• 1
  • 2
2014-01-02, 12:49
Medlem
Troll0lzs avatar
ViaPlay är sannerligen kloka måste jag säga..

Man ser hur de på sina TV-reklamer gör reklam för sin skit-tjänst och påstår att man kan få tillgång till ALLT (Serier, film och sport) för 79kr/mån eller något sånt. Ja, det gäller Serie + Film, men inte Sport. Givetvis så måste man betala 279kr/mån för att få kunna se hela JVM-matcherna utan några förbannade reklampauser hela tiden.

Så förbannat idiotiskt, men smart, att de inte enbart erbjuder ett Sport-paket. Tjuvar och banditer är vad de är! Vilken normalt funtad människa betalar 279kr/mån för att enbart se de resterande JVM-matcherna och möjligtvis en och annan NHL match?

Blir så irriterad att deras snålhet och pengakåthet ska göra så att jag inte kan se HELA JVM-matcher utan reklamer!
Senast redigerad av Troll0lz 2014-01-02 kl. 12:53.
Citera
2014-01-02, 12:54
Medlem
zaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troll0lz

Man ser hur de på sina TV-reklamer gör reklam för sin skit-tjänst och påstår att man kan få tillgång till ALLT (Serier, film och sport) för 79kr/mån eller något sånt. Ja, det gäller Serie + Film, men inte Sport. Givetvis så måste man betala 279kr/mån för att få kunna se hela JVM-matcherna utan några förbannade reklampauser hela tiden.

Så förbannat idiotiskt, men smart, att de inte enbart erbjuder ett Sport-paket. Tjuvar och banditer är vad de är! Vilken normalt funtad människa betalar 279kr/mån för att enbart se de resterande JVM-matcherna och möjligtvis en och annan NHL match?

Blir så irriterad att deras snålhet och pengakåthet ska göra så att jag inte kan se HELA JVM-matcher utan reklamer!

Anledningen till att de inte erbjuder Sport enskilt är att innehållet i sportpaketet kostar 279 kr. Så egentligen bjuder dom på Serie + film i det största paketet.
Senast redigerad av zamina 2014-01-02 kl. 12:57.
Citera
2014-01-02, 12:58
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamina
Anledningen till att de inte erbjuder Serie + Film + Sport är att innehållet i sportpaketet kostar 279 kr. Så egentligen bjuder dom på Serie + film i det största paketet.

Ja, jag kunde väl tro det.
Snikna idioter..

Kostade inte Sport-paketet 199kr/mån förut? Jag har för mig att jag betalade den summan för typ ett halvår sedan.
Citera
2014-01-02, 13:01
Medlem
zaminas avatar
Citat:
Ja, jag kunde väl tro det.
Snikna idioter..

Kostade inte Sport-paketet 199kr/mån förut? Jag har för mig att jag betalade den summan för typ ett halvår sedan.

Korrekt, antar att OS-rättigheterna kostade en hel del. Men för dom som redan är kunder höjs inte priset, som tur är.
Senast redigerad av zamina 2014-01-02 kl. 13:03.
Citera
2014-01-02, 13:32
Medlem
yooiis avatar
Citat:

Varför är Viasat "tjuvar och banditer" bara för att du väljer att endast använda en bråkdel av deras ganska stora sportutbud?
Citera
2014-01-02, 13:34
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
Korrekt, antar att OS-rättigheterna kostade en hel del. Men för dom som redan är kunder höjs inte priset, som tur är.

Lyckost er då!

Citat:
Ursprungligen postat av yooii
Varför är Viasat "tjuvar och banditer" bara för att du väljer att endast använda en bråkdel av deras ganska stora sportutbud?

Hej på dig också!
Tycker du verkligen själv att sportutbudet är värt det löjligt dyra priset?

Ja, kanske om man tittar på tennis, speedway, fotboll och allt annat. Är man dock endast intresserad av hockey så känns det som en ripoff..
Citera
2014-01-02, 13:40
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Lyckost er då!

Hej på dig också!

Ja, kanske om man tittar på tennis, speedway, fotboll och allt annat. Är man dock endast intresserad av hockey så känns det som en ripoff..
Jag tycker personligen att det är värt de 199 kronor jag betalar för det. Jag hade nog tyckt att det var värt även om jag betalade ordinarie pris på 279 kronor.
Citera
2014-01-02, 13:40
Medlem
skvallertackas avatar
Citat:
Lyckost er då!

Hej på dig också!

Är du endast intresserad av hockey så förstår jag inte varför du ens bemödade dig att skriva det här då det finns bättre alternativ med fulstreamar.
Viaplays utbud är det verkligen inget fel med, inte heller priset. Det är HD kvalitén som är skon som klämmer när det gäller viaplay.
Citera
2014-01-02, 13:43
Medlem
Citat:

Jag har fått mail om att priset skulle komma att höjas för någon/några månader sedan. Så tror inte vi gamla kunder kom undan det heller.
Citera
2014-01-02, 13:45
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siilen
Jag har fått mail om att priset skulle komma att höjas för någon/några månader sedan. Så tror inte vi gamla kunder kom undan det heller.
Jag fick i alla fall ett rättelse-mailen ett par dagar senare att det nya priset gäller för de som betalade 249 kr och helt nya kunder. Jag ligger i alla fall kvar på det gamla priset.
Citera
2014-04-16, 17:35
Medlem
Det står "från" 79 kr inte "för".

Tycker det är bra då det innehåller det mesta jag vill se utan att behöva köpa både C more och viasat med bindningstid.
Citera
2014-05-02, 20:06
Medlem
Lt.Col.Kilgores avatar
Varför gnäller ni så på priset!? Ingen bindningstid, bra kvalitet på bild och sändning (har en 65", 4k-tv) samt CL, NHL och premier league...F1 och annat smått o gott.plus film och serieutbudet...

Mycket Bang for the buck.

Betalar själv för NFLs gamepass som kostar ca 1800 riksdaler per år. Football 24/7

C more sport däremot var bland den sämsta skit jag betalat för. Usel bild och ljud samt utbud.
De kunde inte en upprätthålla 3Mbit!

Vilken skit!

Nä mer streamlösningar...med kvalitet utan bindningstid.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in