Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2014-01-05, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4weeks
Hur är min kärlek vacker och lärorik när jag inte får killen jag älskar mest av allt?
Annars väldigt bra inlägg, tack!
Tack. Jo, du kan lära dig att låta kärleken flöda tillbaks till sin källa. Det är inte han som är källan. Den finns inom dig, det är du som är källan!

I nuläget kan dessa energier varken flöda till honom eller tillbaks till källan. De blir blockerade och intrasslade i tankarna, och det leder lidande.

Studera dig själv, betrakta dina tankar. Upptäck vem du innerst inne är, närmre och djupare än alla passerande tankar och känslor. Där finner du frid och acceptans.

Citat:
Ursprungligen postat av Bigzy
Det viktigaste är alltid att du har som störst kärlek till dig själv, inget annat har lika stor betydelse.
Ja precis. Det börjar alltid med en själv.
Citera
2014-02-08, 01:53
Medlem
4weekss avatar
Nåra tanar vore snällt.
Citera
2014-02-08, 09:43
Medlem
Bigzys avatar
Citat:
Nåra tanar vore snällt.

Tankar?
Citera
2014-02-08, 20:47
Medlem
4weekss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigzy
Tankar?

ja.
Citera
2014-02-08, 22:39
Medlem
Bigzys avatar
Citat:
ja.

Tror inte alltid på att andras tankar är det bästa, Utan försök att uppleva det hela genom att uppleva dina egna tankar som du får av din omvärld, meditera med allt du upplever innan du tillåter det ge dig några känslor, och på den vägen kan man fortsätta sen, bygga en värld med sina känslor.
Bara en tanke jag fick
Citera
2014-02-27, 08:27
Medlem
4weekss avatar
Längtan dödar mig snart, ingenting hjälper. Jag syselsätter mig, men det hjälper inte då han alltid är i tankarna. Hur ska jag glömma honom?
Citera
2014-02-27, 23:15
Medlem
Bigzys avatar
Citat:
Längtan dödar mig snart, ingenting hjälper. Jag syselsätter mig, men det hjälper inte då han alltid är i tankarna. Hur ska jag glömma honom?

För mig tog det 2 år efter ett "slut".
Det gäller bara att försöka låta tiden gå, säg till dig själv:
Vad som än händer, kommer att hända oavsett vad jag gör eller kan göra något åt.
Vi kan inte påverka saker som händer, Ja av den anledningen att dom bara händer.

Du skall verkligen inte glömma honom!
Tänk på han hela tiden ifall du så vill det, Säg till dig själv:
Det är okej att jag känner såhär, det är okej att jag upplever dessa tankar på ett negativt sätt.
Dom känslorna du har blir bara värre ifall du inte tillåter dig att känna dom ordentligt.

Pröva "trycka ner dig själv" så mycket du vill, tänk på hur du känner och acceptera att du känner såhär. va så ledsen du kan bli, upplev alla känslor du har.

Tänk in dig riktigt mycket i "nuet"!
Tänk ordentligt på vad du verkligen vill i framtiden, sen försök förstå att allt som du vill ha och längtar efter måste ske igenom att du agerar rätt i nuet.

Så acceptera dina känslor, stirra rätt in i ditt egna "mörker", det är okej
Det är bara din rädsla för att vara svag som får dig att uppleva situationen som du gör.
Förstå att du måste påverka dig själv innan du skall införa det i ditt verkliga liv.

Lycka till!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in