• 1
  • 2
2013-12-29, 21:03
Medlem
Hej jag skulle vilja bli väktare då jag inte orkar plugga så mycket. Jag är stor och stark. Vet ni om det är svår utbildning? hur lång den är? vilket utbildning som är bäst? mest respekterad om jag senare skulle vilja söka jobb på t.e.x securitas.
Citera
2013-12-29, 21:13
Bannlyst
Haha, du vet väl att det inte är ett krav att vara stor och stark om man ska bli väktare va?
Citera
2013-12-29, 21:14
Medlem
DAL1s avatar
Om du inte orkar plugga borde du se dig om efter något annat. Jag har svårt att hålla juridiken i huvudet, och det är juridik och åter juridik som krävs för jobbet. Råstyrka och muskler är nästan aldrig man behöver.
Citera
2013-12-29, 21:16
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av friida112
Hej jag skulle vilja bli väktare då jag inte orkar plugga så mycket. Jag är stor och stark. Vet ni om det är svår utbildning? hur lång den är? vilket utbildning som är bäst? mest respekterad om jag senare skulle vilja söka jobb på t.e.x securitas.
Väktarutbildning del 1 är ca 1.5 vecka lång och är inte svår. Del 2 är ca 1 vecka.

Väktarskolan duger alldeles utmärkt.

www.vaktarskolan.se
Citera
2013-12-29, 21:32
Medlem
Funderar på att göra Väktargrundutbildning del 1 och 2. Kostar 17tusen.
Frågan är om man har jobb efter det
Citera
2013-12-29, 21:36
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Funderar på att göra Väktargrundutbildning del 1 och 2. Kostar 17tusen.
Frågan är om man har jobb efter det

nej ffs

sök jobb som väktare, klarar du deras prov, engelska och svenska så betalar dom utbildningen till dig
Citera
2013-12-29, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
nej ffs

sök jobb som väktare, klarar du deras prov, engelska och svenska så betalar dom utbildningen till dig

får se farsan betalar så kvittar men tack.
Citera
2013-12-29, 22:16
Medlem
Som nån skrev, man får oftast betalt utbildningen om man söker jobb på typ G4S & Securitas.

Har för mig att hon som intervjuade mig berättade att dom som söker utbildning på egen hand för att jobba som väktare, oftast är fuckups eller liknande.
Oftast drar dom in folk till sommaren, så man går 1-2v kurs o sen sommarjobbar man.
Dock är väktare ett jäkla pissjobb, att jobba ensam natt är inte jättespännande. Och det är oftast dessa jobb man får när man inte har någon erfarenhet, sitta på nån industri o titta.
Jobba dagtid på köpcentrum eller på stan är bara äldre som gör, samtidigt som det gäller att man kan all juridik för att inte fucka upp.

---
Bara för att göra det klart. Jag har för mig att hon sa detta pga att man gjorde ett "intelligentstest" på första intervjun, för att se hur man tänker och ser olika situationer. Det kvittar då om man har en utbildning, om man inte klarar av detta test.
Senast redigerad av FTW_Yes 2013-12-29 kl. 22:19.
Citera
2013-12-30, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FTW_Yes
Som nån skrev, man får oftast betalt utbildningen om man söker jobb på typ G4S & Securitas.

Har för mig att hon som intervjuade mig berättade att dom som söker utbildning på egen hand för att jobba som väktare, oftast är fuckups eller liknande.
Oftast drar dom in folk till sommaren, så man går 1-2v kurs o sen sommarjobbar man.
Dock är väktare ett jäkla pissjobb, att jobba ensam natt är inte jättespännande. Och det är oftast dessa jobb man får när man inte har någon erfarenhet, sitta på nån industri o titta.
Jobba dagtid på köpcentrum eller på stan är bara äldre som gör, samtidigt som det gäller att man kan all juridik för att inte fucka upp.

---
Bara för att göra det klart. Jag har för mig att hon sa detta pga att man gjorde ett "intelligentstest" på första intervjun, för att se hur man tänker och ser olika situationer. Det kvittar då om man har en utbildning, om man inte klarar av detta test.

låter lite knasigt haha hade för mig att väktare är nice. Tänkte mera det är stabilt att jobba på berns. Få nya kontakter. Är social och snygg (enligt min flickvän) . Annars jobba på securitas skulle väll inte vara så svårt. Mest chill bara åka runt med bilen . Man får bra betalt , har tänkt göra andra saker på sidan om.
Citera
2013-12-30, 02:45
Medlem
Citat:
låter lite knasigt haha hade för mig att väktare är nice. Tänkte mera det är stabilt att jobba på berns. Få nya kontakter. Är social och snygg (enligt min flickvän) . Annars jobba på securitas skulle väll inte vara så svårt. Mest chill bara åka runt med bilen . Man får bra betalt , har tänkt göra andra saker på sidan om.

Det finns inga väktare på Berns. Jag tror att du blandar ihop väktare och ordningsvakt. Det är en jävla skillnad, ordningsvakter har näst intill polisiära befogenheter (i vissa situationer) medan en väktare bara är en glorified vaktmästare. De har inte alls bra betalt - vilken värld lever du i?

Vi (och Seccen) skiter dessutom i om du är "social och snygg" enligt din flickvän. Du kanske bör sitta på den infon vid en ev. arbetsintervju (som du inte lär komma till eftersom du verkar dum i huvudet).
Citera
2013-12-30, 20:34
Medlem
Nyanställningslön 18 207
Grundlön 19 491
jobbar man sig uppåt ligger det på 20-25k.

Det är bra enligt mig för så liten pass utbildning.

Sökte VAKtutbildning 1 och 2. Börjar om 3 månader.

Jobbar just nu som PT. 06.00-14.00 är mina tider. Så tror jag kommer tjäna bra då jag tänkt ha två jobb samtidigt som jag driver ett privat företag.
Citera
2013-12-30, 23:35
Medlem
bratemos avatar
Citat:
Nyanställningslön 18 207
Grundlön 19 491
jobbar man sig uppåt ligger det på 20-25k.

Det är bra enligt mig för så liten pass utbildning.

Sökte VAKtutbildning 1 och 2. Börjar om 3 månader.

Jobbar just nu som PT. 06.00-14.00 är mina tider. Så tror jag kommer tjäna bra då jag tänkt ha två jobb samtidigt som jag driver ett privat företag.

Tror du ärligt att det funkar?

Du vet att en väktare ofta jobbar 18-06 och liknande tider? Du kommer lägga ner dubbeljobbet ganska snabbt.

Citat:
Ursprungligen postat av Akademian
Det finns inga väktare på Berns. Jag tror att du blandar ihop väktare och ordningsvakt. Det är en jävla skillnad, ordningsvakter har näst intill polisiära befogenheter (i vissa situationer) medan en väktare bara är en glorified vaktmästare. De har inte alls bra betalt - vilken värld lever du i?

Vi (och Seccen) skiter dessutom i om du är "social och snygg" enligt din flickvän. Du kanske bör sitta på den infon vid en ev. arbetsintervju (som du inte lär komma till eftersom du verkar dum i huvudet).

+1, fast O.V har polisiära befogenheter. Typ pl§10, pl§10a, 13, lob osv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in