Citat:
Ursprungligen postat av
Miiiccckke
De tips om krogen, hundar och damer tycker jag att du ska välja bort. De ställer bara till besvär. Men att resa kan bli en ny start. Boka en resa även om du inte känner för det. Du kommer inte att ångra det när du är hemma igen.
Kanske, kanske inte. Kan ju inte uttala mig om det då det aldrig är något jag har upplevt. Kan bara anta att det skulle vara rätt så hemskt för mig som mår dåligt så länge jag inte är hemma, och vill bara hem då jag är ute någonstans. Och jag har ingen aning om vad jag skulle göra på en annan plats på jorden.....varför skulle jag vilja göra något där om jag inte vill göra något här?
Sen skulle jag aldrig kunna se mig själv resa någonstans helt ensam. Skulle nog inte kunna klara av att flyga heller. Och alla moment som krävs känns alldeles för jobbigt. Först får jag skaffa ett pass, sedan får jag köpa någon form av resväska.....det skall packas.....man skall ta sig till flygplatsen, stå i kö, massa väntetid.....och sedan själva resan i sig. Och nu medan jag sitter och skriver detta så kom jag på att även om jag jättegärna skulle vilja åka någonstans så skulle jag inte kunna det för jag har en katt här hemma som jag inte kan lämna ensam, så det är rätt kört 15år fram i tiden..