2026-04-28, 12:16
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Nu har jag inte en sån bekantskapskrets som är strulig, men jag fattar inte riktigt vad du menar att du ska "sitta och jobba med Whatsapp". Du använder väl den som typ Messenger? Nu använder jag mest Whatsapp för människor jag känner genom jobbet men som inte är Nordiska medborgare, utan som bor spritt i Europa.

Sen vet jag inte om det är lättare att skicka större filer med Whatsapp, typ video och så än med Messenger, men jag får mycket videos på diverse produkter den vägen när jag använder appen i jobbet.

Jag frågar eftersom jag inte vet... Det jag tänker är att jag kommer ut i ett offentligt rum och med en massa kontaktförsök, kedjebrevseffekter, och tjafs som jag inte vill hålla på med och ansikten som dyker upp på skärmen - Hej, vi gick i samma skola 1961 kommer du ihåg mig? bla, bla, bla. - och reklam och teknikstrul och koder som inte funkar etc etc. Jag har sett inlägg på nätet med negativa kommentarer om hur de försökte stänga ner skiten etc.
Senast redigerad av Comitium 2026-04-28 kl. 12:19.
Citera
2026-04-28, 12:25
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Jag frågar eftersom jag inte vet... Det jag tänker är att jag kommer ut i ett offentligt rum och med en massa kontaktförsök, kedjebrevseffekter, och tjafs som jag inte vill hålla på med och ansikten som dyker upp på skärmen och reklam och teknikstrul och koder som inte funkar etc etc. Jag har sett inlägg på nätet med negativa kommentarer om hur de försökte stänga ner skiten etc.
Jag har inga som helst bekymmer med Whatsapp eller Messenger. På Messenger har jag väl fått blockera ett fåtal, men inget jag kan minnas jag gjort på Whatsapp, men man kan med all säkerhet även blocka där.

Du är alltså orolig över att bli indragen i hans skit gissar jag. Men annars ska jag väl säga att du behöver inte acceptera kontaktförsök på vilken plattform det än rör sig om. Men tycker du det verkar jobbigt så tycker jag du ska hoppa över att installera det.
Citera
2026-04-28, 12:53
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Jag har inga som helst bekymmer med Whatsapp eller Messenger. På Messenger har jag väl fått blockera ett fåtal, men inget jag kan minnas jag gjort på Whatsapp, men man kan med all säkerhet även blocka där.

Du är alltså orolig över att bli indragen i hans skit gissar jag. Men annars ska jag väl säga att du behöver inte acceptera kontaktförsök på vilken plattform det än rör sig om. Men tycker du det verkar jobbigt så tycker jag du ska hoppa över att installera det.

Ja, han får väl bli sur då i så fall. Han har ju själv gjort sig onåbar genom att ha ständigt flygläge på telefonen. Mig kan han alltid ringa men jag kan ju inte ringa honom. Kan han göra sig oanträffbar på telefon så kan ju jag göra mig oanträffbar på Whatsapp! Skulle jag skaffa Whatsapp bara för hans skull? Jag själv har ju inget intresse av Whatsapp. Jag tror att jag följer ditt råd.
Citera
2026-04-28, 16:29
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Ja, han får väl bli sur då i så fall. Han har ju själv gjort sig onåbar genom att ha ständigt flygläge på telefonen. Mig kan han alltid ringa men jag kan ju inte ringa honom. Kan han göra sig oanträffbar på telefon så kan ju jag göra mig oanträffbar på Whatsapp! Skulle jag skaffa Whatsapp bara för hans skull? Jag själv har ju inget intresse av Whatsapp. Jag tror att jag följer ditt råd.
Ja, nu vet jag ju inte er relation men utifrån det jag läser så känns han ju som en strulpelle. Kan han styra telefonen med flygplansläge så kan du skita i Whatsapp. Jag hade inte installerat på de premisserna. Skälet att jag har appen är för att jag på så sätt har enkelt att få kontakt med jobbkollegor utomlands. Så skit i det, du ska inte få bekymmer för att han är en strulare.
Citera
2026-04-28, 17:33
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ja, nu vet jag ju inte er relation men utifrån det jag läser så känns han ju som en strulpelle. Kan han styra telefonen med flygplansläge så kan du skita i Whatsapp. Jag hade inte installerat på de premisserna. Skälet att jag har appen är för att jag på så sätt har enkelt att få kontakt med jobbkollegor utomlands. Så skit i det, du ska inte få bekymmer för att han är en strulare.

Exakt. För dig tycker du att appen är bra att ha. För min del har jag ju själv inget intresse av att installera appen, det skulle ju bara vara för att han propsar. Nej, det får vara!
Citera
2026-05-04, 19:12
Medlem
Whats up är bäst. Kan ringa samt skicka långa filmklipp med bra kvalitet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här