2013-12-28, 00:53
Medlem
Alibabassons avatar
Jag har en vän som inte mår nåt bra psykiskt. Jag är väldigt orolig för att hen ska skada sig permanent. Nu håller alkoholen sakta men säkert komma in i bilden och jag vet att alkoholen är som en tröst för denna person och att personen egentligen inte vill dricka för att bedöva känslor. Vad kan jag göra som en vän?

bör tilläggas att personen är arbetslös, nyligen gjort slut med sin partner och pluggar inget på grund av brist på ork. Jag är bara orolig
Citera
2013-12-28, 00:57
Medlem
Förstår vad du menar, det personen bör göra är att ta en dag i taget och göra den dagen så bra som möjligt. Tänk aldrig långsiktigt utan bara för den dagen. Det är en bra början.
Citera
2013-12-28, 01:02
Medlem
Alibabassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuhoSalonen
Förstår vad du menar, det personen bör göra är att ta en dag i taget och göra den dagen så bra som möjligt. Tänk aldrig långsiktigt utan bara för den dagen. Det är en bra början.

Jag har sagt alla tänkbara metoder och pratat länge med personen. Men allt jag får tillbaka är ett hånfullt leende, typ '' sitt inte här och predika'' blicken.
Citera
2013-12-28, 01:49
Medlem
ojojros avatar
Jadu.. Det är nog väldigt jobbigt att både förlora sin älskade och vara arbetslös på samma gång. Om jag var du skulle jag bara försöka visa för honom att du finns om han behöver något. Överaska honom med en filmkväll eller pokerkväll vetja
Citera
2013-12-28, 02:02
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabasson
Jag har en vän som inte mår nåt bra psykiskt. Jag är väldigt orolig för att hen ska skada sig permanent. Nu håller alkoholen sakta men säkert komma in i bilden och jag vet att alkoholen är som en tröst för denna person och att personen egentligen inte vill dricka för att bedöva känslor. Vad kan jag göra som en vän?

bör tilläggas att personen är arbetslös, nyligen gjort slut med sin partner och pluggar inget på grund av brist på ork. Jag är bara orolig

Kontakta hans föräldrar och syskon och skvallra.
Citera
2013-12-31, 13:34
Medlem
Carelesss avatar
Psykologi: allmänt --> Psykisk hälsa
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem