2014-01-06, 16:12
Medlem
horvalps avatar
Det finns vissa personer som menar att droger kan ge positiv effekt hos människor, i tankesätt och handlingar. Det finns/fanns en professor som menade att vissa människor med högt IQ, typ medicinforskare kan ta cannabis för att nå ut till sina tankar mer. Cannabis är känt för att man helt enkelt tänker mer än vanligt under ruset.
2014-01-06, 16:57
Medlem
MLEs avatar
Droger är nedbrytande för både kropp och själ och detta är ingen nyhet som jag har kommit på idag.

Och det är ingen idé att tjata på mig om att det är någon krydda i livet för jag har testat dom kryddorna och sett hur många andra också har kryddat sin tillvaro. Det är många man får hälsa på på kyrkogården.
2014-01-06, 19:14
Medlem
Citat:
Varför tar vi droger?

Det finns många olika anledningar till att man nyttjar droger, t.ex: För att utvecklas, förnöjas, botas, nyfikenhen, o.s.v..

Citat:
Ursprungligen postat av MLE
Droger är nedbrytande för både kropp och själ

Samt befrämjande.
Senast redigerad av Charlie-X 2014-01-06 kl. 19:18.
2014-01-06, 19:23
Medlem
MLEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie-X
Samt befrämjande.

För vem?
2014-01-06, 19:27
Medlem
Citat:
För vem?

Nyttjaren i första hand, för att därefter "stråla" ut i världen (närstående, främlingar man möter, samhället, osv).
2014-01-06, 19:28
Medlem
Mario Pancieras avatar
Citat:
För vem?
För alla stabila och friska människor som klarar av att hantera drogerna.
2014-01-06, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mario Panciera

Förmodligen för alla andra också, men för dem är det inte lika befrämjande, och mer nedbrytande.
2014-01-06, 19:47
Medlem
Sen får vi inte glömma att det kan vara väldigt stor skillnad mellan olika droger. Vissa har bevisligen skadliga bieffekter medan andra är rätt harmlösa. Ta koffein till exempel som är en hyfsat harmlös drog. Varför använder vi koffein, och hur kan det komma sig att det blivit så populärt? Det finns sociala normer som avgör vilka droger som används. Det sägs att varje kultur har sin egen drog. Här i väst är det främst koffein, alkohol och nikotin som används.
2014-01-06, 19:54
Medlem
pellenicklass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blink
Sen får vi inte glömma att det kan vara väldigt stor skillnad mellan olika droger. Vissa har bevisligen skadliga bieffekter medan andra är rätt harmlösa. Ta koffein till exempel som är en hyfsat harmlös drog. Varför använder vi koffein, och hur kan det komma sig att det blivit så populärt? Det finns sociala normer som avgör vilka droger som används. Det sägs att varje kultur har sin egen drog. Här i väst är det främst koffein, alkohol och nikotin som används.
precis medans i öst kanske man föredrar cannabis
2014-01-06, 20:00
Medlem
MLEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mario Panciera

Till den skaran hör inte jag. Det talar historien om.
2014-01-06, 21:05
Medlem
Citat:
Till den skaran hör inte jag. Det talar historien om.

på ett eller annat sätt gynnas du säkert
2014-01-07, 18:26
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Filosofi --> Övriga droger
/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in