Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2014-01-03, 00:01
  #25
Medlem
Här har du lite att läsa!

http://www.styrkelabbet.se/traning-for-tjejer/

Lycka till med träningen! , lyssna inte på haters !
Citera
2014-01-03, 00:07
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bomben1
Här har du lite att läsa!

http://www.styrkelabbet.se/traning-for-tjejer/

Lycka till med träningen! , lyssna inte på haters !

Tack så mycket =) Nejdå det gör jag verkligen inte!
Citera
2014-01-03, 00:20
  #27
Medlem
Jag citerar dig TS:
Jag har försökt gå ner i vikt i 12 år men har också sedan dess varit deprimerad och gått upp mycket i vikt, man kanske inte ska döma folk innan man har någon aning om hur saker ligger till

Då kanske det inte är en magsäcksoperation du behöver hjälp med i första hand?
Har du varit hos dietist eller psykolog innan det här med operationen bestämdes?
Hur mår du nu, psykiskt? Är du "frisk" från din depression idag, och isåfall var det något du fick professionell hjälp med?

Men för att svara på din fråga i ditt första inlägg... boka en tid med personalen på det gym du tänkt att träna på så kan de säkerligen besvara dina frågor.
Citera
2014-01-03, 00:30
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TOP-NOCH
Jag citerar dig TS:
Jag har försökt gå ner i vikt i 12 år men har också sedan dess varit deprimerad och gått upp mycket i vikt, man kanske inte ska döma folk innan man har någon aning om hur saker ligger till

Då kanske det inte är en magsäcksoperation du behöver hjälp med i första hand?
Har du varit hos dietist eller psykolog innan det här med operationen bestämdes?
Hur mår du nu, psykiskt? Är du "frisk" från din depression idag, och isåfall var det något du fick professionell hjälp med?

Men för att svara på din fråga i ditt första inlägg... boka en tid med personalen på det gym du tänkt att träna på så kan de säkerligen besvara dina frågor.


Jag har varit hos flera dietister ja när jag var yngre. Jag åt antidepressiva i 6 månader och slutade sen och nu mår jag rätt så bra. Jag har kört mycket olika dieter och varit med på 2 livsstilsgrupper på vårdcentralen. Jag vet hur man går ner i vikt, men jag har inte fixat att gå ner så mycket som jag behöver och jag klarar inte av att hålla vikten och det är därför jag opererar mig. Den här tråden handlar om träningstips, era egna bedömningar om jag ska få opereras eller inte är inte intressant för mig. Jag ska opereras i vår och jag ville ha tips angående träningen, nu tänker jag inte diskutera det mer utan endast det jag startade tråden för.
Citera
2014-01-03, 00:43
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjockabritta
Jag har varit hos flera dietister ja när jag var yngre. Jag åt antidepressiva i 6 månader och slutade sen och nu mår jag rätt så bra. Jag har kört mycket olika dieter och varit med på 2 livsstilsgrupper på vårdcentralen. Jag vet hur man går ner i vikt, men jag har inte fixat att gå ner så mycket som jag behöver och jag klarar inte av att hålla vikten och det är därför jag opererar mig. Den här tråden handlar om träningstips, era egna bedömningar om jag ska få opereras eller inte är inte intressant för mig. Jag ska opereras i vår och jag ville ha tips angående träningen, nu tänker jag inte diskutera det mer utan endast det jag startade tråden för.

Jag menade inget illa med mitt inlägg, trist att du tog åt dig.
Jag gav dig även svar på din fråga, kontakta instruktörer på gymmet så hjälper dem dig att lägga upp övningar/pass som passar dig.
Ring redan imorgon och gå dit och provträna, skadar ju inte med motion även innan din operation.
Citera
2014-01-03, 22:03
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TOP-NOCH
Jag menade inget illa med mitt inlägg, trist att du tog åt dig.
Jag gav dig även svar på din fråga, kontakta instruktörer på gymmet så hjälper dem dig att lägga upp övningar/pass som passar dig.
Ring redan imorgon och gå dit och provträna, skadar ju inte med motion även innan din operation.

Man gör lätt det, folk som inte vet vad dom pratar om kan vara så himla negativa och hårda och då hugger man själv för minsta grej som kan vara tolkat så.
Citera
2014-01-30, 12:10
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjockabritta
Hej!

Jag är en tjej i 20 års åldern som nu i vår ska göra en gastric bypass. Jag har runt 60 kilo jag ska gå ner och jag skulle behöva hjälp med lite tips angående hur man ska lägga upp träningen, som jag vill börja med redan nu. Tanken är att jag ska börja gymma igen vilket jag tycker är roligt men jag vet inte hur ofta, hur länge osv.

Jag vill ju sätta fart på fettförbränningen och få lite muskler. Jag vill inte se ut som bara skinn och ben som många som gjort operationen och gått ner väldigt mycket gör utan jag vill försöka få lite form på armarna och rumpan (!!!!) som knappt existerar i dagsläget. Tyvärr är jag helt lost när det gäller sånt och när jag har gymmat förut har jag bara hoppat runt lite bland maskinerna och tränat lite av allt men det är väl bättre att träna ex ben en dag, armar en dag osv. Gärna om någon har svar på hur många rep av varje osv. Tanken är att när jag gått ner lite att jag ska köra med en pt ibland för att få hjälp då men tills dess vänder jag mig till er.

Detta betyder mycket för mig nu efter att ha varit deprimerad och tröstätit i många år att få bli stark, slankare och friskare i kroppen så alla tips ni har mottages tacksamt.

/ Britta

Har själv gjort operationen för ett litet tag sedan. Först och främst måste du ha den rätta inställningen och motivationen för att lyckas. För det andra är inte gymmet det du ska börja med. Efter operationen rekommenderas man att vänta med gym träning åtminstånde 6 veckor för att bukmuskulaturen och bukhinnan ska ha chansen att läka ihop ordentligt.

Det är trots allt en livsstilsförändring på många plan du måste göra för att få det att fungera. Om du inte gör den förändringen kommer du först att gå ner en massa kilo men sen lika fort gå upp igen.

För min del började jag med stavgång. Redan andra dan efter operationen gick jag 4,5 km med stavarna. Nu 3 veckor efter går jag sammanlagt 12 km dagligen fördelat på 2 turer. 8km på morgonen och 4 på kvällen. Det kommer jag fortsätta med fram till vecka 6

Därefter är tanken att försöka sätta ihop ett program med 12 pass per vecka där stavgången kommer att hänga kvar. Personligen trör jag det är viktigt att köra både kondition, styrka och smidighet. Efter att ha burit på övervikten i så många år så är min filosofi att våra kroppar åtminstonde till en början behöver en allsidig träning. Så fokusera på gymmet när du fått upp flåset lite så att kroppen klarar av att syresätta musklerna.
Citera
2014-01-30, 13:44
  #32
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjockabritta
Klart att jag följt dieter men dieter innebär oftast att man går ner i vikt, när man slutar så går man upp igen och oftast lite till. Kallas för jojobantning vet du. Jag har försökt gå ner i vikt i 12 år men har också sedan dess varit deprimerad och gått upp mycket i vikt, man kanske inte ska döma folk innan man har någon aning om hur saker ligger till. Det är inte förräns nu i vuxen ålder jag har fått riktig hjälp med mina depressioner och kunnat bli bättre. Det är också nu jag vill ta tag i mitt liv när jag mår bättre.

Går upp i vikt efter en diet gör man för att man inte klarar att låta bli att gå tillbaka till samma vanor man hade innan dieten. Det är inget som hänger ihop med en diet i sig utan beror på bristande självkontroll och/eller kunskap om näringslära.

Sen kan jag mycket väl förstå att det kan bli en ond cirkel med depression och övervikt. Men det är ingen idé att komma in på ett träningsforum och försöka läxa upp folk om hur dieter funkar eller inte funkar, de flesta här inne har ganska bra koll på näringslära överlag och vet vad som krävs för att gå upp respektive göra sig av med 60 kg övervikt.

Det är bra att du vill ta tag i din övervikt, men jag tycker som många andra att en gastric bypass absolut inte är rätt väg att gå som 20-åring. Men nu är det ju redan bestämt, så det är väl bara att göra det bästa av situationen.
Citera
2014-01-30, 14:37
  #33
Medlem
Sigstens avatar
Borde det inte bli svårt att kunna träna hårt på gymmet efter en sådan operation?
Äter ju massvis med mat när man har perioder då man kör stenhårt, givetvis bra mat då.
Lär väll inte kunna bygga muskler särskilt bra?
Citera
2014-01-30, 17:03
  #34
Medlem
fallen-angels avatar
Dessa operationer.

Du är 20 år!
Vad får dig att tro att du inte går upp sen igen?
Det är i hjärnan ätar problemet sitter. Inte i magen.

Hur mycket har du lyckats gå ner via din dieter?
Varför har du slutat?
Varför har du gått upp igen?

Och som någon nyss skrev, du kommer inte orka gå på gym knappt.
Det finns det ingen energi till.

Blodproppar
Tarmvred
Är bara några av dom saker du kan åka på efter din operation.

Tänk om tänk rätt.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback