som måste rådgöras med andra.
Det har hänt i något fall att två moderatorer samtidigt reagerat vilket medfört att en tråd kastades flera gånger om jag inte minns fel (sök i papperskorgen om du vill hitta det).
Citera
2005-07-23, 12:06
Medlem
corals avatar
Hokai. Tackar
Citera
2005-07-23, 17:53
Medlem
gör bort mig igen dårå..säkert

Ursäkta mig då ...säkert urdumt frågat men...jag skulle gärna vilja göra just en" report post" på ett inlägg (inte för att det spelar ngnroll att personen "är dum mot mig" -vilket han /hon är men framfallt det bryter klart mot reglerna) tycker jag då jag lusläste
antar att det ska finnas en knapp eller?hittar ingen..
eller ska man skriva ngt meddellande till moderator i forumet??
Dum-mariana Slå mig då.....
Försökte söka men förstår mig inte riktigt heller på sökfunktionen eller så är det bara strul för mig får inga svar vad jag än skriver in
Citera
2005-07-23, 18:00
Medlem
Nikolajevitjs avatar
Det finns en liten varningstriangel strax ovanför "Post a reply"-knappen, till höger om lampan som eventuellt lyser om någon är online. Det är den triangeln som är report post knappen och trycker du på den så kommer du till formuläret för report post för det inlägg där knappen du tryckte på befann sig.

Om du vilar med muspekaren över varningstriangeln så skall det också dyka upp en hjälptext som säger "Rapportera Inlägget".
Citera
2005-07-23, 18:02
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mariana
Ursäkta mig då ...säkert urdumt frågat men...jag skulle gärna vilja göra just en" report post" på ett inlägg (inte för att det spelar ngnroll att personen "är dum mot mig" -vilket han /hon är men framfallt det bryter klart mot reglerna) tycker jag då jag lusläste
antar att det ska finnas en knapp eller?hittar ingen..
eller ska man skriva ngt meddellande till moderator i forumet??
Dum-mariana Slå mig då.....
Försökte söka men förstår mig inte riktigt heller på sökfunktionen eller så är det bara strul för mig får inga svar vad jag än skriver in

Du skall klicka på den är lilla varningsskylten som är placerad till vänster om själva inläggsrutan och nedanför avatern. Svart utropstecksen på vit botten med en röd ram.

När du klickar på denna så öppnas ett nytt fönster där du skriver in ditt ärende. Du behöver inte bifoga länkar till det inlägg eller den tråd du vill klaga på, allt detta görs automatiskt.

Lycka till
Citera
2005-07-23, 18:15
Medlem
Tack o bock!! för 2! snabba svar
Citera
2005-07-25, 17:41
Medlem
Lost dreamers avatar
Får man själv se nån uppföljning om man rapporterar inlägg?
Citera
2005-07-25, 18:02
Medlem
TuXIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost dreamer
Får man själv se nån uppföljning om man rapporterar inlägg?
Det beror väl på. I vissa fall svarar berörd moderator på din report, vissa inte.
Annars borde du ju märka att tråden låses, slänges, rensas på OT etc...
Citera
2005-07-25, 18:50
Medlem
phreakdentas avatar
För er jättenyfikna kommer här exakt hur en report post ser ut:

Citat:
Datum REPORT: Forum
Användarnamn has reported this post:

Trådtitel
URL

This is part of this thread:
Trådtitel
URL

This is the reason that the user gave:
Anledningen

This message has been sent to all moderators of this forum, or all administrators if there are no moderators.

Please respond to this post as applicable.

The Report Thread in the Staff Forum is here:
http://forum.flashback.info/scandina...wthread.php?t=
Denna rad är onödig eftersom inget "staff-forum" finns konfigurerat.
Citera
2005-07-25, 18:56
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Alla modsen i det forumet får ett PM med länk till inlägg, tråd och med din rapporttext inskriven.

Dessutom får man väl ett mail. Förut fick man det iaf.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in