Till wildhorses: Palme var en mänsklig avart. I den bemärkelsen kan jag acceptera din one-liner ovan.
Några kopplingar, låt kalla dem historiska citat, inom det område som Palme stod för sitt värsta illdåd, mångkultisförräderiet:
1.
Avd '
Det fanns kloka sossar, trots allt':
"Först skriver sig flyktingarna i en kommun, sen söker de arbete och sen inträffar socialfall som kommunerna får betala. Om man tar in hundra ska man då säga nej till de övriga fyra och en halv miljonerna. När det gäller att skaffa arbete till alla arbetslösa i länet finns det inga pengar. Men när det gäller att lösa världsproblemet då finns det pengar."
[Hans Hagnell (s), landshövding X-län 1984]
*heders*
"Heder åt Hagnell: Lika litet som en svensk arbetare kan ta familjen med sig på flyget till Pakistan kan en vanlig medelsingh göra detta utan det är välbeställda familjer som kommer hit. Men uppenbart är att det finns grupper av lycksökare som övergivit sina egna, i politisk och ekonomisk mening, efterblivna länder för att söka lyckan i Sverige under senare år. Det är grupper som dolt sig bakom religiös täckmantel och ett exempel på detta är de s k assyrierna. Nu tillkommer också pakistanerna."
[Tidningen Proletären 1984]
2.
Avd. '
Borgeliga idioter, givetvis folkpartister':
"Vi svenskar kan knappast hävda en exklusiv rätt till ett av Europas mest glesbefolkade områden."
[Christer Hallerby, folkpartist]
Som bekant hävdade landsförrädare No#2, folkpartisten Bengt Westerberg, att 'Sverige är så glesbefolkat att ett betydande antal miljoner invandrare lätt skulle kunna beredas plats i landet'. Förrädaren jämförde med Japans geografi och befolkningstäthet.
Ett Palmeyttrande till:
(DN den 16 oktober 1985): "Naturligtvis är det mångkulturella samhället en
revolution. Den är oundviklig. Men eftersom jag är reformist vill jag att denna revolution skall ske gradvis".
Vilken sjuk jävel.
Oundvikligt' med en multi-kulti-revolution i Sverige? Kan dock förstås och förklaras i skenet av hans landsförrädiska läggning.
`Nya Asylspelet´ (interaktiv övning)