• 1
  • 2
2013-12-30, 06:24
Medlem
feedmenoss avatar
Hallå! En lite less kille på 19 år som har något slag av finnar på stjärten. Har haft dom där väldigt länge, dom fanns där före jag kom in i puberteten t.om. Det är inga speciella bölder direkt, ser ut som finnar och röda plättar lite här och där, ibland är dom större och fyllda med var som är riktigt känsliga och otäcka! Dock inga nära anus som tur! Alltså inga hemorrojder...

Jag har prövat en del olika huskurer och medel men icke! Dom tycks inte försvinna med åren heller. Har ingen speciell acne övrigt på kroppen, några finnar i ansiktet då och då men annars ganska lungt. Kan någon hjälpa mig hur jag ska handskas med dessa? Alla tips tas glatt emot! Jag vill verkligen slippa dessa otäcka typer. Är ju fan pinsamt att duscha med andra, ha sex osv.

Kan det ha något att göra med att jag inte duschar lika ofta som andra? Jag är också ofta lite fuktig/svettig om låren och rumpan speciellt efter onani mm. Har ni några tips skriv snälla, vill helst inte visa röven hos någon läkare så det skulle verkligen vara en last resort! Är så sjukt trötta på dessa! Mvh och tack!
Citera
2013-12-30, 08:47
Medlem
speedcolas avatar
Gå till läkare och få roaccutan eller vad det heter utskrivet (finns flera olika läkemedel dock). Hade en klasskamrat som hade monstruösa problem och hans försvann efter ett tag med nåt sånt.

Edit: en del får rätt jobbiga biverkningar av det. Depressioner är inte helt ovanligt tydligen. Så se till att bli undersökt för den risken före.
Citera
2013-12-30, 09:28
Medlem
ImWorthlesss avatar
Sitter du mycket, typ hemma, på jobbet, buss?
Värme och smuts är ett typiskt initiativ för att få finnar på röven.
Citera
2013-12-30, 10:04
Medlem
feedmenoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedcola
Gå till läkare och få roaccutan eller vad det heter utskrivet (finns flera olika läkemedel dock). Hade en klasskamrat som hade monstruösa problem och hans försvann efter ett tag med nåt sånt.

Edit: en del får rätt jobbiga biverkningar av det. Depressioner är inte helt ovanligt tydligen. Så se till att bli undersökt för den risken före.

Som sagt är väl läkaren den sista utvägen, fast hade gärna provat en del andra saker före!

obs. depression har jag tyvärr varit med om!

Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless

Jag sitter ganska mycket vid datorn, men har bra underlag. Så du säger jag ska tvätta mig mer och röra mig mer/inte sitta still så mkt? Låter rätt vettigt iaf. Mer svar tack!!!
Citera
2013-12-30, 11:45
Medlem
starkaillerns avatar
Har själv finnar på röven.. Nyss avslutat en roaccutan-kur, verkade som den verkade överallt förutom på röven. Helvete
Citera
2013-12-30, 11:55
Medlem
revodnebs avatar
Om du hade dessa innan puberteten låter det som mollusker. Dessa brukar normalt försvinna efter några år. Gå till din vårdcentral och be om hjälp.

http://www.smittskyddsinstitutet.se/...mar/mollusker/
Citera
2013-12-30, 22:50
Medlem
speedcolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feedmenos
Som sagt är väl läkaren den sista utvägen, fast hade gärna provat en del andra saker före!

obs. depression har jag tyvärr varit med om!

Jag sitter ganska mycket vid datorn, men har bra underlag. Så du säger jag ska tvätta mig mer och röra mig mer/inte sitta still så mkt? Låter rätt vettigt iaf. Mer svar tack!!!

akne har oftast inte med dålig hygien att göra.. sen är det väl bland det minst pinsamma att visa skinkorna för doktorn. att visa snorren eller få en prostataundersökning däremot hade jag förstått om du varit skeptisk till, men detta är väl ingenting.. Aja, det är din röv, du gör som du vill
Citera
2013-12-30, 23:08
Medlem
feedmenoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starkaillern
Har själv finnar på röven.. Nyss avslutat en roaccutan-kur, verkade som den verkade överallt förutom på röven. Helvete

så jävla jobbigt, berätta om du får en förbättring!
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Om du hade dessa innan puberteten låter det som mollusker. Dessa brukar normalt försvinna efter några år. Gå till din vårdcentral och be om hjälp.

http://www.smittskyddsinstitutet.se/...mar/mollusker/

läste lite grann, är skeptisk om det handlar om mollusker, men kanske inte helt omöjligt?

Citat:
Ursprungligen postat av speedcola
akne har oftast inte med dålig hygien att göra.. sen är det väl bland det minst pinsamma att visa skinkorna för doktorn. att visa snorren eller få en prostataundersökning däremot hade jag förstått om du varit skeptisk till, men detta är väl ingenting.. Aja, det är din röv, du gör som du vill

Visar gärna hellre kuken än röven i detta fall! Jag menar att jag prövar mycket hellre på flera saker att göra själv före man börjar äta antibiotika eller vad som läkaren rekomenderar...
Citera
2013-12-31, 09:50
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Japp, läste en artikel angående jeans och att folk inte tvättar dem för att de ska få bäst passform. Istället fick de finna och bölder pga all smuts. Så ts. duschar du varje dag samt tvättar dina kläder?
Citera
2013-12-31, 10:28
Medlem
Triremers avatar
Testa Basiron 10% och att sova utan underkläder. Det hjälper säkert lite.

Akne har nästan ingenting med hygien att göra. Barn äter grus och siktar ner sig, snorar, bajsar ner sig osv. men de förblir ändå finnfria.
Senast redigerad av Triremer 2013-12-31 kl. 10:31.
Citera
2014-01-02, 00:50
Medlem
feedmenoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Japp, läste en artikel angående jeans och att folk inte tvättar dem för att de ska få bäst passform. Istället fick de finna och bölder pga all smuts. Så ts. duschar du varje dag samt tvättar dina kläder?

visst tvättar jag kläderna men jag duschar inte varje dag. Inte ens varannan.

Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
Testa Basiron 10% och att sova utan underkläder. Det hjälper säkert lite.

Akne har nästan ingenting med hygien att göra. Barn äter grus och siktar ner sig, snorar, bajsar ner sig osv. men de förblir ändå finnfria.

Har testat basiron ( dock 5% )

kan väl pröva applicera på röven före läggdags och sova naken
Citera
2014-01-02, 01:08
Bannlyst
Prova ingen behandling mot acne förrän en hudläkare har konstaterat att det är acne. Det kan lika gärna vara mollusker eller något annat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in