2014-01-02, 15:06
Medlem
Zentowers avatar
Invandrargäng som slåss mitt i stan? Om det hade varit Södertälje eller Hjulsta så hade det varit en möjlighet, eller om det hänt utanför porten till Sturekompaniet, men knappast bland ölkrigarna på Götgatan. Snarare är det troligt att det var nån falang högerextreministiska huliganer med någon disparat bokstavskombination som råkade springa ihop under nattfyllan. Det är i alla fall något som händer var och varannan månad på stan.

Förra veckan var det tydligen några mongolider från Firman och deras inavlade bröder från Söder som drabbade samman på Sveavägen. Jag anar att detta var en hämndaktion från nåt håll. Och antagligen går det säkert att hitta kopplingar till nattens naziklotter vid Medis.

De värsta gängen i innerstan (ej inräknat Stureplan) är oftast drängfulla och påtända halvnazister, med eller utan järnrör. Har ni inte fattat det vid det här laget?
Citera
2014-01-02, 15:16
Medlem
Nightflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zentower
Invandrargäng som slåss mitt i stan? Om det hade varit Södertälje eller Hjulsta så hade det varit en möjlighet, eller om det hänt utanför porten till Sturekompaniet, men knappast bland ölkrigarna på Götgatan. Snarare är det troligt att det var nån falang högerextreministiska huliganer med någon disparat bokstavskombination som råkade springa ihop under nattfyllan. Det är i alla fall något som händer var och varannan månad på stan.

Förra veckan var det tydligen några mongolider från Firman och deras inavlade bröder från Söder som drabbade samman på Sveavägen. Jag anar att detta var en hämndaktion från nåt håll. Och antagligen går det säkert att hitta kopplingar till nattens naziklotter vid Medis.

De värsta gängen i innerstan (ej inräknat Stureplan) är oftast drängfulla och påtända halvnazister, med eller utan järnrör. Har ni inte fattat det vid det här laget?

Nu ska vi ju inte underskatta tunnelbanan och pendels möjlighet att bryta ner storstadens exkluderande barriärer... Skämt åsido, det du skriver verkar rimligt. Vad som dock talar emot nån form av organiserade politiska extremister är avsaknaden av digitala spår; jag har inte lyckats hitta en enda förvirrad "kamprapport" eller dylikt.
Citera
2014-01-02, 15:23
Medlem
Det som verkligen talar emot att det skulle handla om högerextremister är ju det faktum att det är totalt knäpptyst i media. Jag håller således den teorin för helt utesluten.
Citera
2014-01-02, 16:18
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:

Du glömmer AFA-klottret på muren vid moskén? Det brukar vara stora gäng med multikulturella på platsen eller hur? Förstår inte kärnfulla nassar, jag håller inte med för fem öre
Citera
2014-01-02, 16:33
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:

haha, skriv inte om saker du inte har någon aning om. Hämndaktion? Det var match för båda lagen denna dagen och det är klart att det smäller. Det var knappast nåt som var oväntat från nåt av de båda hållen.
Citera
2014-01-02, 16:47
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Med tanke på det låga intresset från slaskmedia så utgår jag från att det var blattar av olika klaner som rök ihop. Helt underbart att berikningen börjar drabba södermalm, idioternas egen högborg!
Blir så trött på detta snacket om "nu blir det problem på söder också! haahha!"
Det ÄR mycket kriminalitet på Söder och har mer eller mindre alltid varit.

Alla som bor i Stockholm vet att det försiggår mycket skit runt Medis, pundare, alkisar, invandrargäng, alla är där och härjar.
Det är inget nytt och inget främmande för dom som bor på Söder.
Citera
2014-01-02, 18:29
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Med tanke på det låga intresset från slaskmedia så utgår jag från att det var blattar av olika klaner som rök ihop. Helt underbart att berikningen börjar drabba södermalm, idioternas egen högborg!

Ja, det känns nästan helt säkert. Man får tyvärr läsa media mellan raderna idag. Hade det varit högerextremister, hade det garanterat varit omskrivet, detsamma gäller huliganer när det sker så centralt och mitt på dagen. Faktumet att det i princip inte finns någon information och inte verkar uppmärksammas särskilt tyder på berikare.
Citera
2014-01-03, 11:50
Medlem
Med tanke på att de nytillkomna tiggande "EU-Migranterna" tvingas längre och längre bort från Götgatan och liknande mera lukrativa trakter... Kan detta tänkas vara ett litet territoriellt fältslag? Det sitter numera "EU-Migranter" uppe på Renstiernasgata och ner till Vintertullstorget sedan i somras.
Citera
2014-01-03, 21:06
Medlem
polisbrickans avatar
Bara spekulationer, alla var bakfulla, ingen var tydligen där. Knappast fotbollsgrabbar, då hade man fått se någon videobandning på youtube. Knappast nazister mot vänsterpack, då hade tråden haft 300 sidor. Endast ett alternativ kvar, immigranter Vs immigranter.

Edit och off topic. Medborgarplatsen har blivit ett riktigt rövhål. Det är ju dock inte så svårt att förstå varför, pendeltågslinjerna möter två av tunnelbanans linjer inom ett avgränsat geografiskt område med god tillgång på affärer, barer, vårdanstalter för missbrukare, myndigheter och lokaler för religiösa fanatiker. Med andra ord, en bra mötesplats för många, inklusive packet.
Senast redigerad av polisbrickan 2014-01-03 kl. 21:12.
Citera
2014-01-03, 22:13
Medlem
Enligt Polisens hemsida ägde ännu ett slagsmål på Södermalm, denna gång vid Ringens köpcentrum vid Skanstull, rum ikväll.

http://polisen.se/Stockholms_lan/Akt...rak-Stockholm/

Fortsättning på nyårsdagens uppgörelse?
Citera
2014-01-03, 22:44
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av globetrotter2
Enligt Polisens hemsida ägde ännu ett slagsmål på Södermalm, denna gång vid Ringens köpcentrum vid Skanstull, rum ikväll.

http://polisen.se/Stockholms_lan/Akt...rak-Stockholm/

Fortsättning på nyårsdagens uppgörelse?

De här var enlgit polisen ett ungdomsgäng. Nyårsdagens kombattanter var enligt polisen i 25-30 årsåldern.
Det kanske är släkten som skickat ut de yngre ikväll?
Citera
2014-01-04, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
I Ringens centrum får man väl möjligtvis se en man som grälar med sin fru om handlandet
Mest utanför och nere i gångarna mot t-baneplattformana. Mycket bus också från korsningen i riktning mot korvmojen åt Södermannagatan till.

Vill man hålla koll på allt våld kan man också ställa sig utanför entrén till akuten på SÖS en fredagskväll, inte omöjligt att man tappar räkning eller rentav går ner för räkning.

Rosenlundsparken bjuder också på en del konflikter, likaså betongklossarna på Magnus Ladulåsgata där samhällets svarta får har sin egen hage. Den äldre damen som kastade tårta på JÅ sägs hålla till där.

Utanför båda utgångarna till Södra Station är det livat kvälls- och nattetid, en klar sevärdhet för den som vill uppleva riktiga kulturKROCKAR i ett hudnära perspektiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in