Citat:
Ursprungligen postat av
Nightflower
Ren nyfikenhet, du behöver inte svara, men dina källor, snackar vi väktare eller dylikt?
Intressant; jag har alltid betraktat just etiopier som en förhållandevis civiliserad grupp negrer. Mestadels ortodoxt kristna och allt. Nåja, men upphör aldrig att förvånas.
Källa nummer ett är inte väktare, det är däremot källa nummer två. Kommer inte ihåg om det var från en polis eller en annan väktare han sa sig ha fått informationen om att det skulle vara etiopier, så jag skrev bara kollega.
Jag är inte säker på om det med etiopier menades folk från Etiopien, eller om det kan ha syftats på kristna eritreaner eller dylikt. Jag har inte råkoll på hur statistiken ser ut för de nationaliteterna i landet, men vi har väldigt många eritreaner i Sverige och de tillhör ofta samma folkgrupp som etiopierna. Jag känner en och annan rikitigt bra människa från Eritrea, men så har vi också många nyanlända som kan vara mer åt det problematiska hållet. Kanske har bråket att göra med konflikt mellan folk som stöder, respektive är motståndare till regimen i sitt hemland? Rena spekulationer förvisso. Det är svårt att veta säkert.