• 1
  • 2
2005-07-22, 13:55
Medlem
Sitter o funderar på vilket paket jag ska ha, har redan båda 2 fast bara grundutbudet och vill ha lite filmkanaler, vilket ska jag välja?
Hatar sport men gillar film, det ska även vara familjevänligt.

Tacksam för svar
Citera
2005-07-22, 17:36
Moderator
vfs avatar
Canal+ är i mitt tycke klart bäst, nyast filmer osv.
Citera
2005-07-22, 17:38
Medlem
ojvamysigts avatar
Canal+ utan att tveka! Skulle bli förvånad om TV1000 finns kvar i nuvarande form vid årsskiftet.
Citera
2005-07-22, 17:43
Medlem
Fernons avatar
Jag har haft canal+ vid två olika tillfällen (2x12månader) och min personliga åsikt är att deras filmer inte är de bästa och de körs allt för ofta i repris. Men sporten är i världsklass, exempelvis allsvenskan, serie A och premiershop.

I mitt tycke så är TV1000 bättre.
Citera
2005-07-22, 17:48
Medlem
Gillar du inte sport men film ska du välja Tv1000. Canal+ filmutbud är skrämmande dåligt för tillfället. Visst visar de en och annan storfilm då och då, (Ex. Master & Commander och liknande skräp) men det mesta är i stort sett bara repriser.
Jag hade båda paketen för några år sedan (innan Tv1000 delades upp i en massa kanaler) och då var min uppfattning att de åtminstone ibland slängde in någon "smalare" film, samt att kvaliteten överlag var något bättre.
Du får väl helt enkelt studera tablåerna under någon vecka eller två och fundera själv vad som passar bäst.
(Glöm inte att Canal+ Film2 eller vad den heter blir Canal+ Sport under helgerna. Ganska kul nu när de visar repriser på "klassiska" matcher från allsvenskan i våras och slutspelshockeyn...)
Citera
2005-07-22, 19:20
Medlem
HATAR!! ju som sagt sport men vet att canal+3 och några andra ska komma i september, har själv haft tv1000 några ggr men tyckte det mest var skit.
Har bläddrat i tablåerna o kollat lite och tycker att dom största filmerna går på canal+ men dom har även mkt mkt skit, tv1000 verkar ha ganska jämn ström av dåliga filmer.
Sen får man ju med tex showtime i pluspaketet.
Shit detta var inget lätt val.
Citera
2005-07-22, 19:46
Medlem
Worships avatar
Skulle säga så här.

Canal +
- Sport
- Serier
- Utländska filmer

TV 1000
- Svenska och utländska filmer
- Mycket för barn
- E News hela tiden om man gillar kändisskvaller

Sen e de bara o avgöra va du tycker e roligast av det.
Citera
2005-07-22, 20:22
Medlem
ojvamysigts avatar
Canal+ har bättre bild och ljud än TV1000, åtminstone med min TV och min box.
Citera
2005-07-22, 20:58
Medlem
Lost dreamers avatar
tv1000 vinner väl på porrfronten iaf?

Hade c+ för några år sen, bra filmer; men ruskigt många repriser.
Citera
2005-07-22, 21:13
Bannlyst
De filmer som går på TV1000 har oftast visats ett halvår innan på Canal+. Så om du vill se bra filmer först är det Canal+ du ska ha :-) Men om du vill ha ett brett utbud och stort urval är det TV1000 som gäller. Canal+ drar allt mer åt sporthållet och de kanaler de ska starta till hösten är alla sportbaserade, (C More Sport 1, C More Sport2 och C More Sport 3 är arbetsnamnen på kanalerna som främst kommer att sända fotboll på helgerna).
Citera
2005-07-22, 21:15
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Canal+ drar allt mer åt sporthållet och de kanaler de ska starta till hösten är alla sportbaserade, (C More Sport 1, C More Sport2 och C More Sport 3 är arbetsnamnen på kanalerna som främst kommer att sända fotboll på helgerna).
Låter intressant - var har du fått denna info?
Citera
2005-07-22, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Låter intressant - var har du fått denna info?

Jag har mina källor... och kan inte säga mer än så här just nu. Du får lita på mitt ord I och för sig snackas det om ännu en filmkanal också (C More Film 2 och då blir det bara två till sportkanaler.)
Men om du läste Aftonbladet för ett par månader sedan kunde du läsa att man ska kunna se 4 Premier League-matcher samtidigt på lördagar under hösten i och med att man startar 3 nya kanaler och lägger Hegerforslördag i Canal+ Sport och låter därigenom Canal+ vara en renodlad filmkanal.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in