Flashback bygger pepparkakshus!
  • 3
  • 4
2014-01-05, 06:01
Medlem
Nurjenfs avatar
Ha ihjäl någon/några och bli "most wanted"?

Du verkar ju ha bra med cash så du kan ju bygga upp en liten mini-plan och kötta lite.

Väl mött i fängelset (om du nu hamnar där) så kan du förbereda dig för rymmen igen, well hunted ( du är hunted), run, run, run.
Senast redigerad av Nurjenf 2014-01-05 kl. 06:03.
Citera
2014-01-05, 10:09
Medlem
ogoreks avatar
Jag är en tjej på snart 30 år som också sitter hemma och inte gör någonting märkvärdigt.
Jag vill inte gå ut och jag vill definitivt inte göra saker som jag inte känner för bara för att göra något, det får mig också att må sämre.

Jag tror att skillnaden mellan dig och mig är att jag har accepterat att det är så jag är, det är så jag fungerar. Vet inte om du har läst någon om just acceptans?
Visst längtar man efter vissa saker, till exempel någon att hålla om när man vaknar men jag har accepterat att blir det så, så blir det så, blir det inte så, så blir det inte så.

Är det för att du har fått den uppfattningen av samhället att du borde göra saker som du mår dåligt eller är det du själv som känner att du borde göra saker?
Om det är du själv, varför känner du att du borde göra saker?
Citera
2014-01-05, 15:29
Medlem
Ralphie-Cifarettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cubalibre77
Kanske, kanske inte. Kan ju inte uttala mig om det då det aldrig är något jag har upplevt. Kan bara anta att det skulle vara rätt så hemskt för mig som mår dåligt så länge jag inte är hemma, och vill bara hem då jag är ute någonstans. Och jag har ingen aning om vad jag skulle göra på en annan plats på jorden.....varför skulle jag vilja göra något där om jag inte vill göra något här?

Sen skulle jag aldrig kunna se mig själv resa någonstans helt ensam. Skulle nog inte kunna klara av att flyga heller. Och alla moment som krävs känns alldeles för jobbigt. Först får jag skaffa ett pass, sedan får jag köpa någon form av resväska.....det skall packas.....man skall ta sig till flygplatsen, stå i kö, massa väntetid.....och sedan själva resan i sig. Och nu medan jag sitter och skriver detta så kom jag på att även om jag jättegärna skulle vilja åka någonstans så skulle jag inte kunna det för jag har en katt här hemma som jag inte kan lämna ensam, så det är rätt kört 15år fram i tiden..

Du säger att du mår dåligt av att vara som du är men samtidigt vägrar du att göra något av alla de förslag folk har gett dig. Hur skall det här dilemmat då lösas när du vägrar ändra på dig? Vad är ditt syfte med tråden?
Citera
2014-01-05, 19:54
Medlem
imperatrixs avatar
Citat:
Jag mår skitdåligt över att vara som jag är. Jag lever ju ett jättetråkigt och meningslöst liv. Jag önskar att jag ville göra saker och ting, jag önskar att jag kunde känna glädje över något. Jag önskar att jag ville umgås med människor, festa o.s.v, istället för att alltid bara sitta ensam och vänta på att få dö.

Jag har gått och pratat med psykolog, och jag har testat 7 olika sorters antidepp. Även olika typer av kosttillskott och vitaminer m.m INGENTING har hjälpt det minsta.

Om det nu är helt omöjligt för mig att känna intresse och vilja göra någonting så skulle jag iallafall vilja må bra med att inte göra ett skit. Alltså känna mig tillfreds med att bara sitta hemma och aldrig träffa några människor, aldrig göra någonting. Men så som det är nu så är jag avundsjuk på alla människor. Alla Facebook-statusar om gott nytt år, och hur kul dom har det o.s.v......gör ont...
Du är antagligen deprimerad, i kombination (eller på grund av) att du insett att livet inte är mycket att ha. Jag skulle rekommendera existentiell psykoterapi. Det är inte så många i Sverige som är utbildade inom det, men det förekommer i alla fall. Att det inte hjälpt för dig att gå till psykolog eller på antidepp säger egentligen inte så mycket, du kan träffat fel psykologer eller psykologer som haft en terapiinriktning som inte passat dig. Alla reagerar inte på antidepp/medicin heller, så det säger heller inte så mycket att det inte funkat för dig.

Annars? Gör någonting som "sätter igång" din hjärnas signalsubstanser? Något olagligt för att känna lite adrenalin? Eller cykla (på en cykel utan bromsar) jättesnabbt på en skogsstig för att sedan vid en backe fortsätta in i skogen? Svimma? Meditera? Låt bli att sitta vid datorn/tvn och se till att du sysselsätter dig på andra sätt?

I dagsläget har du antagligen förlikat dig med att känna att ditt liv är värdelöst och fortsätter därav i samma mönster. Att du jobbar, blir utmattad av det, orkar inte göra något annat än se på tv/dator. Har du pengar nog så du klarar dig en tid utan arbete? I såna fall skulle jag ge förslaget att du slutar arbeta ett tag och ser om du finner mer nöje i livet. I början kommer du antagligen bara sitta vid tvn hela dagarna, men efter en tid kommer du förhoppningsvis bli understimulerad och börja aktivera dig.

Om du vet något om hur unschooling fungerar så är det precis så det fungerar även där; först går man i vanlig skola och tvingas till sånt man inte vill, när man sedan ska börja oskola sig så kommer det för många först en period av omskolning, ungefär som ett sommarlov. Man tar en paus, tänker ut vad man vill göra och hur. Därefter kan man börja genomföra det man vill göra. Men det förutsätter också att man har möjligheten att praktiskt genomföra det. Det går inte att ha tid med både skola/jobb och att göra sånt man vill. I det här fallet utesluter faktiskt det ena det andra. Så ja. Kanske något du kan tänka på.
Citat:
Låter lite som jag det där. Jag har försökt bli intresserad av saker och ting, men tröttnar alltid väldigt fort på det jag försöker mig på, och ger upp väldigt lätt då det gäller att lära sig nya saker.
Du borde läsa denna fantastiska tråd, som handlar om just det du skriver om: (FB) Jag tröttnar på allt jag gör!
Citera
2014-01-05, 22:13
Medlem
Ralphie-Cifarettos avatar
Citat:
Jag är en kille på 36år som mer eller mindre är helt tom inombords. Jag har inga intressen för någonting, inga drömmar och det finns ingenting som jag vill göra. Detta resulterar i att jag inte har några vänner och jag gör aldrig någonting mer än att jobba, äta och sova. Jag känner verkligen att jag bara sitter här och väntar på att livet skall ta slut.

Igår var det nyårsafton, och precis som alla tidigare år så satt jag ensam här vid datorn gick och la mig redan vid 20:00. Jag har aldrig firat varken nyår, midsommar eller en födelsedag. Jag känner helt enkelt inte för att göra någonting.

Jag har jobbat i ca:20år, och varje år så har jag haft 5 veckor semester (så som dom flesta andra). Jag har aldrig någonsin varit iväg någonstans, varken utomlands eller i Sverige, utan jag sitter bara hemma, framför datorn/tv'n

Det är alltså ingen överdrift alls när jag säger att jag aldrig gör någonting. Visst, jag åker och handlar,tvättar kläder ibland, och lite annat som man måste göra, men inget utöver det.

Jag blir chockad över mig själv många gånger.....hur kan en människa vara så ointresserad av precis allt? så tom inombords?

Jag har aldrig någonsin pratat med en annan som känner så som jag gör, och man kan ju alltid hoppas att det inte finns någon.

Jag är helt övertygad om att det finns massvis med människor där ute som mår mycket sämre än mig. Som har starkare ångest o.s.v Finns ju folk som mår såpass dåligt att dom inte klarar av att ha ett jobb, som inte klarar av att träffa människor.....som skär sig och har ett rent helvete. Jag klarar av det mesta, men mitt problem är att jag inte vill någonting....

Jag har aldrig känt någon förväntan över någonting, aldrig varit lycklig eller glad. Jag kan inte säga att jag har haft en enda bra dag i hela mitt liv, samtidigt som heller inte har haft en riktigt dålig dag. Alla dagar är precis likadana. Mitt nya år kommer förmodligen bara vara en repris på föregående år.

Börja knarka om du ändå bara vill vara hemma och ha tråkigt, då blir det roligare att göra ingenting. Ev klipp lite ladd dvs kokain och bli jävligt social, ut och knulla några brudar! Kanske får fart på dig
Citera
2014-01-06, 01:37
Medlem
MajorMajoness avatar
Intressant tråd. Kan ibland känna som dig bortsett ifrån den sociala delen. Ett tipsa kan ju vara att skaffa katt! Du slipper ut och gå med den men är endå som en halv kamrat som låter dig vara när du vill det.

Prova på något sjukt! Att trotsa dig själv eller naturen kan vara som att ta ett rakblad och skära sig i handleden och sedan fylla såret med hatisk glädje. Att tillexempel du packar din bil med skit sen åker du långt uta bara fan i skogen och gör vafan du vill! Hugg ner träd eller bryt nacken av fiskar! Sånt kan kännas skönt (kanske överdrift med fiskarna) men hoppas att du fattade.
Citera
2014-01-08, 07:42
Medlem
bergochdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ogorek
Jag är en tjej på snart 30 år som också sitter hemma och inte gör någonting märkvärdigt.
Jag vill inte gå ut och jag vill definitivt inte göra saker som jag inte känner för bara för att göra något, det får mig också att må sämre.

Jag tror att skillnaden mellan dig och mig är att jag har accepterat att det är så jag är, det är så jag fungerar. Vet inte om du har läst någon om just acceptans?
Visst längtar man efter vissa saker, till exempel någon att hålla om när man vaknar men jag har accepterat att blir det så, så blir det så, blir det inte så, så blir det inte så.

Är det för att du har fått den uppfattningen av samhället att du borde göra saker som du mår dåligt eller är det du själv som känner att du borde göra saker?
Om det är du själv, varför känner du att du borde göra saker?
Jag tror samhället och media påverkar oss alla att göra mer än vi gör. Ju mer aktiv och extrovert man är desto finare anses man vara. Folk som är introverta och vill hålla sig hemma anses udda. Faktum är den att många människor tillhör den senare gruppen - många av egen fri vilja. Sen finns det folk som inte valt det men de enda som kan göra något åt saken är de själva. Gör upp en livsplan. Ta fem år i taget och planera vad som ska ändras och vad som kan förbättras. Vänta inte.
Citera
2014-01-08, 18:51
Medlem
Jag tycker det verkar som att du har stor brist på motivation och livsglädje, och det beklagar jag. Har du några intressen eller någon hobby? Vad jobbar du med till exempel?

Mitt starkaste tips för att få tillbaka livsglädjen för att vilja leva leva och våga drömma är att resa runt i världen. Låt mig därför berätta om Matt Harding. Matt var en helt vanlig spelprogrammerare i Seattle som var trött på sitt tråkiga liv, så år 2005 bestämde han sig för att lämna sitt jobb, ta sina besparingar och resa runt i världen. Med hans egna ord: "Livet är för kort för att sitta och knappa på ett tangentbord när jag kan resa ut i världen och träffa nya människor". Till en början filmade Matt bara sig själv när han reste runt till diverse ställen och dansade, men efter att han laddat upp några filmer på Youtube fick folk nys om Matt och hans dansade, och bestämde sig därför för att dansa med honom när han kom till deras stad. År 2008 fick Matt från ingenstans en väldigt otippad sponsor vid namn Stride, vilket är ett av världens största tuggummiföretag. Stride betalade alla Matts resor i utbyte mot att han tackade dem i videobeskrivningen på Youtube Här är Matt när han reser runt och dansar 2008.

Nu säger jag inte att du ska åka runt och dansa med folk, men jag har själv blivit väldigt inspirerad av att resa runt i världen, och jag har aldrig hört någon jag känner som ångrar att de valde att resa ut i världen.
Citera
2014-01-14, 12:11
Medlem
Cubalibre77s avatar
Många som tycker att jag skall ut och resa. Och jag kan inte säga mer än att det inte är något som lockar alls, precis som allt annat. Kanske dock hade varit något man skulle tvinga sig till, även om man inte vill. Jag har dock inte möjligheten till att bara sticka iväg någonstans. Jag har ett jobb att sköta och en katt att ta hand om. Sen tror jag inte att jag skulle kunna ge mig iväg någonstans helt själv. I somras då jag hade semester så kände jag att jag var tvungen att göra någonting än att bara sitta hemma, så då bokade jag en liten resa över till Danmark under dagen, något jag inte skulle gjort. Båtresan över var bara tråkig och utdragen.....och dom 3-4 timmarna jag hade i Danmark spenderade jag på en bänk i väntan på att få gå på båten och åka hem igen. Jag tror själv att om jag hade åkt någon annanstans i världen så hade jag nog blivit sittandes på hotellrummet i väntan på att få åka hem igen. Förstår inte varför jag skulle vilja göra något i ett annat land om jag inte vill göra något här.
Citera
2014-01-14, 13:59
Medlem
chilipreppers avatar
Ja du, gör ingenting då?

Du låter som en bekväm person, inget fel i det, du är lite för bekväm bara. Du beskriver det mesta som jobbigt, så blir det när man är för bekväm. Om allt är så jobbigt, så gör inget annat än att sitta och glo.
Citera
2014-01-14, 17:48
Medlem
Prollus avatar
Säger inte att du har Schiozid personlighetsstörning, men låter lite likt. Kanske inte alltid ska leta efter en diagnos eller så men kan va skönt ändå , men du kan ju ta en titt, finns ett test längst ner också

http://socialpsykologi.twice.se/schizoid_personlighet.html

http://sv.wikipedia.org/wiki/Schizoid_personlighetsst%C3%B6rning
Citera
2014-01-14, 18:47
Medlem
Cubalibre77s avatar
Mycket möjligt....jag svarade ja på alla frågorna iallafall

Jag har även tagit test på nätet för aspergers och fått väldigt höga poäng.

Vem vet vad det är för fel på mig....det är väl bara till att stå ut, det varar ju inte för evigt.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in