2014-01-01, 14:21
Medlem
Bor i lägenhet och har ett extremt jobbigt ljud som kommer ut från min badrumsventil som ser ut som en vanlig rund frånluftsventil. Det är inte själva ventilen i sig som låter. Många kan ju störa sig på att ens ventil "visslar"/"pustar". I mitt fall så kommer det ett ljud INIFRÅN själva ventilationstrumman/rören. Det låter ungefär som en bastuba som blåses på låg volym i en- sekunders intervall. Otroligt störande.

Även om jag stänger badrumsdörren så fortplantar sig ljudet ut i köket(som ligger vägg i vägg) och låter då som ett dovt muller. Hörs även ut i hall och vardagsrum , men då mycket lägre. I och med att det låter så lågt utanför badrummet(en dB mätare skulle knappt ge utslag) så är det knappt nån idé att felanmäla hos värden då jag misstänker att han inte kommer åtgärda ett dugg.

Men det är ett fruktansvärt störande ljud iom att det låter dygnet runt.

Vad i h*** kan det vara för nåt? Är det fel invärtes på ventilationssystemet i fastigheten?
Citera
2014-01-01, 15:36
Medlem
provocative77s avatar
Siter skit i systemet som måste rensas. Fungerar ungefär som en sotning o något du faktiskt ska kontakta hyresvärden om.
Citera
2014-01-01, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av provocative77
Siter skit i systemet som måste rensas. Fungerar ungefär som en sotning o något du faktiskt ska kontakta hyresvärden om.

Jo, misstänker också att något är snett. Men vill ha lite på fötterna innan jag ringer värden. Han kommer nämligen bara skicka hit en vanlig "vaktis" som inte kan nåt om ventilationssystem och bara vill avfärda en som "överkänslig".

Därför försöker jag fatta exakt vad som kan vara felet så inte "vaktis" bara viftar bort problemet.
Citera
2014-01-02, 15:23
Medlem
provocative77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanyOne
Jo, misstänker också att något är snett. Men vill ha lite på fötterna innan jag ringer värden. Han kommer nämligen bara skicka hit en vanlig "vaktis" som inte kan nåt om ventilationssystem och bara vill avfärda en som "överkänslig".

Därför försöker jag fatta exakt vad som kan vara felet så inte "vaktis" bara viftar bort problemet.
Det är då man kontaktar hyresgästföreningen..... Som jag nu inser att varken jag eller många andra är medlemmar i
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in