2014-01-01, 09:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Alltså, jag tror ni missuppfattat trådskaparen monumentalt. Omständigheter lär inte hjälpa till eller från. Bortsett det tipset ovan att "aktivera" sig. Alltså fortsätta träna och röra sig, äta rätt m.m.

Detta är bortom vinna en miljon på lotto eller bli förälskad.
Jag trodde det var uppenbart.

Det är omöjligt att vinna en miljon eller en kvinna om man inte gör något åt sin sits.
Citera
2014-01-01, 09:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cubalibre77
Det här med att tvinga sig att göra saker och ting har jag testat på, och då mår jag bara ännu sämre. Så fort jag är utanför dörren och gör någonting annat så vill jag bara hem och sätta mig så fort jag kan.

Krogen var jag ute på för 10-15 år sedan, med min bror och hans vänner, och jag verkligen avskydde det. Det är ingenting som jag någonsin kan tänka mig att göra igen. Jag avskyr alkohol och fulla människor, det är så motbjudande. Tycker heller inte om musik, det är mest störande....speciellt på ett uteställe där det spelas på alldeles för hög volym. Plussa sedan på klibbiga golv, äckliga toaletter och människor som desperat söker efter någon att gå hem med.....nej tack, inte ens om jag fick betalt för det.

Skulle jag åka utomlands så är jag rätt övertygad om att jag skulle sitta på hotellrummet och titta på tv eller surfa på en dator. Jag har inget intresse av att gå utanför dörren då jag är hemma så varför skulle jag göra det i ett annat land.

Ursäkta mig, men du låter precis som Karl Pilkington.
Citera
2014-01-01, 09:35
Medlem
Cubalibre77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym44e
Ursäkta mig, men du låter precis som Karl Pilkington.

Jag är precis som han! Jag tror dock att han spelar en roll bara....

Han verkar dock trivas med att vara som han är viket inte jag gör.
Senast redigerad av Cubalibre77 2014-01-01 kl. 09:38.
Citera
2014-01-01, 09:38
Medlem
drickerintekaffes avatar
Hur var din uppväxt?
Citera
2014-01-01, 09:39
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym44e
Det är omöjligt att vinna en miljon eller en kvinna om man inte gör något åt sin sits.

Det är det jag vill komma till. Jag måste börja med mig själv. Inte resa, leta efter kärleken eller hitta på massa "kul".
Mår jag pissigt och känner mig likgiltig inför det mesta så är det inte yttre omständigheter som gör någon skillnad.
Citera
2014-01-01, 09:44
Medlem
Cubalibre77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drickerintekaffe
Hur var din uppväxt?

Jag har ingen som helst anledning att må so jag gör. Jag borde egentligen må riktigt bra! Jag har haft en jättebra uppväxt i ett stabilt hem. Jag har alltid haft jobb och en stabil ekonomi. Har aldrig haft några som helst problem. Jag är bara riktigt uttråkad och helt ointresserad av allt.

Jag väljer alltid att sitta ensam hemma för att det är det jag mår bäst utav att göra. Och på en skala mellan 1-10 där 10 är lycklig som fan, så skulle jag vilja säga att jag ligger på en 4 för det mesta. Då det är högtider, som nu då det har varit jul och nyår så ligger jag kanske på 2-3.
Citera
2014-01-01, 09:45
Medlem
De tips om krogen, hundar och damer tycker jag att du ska välja bort. De ställer bara till besvär. Men att resa kan bli en ny start. Boka en resa även om du inte känner för det. Du kommer inte att ångra det när du är hemma igen.
Citera
2014-01-01, 10:01
Medlem
Cubalibre77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miiiccckke
De tips om krogen, hundar och damer tycker jag att du ska välja bort. De ställer bara till besvär. Men att resa kan bli en ny start. Boka en resa även om du inte känner för det. Du kommer inte att ångra det när du är hemma igen.

Kanske, kanske inte. Kan ju inte uttala mig om det då det aldrig är något jag har upplevt. Kan bara anta att det skulle vara rätt så hemskt för mig som mår dåligt så länge jag inte är hemma, och vill bara hem då jag är ute någonstans. Och jag har ingen aning om vad jag skulle göra på en annan plats på jorden.....varför skulle jag vilja göra något där om jag inte vill göra något här?

Sen skulle jag aldrig kunna se mig själv resa någonstans helt ensam. Skulle nog inte kunna klara av att flyga heller. Och alla moment som krävs känns alldeles för jobbigt. Först får jag skaffa ett pass, sedan får jag köpa någon form av resväska.....det skall packas.....man skall ta sig till flygplatsen, stå i kö, massa väntetid.....och sedan själva resan i sig. Och nu medan jag sitter och skriver detta så kom jag på att även om jag jättegärna skulle vilja åka någonstans så skulle jag inte kunna det för jag har en katt här hemma som jag inte kan lämna ensam, så det är rätt kört 15år fram i tiden..
Citera
2014-01-01, 10:19
Medlem
Citat:
Kanske, kanske inte. Kan ju inte uttala mig om det då det aldrig är något jag har upplevt. Kan bara anta att det skulle vara rätt så hemskt för mig som mår dåligt så länge jag inte är hemma, och vill bara hem då jag är ute någonstans. Och jag har ingen aning om vad jag skulle göra på en annan plats på jorden.....varför skulle jag vilja göra något där om jag inte vill göra något här?

Sen skulle jag aldrig kunna se mig själv resa någonstans helt ensam. Skulle nog inte kunna klara av att flyga heller. Och alla moment som krävs känns alldeles för jobbigt. Först får jag skaffa ett pass, sedan får jag köpa någon form av resväska.....det skall packas.....man skall ta sig till flygplatsen, stå i kö, massa väntetid.....och sedan själva resan i sig. Och nu medan jag sitter och skriver detta så kom jag på att även om jag jättegärna skulle vilja åka någonstans så skulle jag inte kunna det för jag har en katt här hemma som jag inte kan lämna ensam, så det är rätt kört 15år fram i tiden..

Resa, tänker jag att det inte behöver vara så långt. Alla är ju olika men det är ju bara ett förslag. Det jag tänker på mest då du inte kan lämna katten själv länge, är att du åker till någon fin stad i Sverige ett par dagar. Du kan vara borta en eller två nätter. Du kan boka ett hotell med god mat. Och tippset med att ta med sig en kamera verka inte så dumt.
Citera
2014-01-01, 10:45
Medlem
Docklands avatar
Citat:

Hör av dig på pm om du pallar snacka lite privat.
Citera
2014-01-01, 12:19
Medlem
dokoalseleds avatar
Känner igen mig. Jag känner mig för det mesta väldigt oinspirerad. Jag känner mig nästan jämt som att jag sitter fastkedjad i en fängelsecell där någon släckt lyset, stängt dörren och kastat bort nyckeln. Hopplös. Ingenting verkar hjälpa. Känns som det borde vara vad "helvetet" syftar på, en variant av det i alla fall. Jag vet inte vad jag gjort för att förtjäna det, och som sagt har ingen som helst aning om hur jag ska kunna ta mig ur det. Har varit så här större delen av mitt liv.
Citera
2014-01-01, 12:23
Medlem
Kan det vara så att normens uttryck om vad ett "roligt/spännande" liv är, påverkar dig negativt? Vi blir matade med hur vi ska/inte ska leva våra liv och vad som anses värt och inte värt. Tycker inte det är medias sak att bestämma det. Om du nu blir ledsen av Facebooks falska inlägg - ta bort den. Finns inget där av värde att hämta ändå.
Om du nu inte inte upplever glädjen i att gå på nyårsfest så är det helt okej, jag menar, vem säger att det är roligt för alla och måste vara det?
Till viss del kan jag känna igen mig i det du skriver men jag har försökt att acceptera det och istället skita i vad alla andra gör, och göra det till en stolthet.
Vad gör du framför datorn tillexempel? Är det något där du läser om som du intresserar dig för? Eller film, dokumentärer? Gör det till dina intressen, fördjupa dig och tillåt det att kännas som "bra nog" för att vara ett bra liv.

Och att du skrivit om hur du mår och känner dig har du kommit en bra bit påväg. Försök träffa likasinnade och försök i dig själv finna något DU vill göra, utan att bli påverkad av yttre pekpinnar. Vad som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in