2014-03-20, 08:09
Medlem
KryssEttaLuckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pterodactyl
Vore det inte kul att klippa och klistra ihop ett tattigt wu papper i stil med deras falska id handlingar?

Jag har ju skickat ett kvitto från WU till henne.

Citat:
Ursprungligen postat av DrZoom
Lite knepigt läge. Det hela hänger ju på om gänget där nere tror på WU:s nya direktiv för överföringar, vilket jag personligen inte tror att dom köper.
Antingen kommer "vi" på ngt nytt sätt att skicka pengar till rätt land, nytryckta Greta Garbos i ett kuvert tex, eller hävdar bestämt att vi visst har dom nya reglerna, och då är nog sagan slut är jag rädd för.

Jag tycker vi håller fast vid de nya direktiven tills vidare. Det är ju möjligt att hon varit hos något ombud, men WU är ju så stort och det är inte alls säkert att WU i Dakar vet vad som händer hos WU i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av getz
Kanske går att skicka kontanter? utgångna sedlar, monopol pengar eller nått liknande kanske en falsk check som hon torskar på när hon ska lösa in den

E*il har ju försökt med att skicka kontanter men S*ndy ville inte det. Anledningen är att de inte ger ut sin rätta adress och då vet de ju också att pengarna inte skulle komma fram.
Citera
2014-03-20, 08:41
Medlem
KryssEttaLuckas avatar
Mailet är nu skickat till R*ta:

Citat:
skickat den 20 mars 2014 08:31:32

Hello R*ta

You really don't understand, do you? For the last time: This is a location restricted transfer and as such it does not only mean that the money can only be collected at a certain location, it also means that no information can be given out (or even accessed) by local WU offices in your country. WU introduced this system after a number of dishonest employees used this info to circumvent the restrictions. There is only two agents who knows about this transfer, the one the money was sent from and the one who recieved the transfer in Kayes. The transfer is not visible in the system.

Don't tell me that you want to meet me in person! You don't even want to go and collect the money. I sent you 800 euro more than you wanted to cover your expenses but now i understand that it was meaningless to do that. If you don't need the money you can arrange for your trip here with your own money and come here and meet me in person if that's what you want.

I have better things to do than driving back and forth between my home and western union every day so for now i will let the money stay in Kayes.

L*m

Här är förslag på ett formulär som jag hittade på nätet som hon eventuellt kan fylla i senare:
http://i.imgur.com/OhTs6JC.jpg
http://i.imgur.com/C7P73Xl.jpg
http://i.imgur.com/mS22FeA.jpg
http://i.imgur.com/kuLZZLA.jpg
http://i.imgur.com/UcfyC9V.jpg
http://i.imgur.com/bX7IboE.jpg
Citera
2014-03-20, 17:30
Medlem
KryssEttaLuckas avatar
Det har kommit ett svar och nu är hon trött på WU, dessutom verkar hon inte vilja resa hit.

Citat:
mottaget den 20 mars 2014 14:35:30

Hello Darling baby pojke

Thanks u for message, i just want u to go get your money back,

i am worry my life since 4 Day now, u buy ur ticket to visite me in my country, i am tired about western union,

u pick up ur money,
take good care of urself
Citera
2014-03-20, 19:49
Medlem
uffeoboys avatar
Nu får du "boka" en resa, så "hon" får hämta dig och spendera en dag på flygplatsen iaf.
Citera
2014-03-20, 20:45
Medlem
Vindlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uffeoboy
Nu får du "boka" en resa, så "hon" får hämta dig och spendera en dag på flygplatsen iaf.

Ja fast man kan aldrig lita på afrika-flyg. TS kanske fastnar i grannlandet och behöver hämtas!
Citera
2014-03-20, 23:02
Medlem
KryssEttaLuckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uffeoboy

Hade egentligen inte alls tänkt att resa till Afrika men efter ditt inlägg får jag väl fundera på det. Säger dock varken bu eller bä om någon resa i nästa mail till R*ta.

Citat:
Ursprungligen postat av Vindling
Ja fast man kan aldrig lita på afrika-flyg. TS kanske fastnar i grannlandet och behöver hämtas!

Det är ju möjligt att han skulle hamna fel vid en eventuell resa, men med den ovilja som visats för att åka iväg och hämta ut pengar så har jag svårt att tro att en vilsen kines från skånska Kivik skulle göra R*ta så pass upphetsad så hon gav sig ut på safari.

Här kommer L*ms svar som mest är frågor:

Citat:
skickat den 20 mars 2014 22:50:28

Hello R*ta

Why have you not asked me earlier if i could come and visit you? In the beginning of our correspondence i asked you if i could visit you but then you wanted to come to me instead. Why have you changed your mind?

Why can't you just go to Kayes and pick out the money? I really don't understand what the problem is, so you have to help me out here.

L*m
Citera
2014-03-21, 07:27
Medlem
Vindlings avatar
Minns en scambaiting där min karaktär Pekka åkte fast i Frankfurt (På väg till Ghana med en jävla massa kontanter i väskan) där han anklagades för massa ekonomiska brott. Naturligtvis fick scammern, Umaru (min bästa scammer någonsin, vilken kille ) fylla i ett långt formulär för att bekräfta att så inte var fallet.

Där kunde det varit frid och fröjd om det inte hade visat sig att "poliserna" egentligen var hejdukar till Pekkas dödsfiende, maffialedaren Makarov!!
Pekka lyckades rymma och snurrade runt i världen på ett äventyr värdig den bästa av thrillers (som alltid skulle involvera Umaru av någon anledning) innan han kom till grannlandet Benin och fastnade där.

Jodå, Umaru kom och hämtade honom, synd bara att Pekka tog fel på Benin och Botswana (eller vilket annat land det nu var, minns inte riktigt)...

Ah vilka minnen!!
Citera
2014-03-21, 15:51
Medlem
KryssEttaLuckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindling
Minns en scambaiting där min karaktär Pekka åkte fast i Frankfurt (På väg till Ghana med en jävla massa kontanter i väskan) där han anklagades för massa ekonomiska brott. Naturligtvis fick scammern, Umaru (min bästa scammer någonsin, vilken kille ) fylla i ett långt formulär för att bekräfta att så inte var fallet.

Där kunde det varit frid och fröjd om det inte hade visat sig att "poliserna" egentligen var hejdukar till Pekkas dödsfiende, maffialedaren Makarov!!
Pekka lyckades rymma och snurrade runt i världen på ett äventyr värdig den bästa av thrillers (som alltid skulle involvera Umaru av någon anledning) innan han kom till grannlandet Benin och fastnade där.

Jodå, Umaru kom och hämtade honom, synd bara att Pekka tog fel på Benin och Botswana (eller vilket annat land det nu var, minns inte riktigt)...

Ah vilka minnen!!

Det tycks ha varit en både händelserik och givande scambait! Hur slutade historien och hur kan du vara säker på att han kom och hämtade Pekka?

Den här historien är kanske inte lika givande, men ganska seglivad får man väl säga. R*ta har skickat ett nytt mail:

Citat:
mottaget den 21 mars 2014 11:57:00

Hello Dear L*m

Thanks for your message, i have went to Kayes on Wednesday, Kayes only have 2 western union there and, what do u want me to do and i ask they and they cant find the money pls do not play with my life,if u want to come and u welcome okay,
rita,

Jag är till 99,99% säker på att hon inte varit där. Enligt WU så finns det 27 ombud i Kayes. Nu skulle jag helst bara vilja be henne fara åt h-vete, men det vore ju också lite trist.
Citera
2014-03-21, 19:43
Medlem
KryssEttaLuckas avatar
L*m har svarat på R*tas mail:

Citat:
skickat den 21 mars 2014 19:22:11

Hello R*ta

I would love to visit you in your country, but to tell you the truth i don't know if i dare. What do i have for warranties that you will pick me up at the airport? I don't want to stand at a totally unfamiliar airport without knowing where to go.

First of all you have to stop telling me lies! You said that there is only 2 western union in Kayes, that's a lie. I have emailed western union headquarters earlier today and asked about it. I have recieved the answer and i was told that there is 27 western union agents in Kayes. My conclusion is that you never went to Kayes.

So before i even consider to travel to Senegal i want you to admit that you lied to me regarding your trip to Kayes. If you don't, i will make sure that God punishes you because both hen and me hate liars.

Last but not least, don't ever tell me that i play with your life. Your lies make me wonder if it's you who are playing with my life?

L*m

Jag är medveten om att detta minskar chansen för att jag ska få ge mig ut på en resa och jag är inte ens säker på att jag får något svar. Det jag hade glömt var att L*m har en "livlina" som heter A*oke och om det spricker med R*ta så kommer han att försöka återuppta den kontakten.

På tal om A*oke så undrar jag var Fettsugning har blivit av med sina uppdateringar?
Citera
2014-03-22, 07:07
Medlem
KryssEttaLuckas avatar
Men det kom ett svar sent igår kväll:

Citat:
mottaget den 21 mars 2014 23:48:27

Hello Dear Lim
Thanks u for message, okay, i want u to get your money, when u get ur money, let me know okay, i am not lie in my life and God know that i am honest person and faithful to God,
wait to get answer for u tomorrow if u get ur money,
Your Lovely
kisss

Och nu har L*m skickat ett kort svar:

Citat:
skickat den 22 mars 2014 07:05:19

Hello Rita
If you not lie, why did you tell me there is only 2 western unions in Kayes when there is 27?
Lim
Citera
2014-03-22, 12:16
Medlem
KryssEttaLuckas avatar
Jag var tydligen trött i morse och såg nu att jag glömt att maskera namnen så nu kör jag vidare utan maskering. Det har kommit ett nytt mail från Rita:

Citat:
mottaget den 22 mars 2014 11:36:24

Thanks for mail this morning, i am not telling u lie, that is what they told me when i get to western union in Kayes ,, Kayes is very far to dakar, is 4 hour,drive; if u honest man, why can u send the money to dakar where living,, u just want to wicket me,
be honest lim,
rita

70 mil på 4 timmar, det tror jag också på. Hon har tydligen inte lyssnat alls på vilken anledning jag har givit till att jag inte kan skicka pengarna till Dakar.
Citera
2014-03-22, 14:06
Medlem
KryssEttaLuckas avatar
Lim har svarat:

Citat:
skickat den 22 mars 2014 14:02:53

Hello Rita

Why i can't send the money to Dakar??? Have you been reading this?

”This is a location restricted transfer and as such it does not only mean that the money can only be collected at a certain location, it also means that no information can be given out (or even accessed) by local WU offices in your country. WU introduced this system after a number of dishonest employees used this info to circumvent the restrictions.”

If no, read it! If yes, read it again! Then maybe, but just maybe you will understand why i can't send the money to Dakar. Don't blame me for western unions rules, i can't change them. I am honest! Are you?

Lim
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in