• 1
  • 2
2005-08-30, 16:43
Medlem
Tangorabatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fisk_den_tredje
Det beror på hur många och hur ofta man tar.

Neurontin verkar emot epelepsi och neuropatisk smärta, men man kan visst få det utskrivet mot i stort sagt vad som helst.
Jag fick det som förebyggande medicin emot migrän :S

Jag vet att Neurontin vanligtvis skrivs ut mot epelepsi. Men vissa psykiatriker som inte är så trångsynta testar ibland att skriva ut dessa till patienter med ångest problem. Kanske inte så jätte mycket i sverige. Men det verkar inte finnas några studier som visar att det skulle ha någon särskilt god effekt.
Citera
2005-08-30, 16:45
Medlem
holes avatar
Tomix

hehe.. ne men jag är verkligen inte van vid den här typen av droger... men jag kände mig helt skev på den mängden jag tog, gångrubbningar och grejer mitt i skolan. As gött
Citera
2005-08-30, 23:06
Medlem
smackmacs avatar
he he håller med hole asså.... man blir "fett" beng på de... kan ju iof va ngn from av placebo men.... hmm ska dra de igen... har lite pills...
Citera
2006-01-13, 01:14
Bannlyst
Jag har fått de utskriva nu som läkemedel för post traumatisk stress disorder. Läkaren hade stor erfarenhet av dem och sa att de var väldigt lågt toxiska och slår benzo ur biverkningar och beroende synpunkt med hästlängder. Jag har lagt ner med alla andra drugs nu och kör bara de, funkar fint. Känner mig inte direkt hög, mer normal i humöret och lite soft sådär, inte alls som på benzo. Jag ska enligt anvisningarna äta 3200 mg i cirka ett år och se om symptomen går över. Inget annat antidepp eller benzo har funkat, men detta verkar lovande hittils. De är bättre som mood stabiliser än att knarka på.
Citera
2006-01-13, 02:44
Medlem
TomiXs avatar
Du menar förhoppningsvis 3200mg dagligen i ett år, annars är det illa

Men jo, det kan ju fungera bra, körde själv det mot abstinens fyra dagar och det hjälpte litegrann ivarfall

Säkerligen en riktigt bra medicin för dem som får effekt av dem eller behöver effekten som de ger
Citera
2006-01-13, 22:48
Medlem
Fisk_den_tredjes avatar
Oj, det var en redig dosering du fick, jag blev bara ordinerad 600mg om dan i förebyggande syfte mot migrän, men läkaren skrev ut 500 tabletter i månaden elelr nått, så jag ahde ett stort lager liggande innan jag märkte att man kunde flumma på dem...

De blir mycket roliga i doser runt 10-15 Gram
Citera
2006-01-14, 00:49
Bannlyst
Jag vetifan riktigt vad jag ska tro om dem än alltså. Jag känner mig rätt tillfredställd och glad och så men inte bäng på något sätt, ingen bodyhigh eller så. Men jag har inte tagit många tabs på en gång heller utan kört enligt föreskrivningarna, vilket är 1 tablet (800mg) 4 ggr dagligen samt en till vid behov, max dosering 8000mg/dag. Jag har tagit det lugnt nu i början och typ stegat dosen lite varje dag. Börja med 1600 mg/dag ett har väl kört 3200 mg idag. Jag känner något, men kan inte riktigt lokalisera vad det är...beskriv hur ni kännt er så jag vet vad jag ska leta efter...haha
Citera
2006-01-27, 21:03
Bannlyst
Okej nu har jag kört på dem ett par veckor.
Om jag tar 800 mg ett par ggr under dagen märker jag inte av ngt speciellt, känner mig rätt normal.

Om jag däremot krossar upp tabletterna till ett pulver och sveper i mig 5 st så blir det ett ruskigt najs rus. Mer glatt än benzo och rätt uppåt. Har tagit 4000 mg nu och mår riktigt gött, slår faktiskt all benzo jag provat. De är ruskigt dyra på apoteket, 1700 kr x 100 tabs. Tur att man har frikort efter 1800 kr i det här landet. Pfizer tjänar dock mkt $$$ så det skriker om det. Yiihaaa this rocks!!
Citera
2011-07-12, 14:07
Medlem
Imperativs avatar
Försöker återuppliva tråden. Neuriontin har ett oförtjänt dåligt rykte, man blir riktigt glad av dem. Ni som öppnar tabletterna, dricker ni pulvret med vatten?

Och hur är det egentligen med kroppens upptagningsförmåga? Jag blev ruskigt gladlynt och klumpig av tre tabletter som jag sedan boostade med en fjärde efter en timme. Detta gav mig en mycket bättre effekt än fyra samtidigt.
Citera
2011-07-12, 15:01
Medlem
heyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomiX
Sitter här lite små-zonkad och funderar om mitt nya fynd Neurontin (400mg och 800mg) kan vara till någon nytta?

Sökte lite innan och fann att det kan kombineras med opiater och med gott resultat?

Mvh. T

opiater + nervsignalshämmande läkemedel/njutningsmedel/droger = inte alls en särskilt bra kombination
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in