2013-12-28, 22:58
Medlem
Hej!

Jag är marknadsföringsansvarig för en arbetsmarknadsmässa på ett större lärosäte i Sverige. Allt arrangeras av studenter, typ som LARM/Kontaktdagarna/CHARM. Mässan är relativt liten med ungefär 40 deltagande företag varav 6 håller i olika event, typ case/lunchföreläsningar etc.
Målet är dels att maxa besöksantalet på mässan, och dels att fylla upp alla event. Urvalsgruppen är dock begränsad, vi riktar oss bara till några program och det kommer vara svårt med särskilt eventen.

Det här är gjort eller planerat att göra:

- Projicering på en stor vägg á la batman, extremt synligt.
- Banderoller (ca 2x6 m) på strategiska punkter
- Flitigt med affischer
- Två särskilt tillägnade pubar
- En del tävlingar och givetvis flitigt postade på FB, Instagram, Twitter
- Promotionfilmer
- En hel del utdelning av flyers och kaffe, korv, blåbärssoppa, pannkakor. Ibland utklädda till nånting om vi marknadsför nåt särskilt.
-En del andra visuella saker upptrycka eller målade, vill inte gå in på detaljer och outa mig.

Vad har jag missat?

I övrigt, det jag känner att jag saknar är mer saker som väcker uppseende. Förslag?
Har kikat en del på guerrilla marketing men inte hittat något som jag tycker kan tillämpas eller som är inom vår (mycket snäva) budget.
Citera
2014-01-03, 15:59
Medlem
JohnFilipNordlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snelduva
Hej!

Jag är marknadsföringsansvarig för en arbetsmarknadsmässa på ett större lärosäte i Sverige. Allt arrangeras av studenter, typ som LARM/Kontaktdagarna/CHARM. Mässan är relativt liten med ungefär 40 deltagande företag varav 6 håller i olika event, typ case/lunchföreläsningar etc.
Målet är dels att maxa besöksantalet på mässan, och dels att fylla upp alla event. Urvalsgruppen är dock begränsad, vi riktar oss bara till några program och det kommer vara svårt med särskilt eventen.

Det här är gjort eller planerat att göra:

- Projicering på en stor vägg á la batman, extremt synligt.
- Banderoller (ca 2x6 m) på strategiska punkter
- Flitigt med affischer
- Två särskilt tillägnade pubar
- En del tävlingar och givetvis flitigt postade på FB, Instagram, Twitter
- Promotionfilmer
- En hel del utdelning av flyers och kaffe, korv, blåbärssoppa, pannkakor. Ibland utklädda till nånting om vi marknadsför nåt särskilt.
-En del andra visuella saker upptrycka eller målade, vill inte gå in på detaljer och outa mig.

Vad har jag missat?

I övrigt, det jag känner att jag saknar är mer saker som väcker uppseende. Förslag?
Har kikat en del på guerrilla marketing men inte hittat något som jag tycker kan tillämpas eller som är inom vår (mycket snäva) budget.

Det brukar vara ganska tröttsamt med "veckans korridorförsäljare", tycker att du (om mässan ska ske på högskola/universitet) samtalar med de programansvariga och kollar om du kan få gästspela fem minuter (kanske under den akademiska kvarten) på ett par föreläsningar och informera de som omfattas av mässan direkt. Antingen genom att tala direkt till studenterna, eller via ex. en bild som projiceras i föreläsningssalen.

Få med en annons/intervju i studenttidningen (om det finns någon).

Sprid datumet lika noga som namnet/syftet.

Det är VÄLDIGT sällan elever aktivt reagerar på reklamen som sprids i korridorer då det sker så gott som dagligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in