Citat:
Ursprungligen postat av
bjursa
men du har aldrig provat eller hur? vad beror det på att kvinnor undviker de flesta "manliga" sysslor samtidigt som kvinnor kräver att män ska dela lika på kvinnliga sysslor. jämställt?
Snälla jag är bilägare. Saab! Jag byter däck prydligt och ordentligt 2 ggr per år. Och rullar dem till förvaring. Och jag använder en domkraft samt ett kryss som jag använder fot och benkraft då jag drar åt muttrarna för drottningen och fosterlandet, och jag har en specialspray för att lossa muttrar som fastnat. Är en mycket seriös bilägare. Jajamensan. Jag fyller t.o.m på spolvätska, olja samt byter batteri själv. Samt sköter biltvätt och vaxar den ömsint en gång per år för hand Det du. Godkänt?
Tom sytt min egen rattmuff!
som svar på din fråga, tror de flesta manliga sysslor är av lite svårare allvarligare karaktär. Byta däck exempelvis kräver att du klarar dra åt muttrarna själv annars står du där med scenariot i huvudet att däcken trillar av på E4:an och alla dör!
Samma med byggnationer, byte av tak kräver att det blir rätt annars scenariot: tak trillar ner, alla dör!

Byta lampa i köket, du skruvar ihop ledningarna fel och brand uppstår och alla...dör!
Hugga ved, scenariot du hugger av dig bägge benen och dör av blodbrist inom 3 sekunder
Nä fan bättre killen gör detta tänker nog många kvinnor.
Diska, byte av blöja, tillverkning av välling, läsa sagor, springa efter unge, städa, laga mat känns betydligt mer enkelt att långsamt lära sig. ingen alla dör risk.