Citat:
Ursprungligen postat av
InnesI
Jag tycker inte att frågan är speciellt lätt att greppa faktiskt. Å ena sidan föredrar jag att min klubb, Hammarby, framstår som helt opolitisk. Dvs inte tar ställning i politiska frågor som inte direkt påverkar klubben. Men samtidigt vill jag inte att man förföljer individuella spelare som kanske är övertygade i sina åsikter och som bara gör en gest med handen, som här, när de firar ett mål. Och ska man bestämt bestraffa sådana saker gör man rätt i att bestraffa alla på samma grund och inte ha olika skalor beroende på om gesten är höger, vänster, religiös eller något annat. Och det är väl där problemen startar. Är det ok att visa vad man tycker som offentlig person? Och är det inte ok varför ska vi ha olika straff beroende på vilken åsikt som uttrycks?
Spot on.
Citat:
Ursprungligen postat av
-DaRude-
Antisionism är INTE samma sak som antisemitism. Oavsett så är jag inte särskilt insatt i den här hälsningen, eller Anelkas politiska åsikter, så ett yttrande om det får jag lämna därhän. Jag kan i alla fall säga så mycket att det än så länge är dumt att försvara/beskylla honom när vi inte vet något. Jag kunde dock inte bry mig mindre om hur han väljer att böja eller sträcka sin egen arm på sin egen kropp... jag tycker det är en ganska fånig diskussion. Om det däremot skulle framkomma att han är antisemit och att hälsningen var avsedd så så bör man givetvis vidta åtgärder.
Tjenare, så det är OK att böja eller sträcka sin kropp hur man vill så länge man inte är antisemit?
Du är en idiot min bäste herre.
(Var i helvete har jag likställt antisionism med antisemitism din jävla dåre?)
Citat:
Ursprungligen postat av
ErnstJunger
Cristiano Lucarelli körde kommunisthälsning efter varje mål, ingen brydde sig.
Bra så, länka gärna bilder och vidare exempel på liknande incidenter.