2014-01-09, 22:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Aha så avsaknad av vittnen talar för din sak? På tal om att stoppa huvudet i sanden menar jag.
Vi kan nog förutsätta ganska rejält att 2 likadana torn har agerat ungefär likadant inte sant? Kollapsen talar ju för det med. Kanske att filmen är skräp, jag fattar dock inte varför ingen bara inte har sökt upp han som filmade istället för att sitta och gissa men var började vi denna diskussion Snake? Jo att ni skulle bevisa eldinfernot och det lyser allt jämt med sin feta frånvaro och detta var 1 bevis av 5 jag hade och kanske är filmen inkorrekt men talar den för er sak pga det? Nope inte på långa vägar men såhär gör ni ju konstant och fokuserar på trams, snart kommer la snacket om grillkorv igen.

Jag har väl aldrig hävdat att avsaknad av vittnen talar till "min" fördel???
De enda som suttit och gissat (eller snarare ljugit) är ju filmskaparna - NIST gick, som du kan se i den länkade PDF-filen, ut med den här informationen redan 2005.
Diskussionen började väl med att du började prata om att du hade lagt upp en film som bevisade att det inte var över 120 grader (eller nåt liknande) i tornen, nu har du blivit motbevisad men verkar fortsätta att köra huvudet i sanden...
2014-01-09, 22:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Jag tar gärna det igen...

Vilket jag gör.
Där påstås det att NIST bekräftar att det inte förekommit temperaturer som kan försvaga stål.
Därefter hänvisar man till NIST rapporten http://www.nist.gov/customcf/get_pdf.cfm?pub_id=909017
Däremot så skriver man i filmen:
"Of the more than 170 areas examined on 16 perimeter column panels, only three columns had evidence that the steel reached temperatures above 250oC"

Hela texten från NIST ser ut så här:
"Observations of paint cracking due to thermal expansion. Of the more than 170 areas examined on 16 perimeter column panels, only three columns had evidence that the steel reached temperatures above 250 °C: east face, floor 98, inner web; east face, floor 92, inner web; and north face, floor 98, floor truss connector."
"Only two core column specimens had sufficient paint remaining to make such an analysis, and their temperatures did not reach 250 °C. NIST did not generalize these results, since the examined columns represented only 3 percent of the perimeter columns and 1 percent of the core columns from the fire floors."

Du ber mig se på en film som skall styrka dina påståenden:

Du lyckas inte ens översätta det som din egen film skriver att NIST har undersökt.

Från Din film:

"Of the more than 170 areas examined on 16 perimeter column panels, only three columns had evidence that the steel reached temperatures above 250oC"
Du skrev:

I rest my case!!!

Citat:
Men du tycker alltså helt ärligt att 100% av balkarna med tillräckligt med färg för att testa som då säger inga temperaturer över 250 grader och 13 balkar av 16 som säger samma sak talar för 1000 grader? Du är ju så jävla korkad att det är svårt att greppa hur du ens har lyckats få igång en dator.

Svara gärna nu så jag förstår hur lite du faktiskt förstår.

Försök nu tänka lite logiskt är du snäll även om jag bara dunkar pannan i väggen här eftersom det uppenbarligen inte är din grej.
I 100% av fallen där det fanns tillräckligt med färg för att testa så var gradantalet inte tillräckligt högt.
Av 13 av 16 balkar var det inte heller tillräckligt högt. 3 var högre men så pass lite högre då uppenbarligen eftersom dessa balkar stått tämligen tätt ihop att det inte under några som helst omständigheter skulle få dessa stålmonster att falla ihop som korthus.
Filmen stryker detta, din text styrker detta. Du förstår ju nu själv att balkarna inte hade försvagats tillräckligt och 1000 grader förstår du ju nu själv är rent trams från NIST.
Så varför faller Twin Towers ihop som korthus? Kan du förhålla dig till verkligenheten eller ska du fortsätta bevisa att du inte förstår hur seriös forskning fungerar och att du inte kan engelska? Du kritiserar dokumentärer med exakta citat för att klippa och klistra samtidigt som det tydligen är din enda argumentation. Men gullig projicering helt klart.
2014-01-09, 22:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag har väl aldrig hävdat att avsaknad av vittnen talar till "min" fördel???
De enda som suttit och gissat (eller snarare ljugit) är ju filmskaparna - NIST gick, som du kan se i den länkade PDF-filen, ut med den här informationen redan 2005.
Diskussionen började väl med att du började prata om att du hade lagt upp en film som bevisade att det inte var över 120 grader (eller nåt liknande) i tornen, nu har du blivit motbevisad men verkar fortsätta att köra huvudet i sanden...

Det gör du ju visst när du anser att dom faktiska vittnena som finns inte är legitima trots att det är identiska torn och därmed bygger din argumentation på något som inte finns. Du skrev ju trots allt:
Citat:
Det blir ju lite jobbigt att höra med dom som var i wtc1 eftersom ingen som var i höjd med, eller över, impact överlevde
Och bygger därmed din tes på icke-bevis samtidigt som du inte legitimerar vittnena som finns.
Fast även NISTs ståndpunkt är ju då gissningar fattar du väl, det är ju inte filmskaparen själv som varken verifierat eller dementerat någonting så motbevisad? Vi har ju isåfall inga gradantal alls eller hur? Nej det började med eldinfernot och den sedan 12 år vanliga frågan med att ni ska svara på varför dessa stålmonster föll ihop som korthus, vilket ni allt jämt misslyckas med kapitalt.
2014-01-09, 22:32
Medlem
Tråkigt med den där Philip Marshall som tog livet av sig.
Och sina två barn samt hund.

Det tyder ju på att det inte finns någonting bakom detta.
Allt är ju bara galen konspiration!

Varför skulle någon som gett ut 3 böcker och snart en 4:e om dessa galna idéer om false flag, ta livet av sig?

Han insåg givetvis hur meningslöst det är att ljuga...
Senast redigerad av UltraMind 2014-01-09 kl. 22:36.
2014-01-09, 22:41
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Svara gärna nu så jag förstår hur lite du faktiskt förstår.

Försök nu tänka lite logiskt är du snäll även om jag bara dunkar pannan i väggen här eftersom det uppenbarligen inte är din grej.
I 100% av fallen där det fanns tillräckligt med färg för att testa så var gradantalet inte tillräckligt högt.
Av 13 av 16 balkar var det inte heller tillräckligt högt. 3 var högre men så pass lite högre då uppenbarligen eftersom dessa balkar stått tämligen tätt ihop att det inte under några som helst omständigheter skulle få dessa stålmonster att falla ihop som korthus.
Filmen stryker detta, din text styrker detta. Du förstår ju nu själv att balkarna inte hade försvagats tillräckligt och 1000 grader förstår du ju nu själv är rent trams från NIST.
Så varför faller Twin Towers ihop som korthus? Kan du förhålla dig till verkligenheten eller ska du fortsätta bevisa att du inte förstår hur seriös forskning fungerar och att du inte kan engelska? Du kritiserar dokumentärer med exakta citat för att klippa och klistra samtidigt som det tydligen är din enda argumentation. Men gullig projicering helt klart.

Läs för böveln vad det står, både från din film du länkar till och i NIST rapporten står det:

På tre "columns" så har man hittat bevis för temperaturer över 250°C

Och Du skriver:
Citat:
Det NIST faktiskt säger är att 100% av dom kolumner som gick att undersöka visade att temperaturen inte översteg 250 Celsius.

Så du har inte översatt filmen eller NIST rapporten rätt.

NIST väljer en metod för att säkerställa vilka temperaturer som förekommit i branden.
Den redovisar NIST och den försöker du översätta och det går åt helvete för dig.

NIST skriver:
"Observations of paint cracking due to thermal expansion. Of the more than 170 areas examined on 16 perimeter column panels, only three columns had evidence that the steel reached temperatures above 250 °C: east face, floor 98, inner web; east face, floor 92, inner web; and north face, floor 98, floor truss connector."
"Only two core column specimens had sufficient paint remaining to make such an analysis, and their temperatures did not reach 250 °C. NIST did not generalize these results, since the examined columns represented only 3 percent of the perimeter columns and 1 percent of the core columns from the fire floors."

NIST tar 16st "perimeter column panels", undersöker 170 ytor på dessa. 3 av dessa 16 hade bevis på temperaturer på över 250°C.

Detta är ganska långt i från vad du skriver.

Citat:
Det NIST faktiskt säger är att 100% av dom kolumner som gick att undersöka visade att temperaturen inte översteg 250 Celsius.
Ovan så skriver du att det är 100% av dom undersökta "kolumner"(??????) som så har temperaturen inte överstigit 250°C

Nu har du bytt målstolpe och skriver:
Citat:
Helt plötsligt är det mängden färg som skall tas med i beräkningen.
Det skriver inte NIST.

Så jävla kass kan du väl inte vara?
2014-01-09, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Tråkigt med den där Philip Marshall som tog livet av sig.
Och sina två barn samt hund.

Det tyder ju på att det inte finns någonting bakom detta.
Allt är ju bara galen konspiration!

Varför skulle någon som gett ut 3 böcker och snart en 4:e om dessa galna idéer om false flag, ta livet av sig?

Han insåg givetvis hur meningslöst det är att ljuga...

Är det någon som vet om han hade vett och elda upp sitt manus till den 4:e boken?
Han borde nog insett att det var bäst så.
2014-01-09, 22:48
Bannlyst
Citat:
Läs för böveln vad det står, både från din film du länkar till och i NIST rapporten står det:

På tre "columns" så har man hittat bevis för temperaturer över 250°C

Och Du skriver:

Så du har inte översatt filmen eller NIST rapporten rätt.

NIST väljer en metod för att säkerställa vilka temperaturer som förekommit i branden.
Den redovisar NIST och den försöker du översätta och det går åt helvete för dig.

NIST skriver:

NIST tar 16st "perimeter column panels", undersöker 170 ytor på dessa. 3 av dessa 16 hade bevis på temperaturer på över 250°C.

Detta är ganska långt i från vad du skriver.

Ovan så skriver du att det är 100% av dom undersökta "kolumner"(??????) som så har temperaturen inte överstigit 250°C

Nu har du bytt målstolpe och skriver:

Helt plötsligt är det mängden färg som skall tas med i beräkningen.
Det skriver inte NIST.

Så jävla kass kan du väl inte vara?

Citat:
Only two core column specimens had sufficient paint remaining to make such an analysis, and their temperatures did not reach 250 °C
Fattar du? 100%
Varför jag skrev färg var ju för att förtydliga eftersom du inte kan debattera utan vill missförstå men fortsätta du leka Marjasin och inte svara på någonting och tro att du inte är avslöjad som den bluff du är.
Dina egna källor knullar dina 1000 grader i röven och nu är du desperat.
2014-01-09, 22:51
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det gör du ju visst när du anser att dom faktiska vittnena som finns inte är legitima trots att det är identiska torn och därmed bygger din argumentation på något som inte finns. Du skrev ju trots allt: Och bygger därmed din tes på icke-bevis samtidigt som du inte legitimerar vittnena som finns.
Fast även NISTs ståndpunkt är ju då gissningar fattar du väl, det är ju inte filmskaparen själv som varken verifierat eller dementerat någonting så motbevisad? Vi har ju isåfall inga gradantal alls eller hur? Nej det började med eldinfernot och den sedan 12 år vanliga frågan med att ni ska svara på varför dessa stålmonster föll ihop som korthus, vilket ni allt jämt misslyckas med kapitalt.
Nej, vi ska inte svara på någonting. Det är samma gamla vanliga regel som alltid - det är NI som kommer med extraordinära påståenden och ifrågasätter det som resten av mänskligheten accepterat och finner självklart, då är det även NI som ska lägga fram bevisen för att alla vi har fel. Det har ni dock inte lyckats komma i närheten av på 12 år, och jag skulle bli jävligt förvånad om ni lyckades inom de 12 kommande åren heller... Istället tramsar trutherrörelsen mest runt med namninsamlingar som aldrig lämnas in och med att ljuga ihop videofilmer (som den vi just bevisat som en lögnaktig soppa) på youtube. Men du kan väl höra av dig när du hittat (på) nåt nytt bra bevis? Jag finns på PM.
2014-01-09, 22:54
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Fattar du? 100%
Varför jag skrev färg var ju för att förtydliga eftersom du inte kan debattera utan vill missförstå men fortsätta du leka Marjasin och inte svara på någonting och tro att du inte är avslöjad som den bluff du är.
Dina egna källor knullar dina 1000 grader i röven och nu är du desperat.

Knappast..
Och jag kan ju använda din film för där skriver dom:

Den fettade sista delen i citatet från din film betyder över 250°C. Du skriver:
Citat:

Så skall du i fortsättningen citera dina filmer så kanske du skall lära dig lite mer engelsk.

Jag fortsätter gärna att gå igenom NIST rapporten med dig. Men då måste du nog visa oss att du förstår enkel engelska.
2014-01-09, 23:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej, vi ska inte svara på någonting. Det är samma gamla vanliga regel som alltid - det är NI som kommer med extraordinära påståenden och ifrågasätter det som resten av mänskligheten accepterat och finner självklart, då är det även NI som ska lägga fram bevisen för att alla vi har fel. Det har ni dock inte lyckats komma i närheten av på 12 år, och jag skulle bli jävligt förvånad om ni lyckades inom de 12 kommande åren heller... Istället tramsar trutherrörelsen mest runt med namninsamlingar som aldrig lämnas in och med att ljuga ihop videofilmer (som den vi just bevisat som en lögnaktig soppa) på youtube. Men du kan väl höra av dig när du hittat (på) nåt nytt bra bevis? Jag finns på PM.

Det där ska fan bli min nya signatur.
Så folket i byggnaderna och deras historier. Fysik och hur stållbyggnader faktiskt kollapsar och det faktum att bara 3 stålbyggnader i historien har fallit ihop som korthus samtliga under 9/11. Avsaknaden av bevis på tillräckligt höga temperaturer. Freefall. Dom extrema temperaturerna upp till 3 månader efter kollaps under Grund Zero. DNA som hittas på tex Deutsche Bank och då även brandmän och poliser som indikerar allt annat än imploding osv osv. Är inte bevis på någonting?
Då ser man verkligen det man vill se men din första meningen är ju så avslöjande att det inte är sant, vi får inga svar på något trots att ni har en $20 miljoners utredning i ryggen men bevisbördan ligger på oss... Och då ska vi inte ens börja prata om Pentagon och Shanksville.
2014-01-09, 23:04
Medlem
Lite skönt att så många av dessa konspirationsteoretikerna dör.
Så kan vi koncentrera oss på det som vi vet hände.

Jävla trist med folk som tar livet av sina älskade tonårsbarn i ren frustration av att ha fel om 911.
Men då har vi i alla fall ett kvitto på att allt gick rätt till.
2014-01-09, 23:06
Bannlyst
Citat:
Knappast..
Och jag kan ju använda din film för där skriver dom:

Den fettade sista delen i citatet från din film betyder över 250°C. Du skriver:

Så skall du i fortsättningen citera dina filmer så kanske du skall lära dig lite mer engelsk.

Jag fortsätter gärna att gå igenom NIST rapporten med dig. Men då måste du nog visa oss att du förstår enkel engelska.

Citat:
"Only two core column specimens had sufficient paint remaining to make such an analysis, and their temperatures did not reach 250 °C. NIST did not generalize these results
100% av coren visade alltså att temperaturen inte var över 250 grader.

Så trollmarjasin ska du fortsätta tramsa eller börja förhålla dig till verkligheten snart?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in