• 1
  • 2
2005-07-22, 11:58
Medlem
Nu har det hänt. Imorse 5.30 blev jag stulen på min mobil av 2 invandrare. Jag hade en jävla tur att dem inte kollade mina fickor då jag hade pengar och mp3-spelare på mig också. Nog för att jag var blåögd och lät dem låna den, men det är ändå surt och kränkande att bli av med den. Den är ju inte värd ett piss längre, det var en SE-T610, men jag är så sur ändå att jag skulle vilja anmäla.. Givetvis blev jag hotad att bli nerslagen osv.

Om jag skulle polisanmäla så skulle det enbart vara för principiella skäl för mobilen har inget värde för mig - hade ändå tänkt köpa en ny. Är det värt att polisanmäla detta? Kommer de åka på något annat än några ynka böter? Jag skulle fan kunna tänka mig att göra det bara för att de var så jävla fula att orka sno en sån värdelös sak, de var säkert 22+ gamla.
Citera
2005-07-22, 12:02
Medlem
LadyTieras avatar
Polisanmäl avskummen..de kan även åka dit för olaga hot mot dig och du får skadestånd (inte för att de lär ha pengar)
Citera
2005-07-22, 12:06
Medlem
Zog Ruless avatar
Gör en polisanmälan men det blir mest en principsak. Polisen kommer inte göra något alls för att hitta dem.
Citera
2005-07-22, 12:07
Medlem
Säkre Sammys avatar
vissa försäkringsbolag kräver polisanmälan för att du skall få ut pengar för det som blev snott... Polisen lär dock inte lösa brottet...
Citera
2005-07-22, 12:08
Medlem
Kenneth Lards avatar
Polisanmäl, för även om de inte kommer att göra ett dugg för att fånga avskummen, så kan du iallafall med det diarienummer du får på din anmälan spärra själva apparaten hos din mobiloperatör och då kan de skithögarna inte använda den iallafall.
Citera
2005-07-22, 12:09
Medlem
LadyTieras avatar
de är anatgaligen kända av polisen redan och ev har de bilder du kan peka ut dom på.
Citera
2005-07-22, 12:37
Medlem
Morticians avatar
Det är klart du ska polisanmäla, om inte annat för att brottstatistiken ska stämma.
Citera
2005-07-22, 12:49
Medlem
Pellefants avatar
Gör en polisanmälan, det går fort att göra på nätet. Även om det inte går att få tag i brottslingarna är det viktigt att alla brott anmäls för att visa vad den verkliga kriminaliteten är. Om folk slutar att anmäla så kommer polisen att visa bättre siffror och därigenom hävda att de är bättre på att utreda brott. Detta får inte ske. Man får aldrig acceptera att bli rånad.
Citera
2005-07-22, 12:57
Medlem
Klart du ska anmäla. Skulle de nu mot all förmodan få fast dem. Så kan de räkna med hyffsat långa fängelsestraff. Speciellt om de är dömda för tex personrån innan.
Citera
2005-07-22, 13:01
Medlem
Tuesdays avatar
Alla brott bör anmälas. Det är för många som struntar i detta därför är brottsstatistiken redan missvisande.

Som vanligt förstår jag inte. Hade du blivit gladare om några svenskar rånat dig?
Citera
2005-07-22, 13:10
Medlem
johanbtks avatar
Låt inte PK-as som Jerzy Sarnecki hävda att brottsligheten minskar - anmäl blattarna.
Citera
2005-07-22, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oxydon

Om jag skulle polisanmäla så skulle det enbart vara för principiella skäl för mobilen har inget värde för mig - hade ändå tänkt köpa en ny. Är det värt att polisanmäla detta? Kommer de åka på något annat än några ynka böter? Jag skulle fan kunna tänka mig att göra det bara för att de var så jävla fula att orka sno en sån värdelös sak, de var säkert 22+ gamla.

Givetvis skall du precis som alla andra säger polisanmäla.

Lämnar du signalement på rånarna så är det möjligt att de kan hittas. Det är inte omöjligt att de gjorde liknande brott under samma tidpunkt och att de kanske i samband med det greps eller identifierades.

Då kan även ditt fall lösas och de får ett rån på sig.

Men även om de inte hittas så kan de blir föremål för husrannsakan senare, av andra skäl. Om mobilen då hittas i deras ägo tack vare att du anmält så riskerar de att åka på fyndförseelse/häleri.

Alltid bra att försöka få så mycket som möjligt på busarna. Även om det bara ger en dag till på kåken så är det värt det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in