2013-12-30, 14:21
Medlem
Halloj, ska försöka fatta mig kort.

Hade ett jobb i 2 månader fram till i fredags den 27'e dec. Skall börja studera den 20'e januari, anmäler mig till a-kassan idag den 30'e dec. Detta för att jag skall kunna få a-kassa under dessa 20 dagarna tills jag börjar studera.

Det är väl ersättningsberättigande "jag söker ju trots allt heltidsjobb fram till den 20'e", sade upp min a-kassa för någon vecka sedan men det är ju tydligen 2 månaders uppsägning eller något sådant men jag har väl fortfarande rätt till det?
Citera
2013-12-30, 14:44
Medlem
Du hinner inte bli berättigad akassa på två månaders arbete...
Citera
2013-12-30, 15:17
Du kommer inte att få några pengar från a-kassan.
Jag föreslår att du läser på lite vad de olika kan erbjuda och villkor.
Citera
2013-12-30, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajo
Du hinner inte bli berättigad akassa på två månaders arbete...
Nu är det ju så att jag har ett par års arbete bakom mig så rätt till a-kassa har jag ju.
Citera
2013-12-30, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av srAz
Du kommer inte att få några pengar från a-kassan.
Jag föreslår att du läser på lite vad de olika kan erbjuda och villkor.
Varför kommer jag inte att få pengar, hade det vart annorlunda om jag hade vetat att jag skulle studera på annan skola om tex ett halvår framåt?
Citera
2013-12-30, 21:29
Medlem
fordonsförarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facemash
Halloj, ska försöka fatta mig kort.

Hade ett jobb i 2 månader fram till i fredags den 27'e dec. Skall börja studera den 20'e januari, anmäler mig till a-kassan idag den 30'e dec. Detta för att jag skall kunna få a-kassa under dessa 20 dagarna tills jag börjar studera.

Det är väl ersättningsberättigande "jag söker ju trots allt heltidsjobb fram till den 20'e", sade upp min a-kassa för någon vecka sedan men det är ju tydligen 2 månaders uppsägning eller något sådant men jag har väl fortfarande rätt till det?

Det är 7-dagars karenstid förutsatt att du inte sa upp dig själv för då gäller 45-dagar. Om du bara har 7-dagars karens och i övrigt uppfyller a-kassans krav ska det väl inte vara några problem att få några kronor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in