2013-12-27, 16:51
Medlem
Seether14s avatar
Hej,

Lite osker p om jag r i rtt trd, men en familjemedlem har problem med datorn, eller rttare sagt weblsaren. P exempelvis aftonbladet blir vissa ord klickbara. Hller man muspekaren ver orden kommer texten frn rubriken, "Click to Continue > By sense". Trycker man p lnken hamnar man p div spam-sidor.

Anvnder Chrome p Windows 8.1. Detta problemet fanns inte p samma google-konto med samma plug-ins p Windows 7. Hade inte explorer varit det smsta genom tiderna hade jag kunnat kolla om problemet finns dr med, men ja...

Datorn i sig r helt ny sedan igr. Problemet har funnits sedan uppstart. Hittar ingen "app" som heter Sense som skapar dessa lnkar eller liknande. Ngon som knner till detta?
Citera
2013-12-27, 18:15
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Inga funderingar p Ad-block?
Citera
2013-12-27, 18:38
Medlem
Seether14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Inga funderingar p Ad-block?

Datorn har bde Ad Block och ABP installerat i weblsaren.
Citera
2013-12-27, 18:44
Medlem
Andreasvbs avatar
Ett vldigt bra alternativ r common sense.

Ngot r installerat som tar ver, kolla ven i program-mappen och appwiz.cpl om ngot har installerats ni inte knner igen.
Citera
2013-12-27, 20:53
Medlem
Seether14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Ett vldigt bra alternativ r common sense.

Ngot r installerat som tar ver, kolla ven i program-mappen och appwiz.cpl om ngot har installerats ni inte knner igen.

Nej, inget oknt som har installerats.

Tack fr spydigheten?
Citera
2014-01-01, 12:42
Medlem
sympats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seether14
Hej,

Lite osker p om jag r i rtt trd, men en familjemedlem har problem med datorn, eller rttare sagt weblsaren. P exempelvis aftonbladet blir vissa ord klickbara. Hller man muspekaren ver orden kommer texten frn rubriken, "Click to Continue > By sense". Trycker man p lnken hamnar man p div spam-sidor.

Anvnder Chrome p Windows 8.1. Detta problemet fanns inte p samma google-konto med samma plug-ins p Windows 7. Hade inte explorer varit det smsta genom tiderna hade jag kunnat kolla om problemet finns dr med, men ja...

Datorn i sig r helt ny sedan igr. Problemet har funnits sedan uppstart. Hittar ingen "app" som heter Sense som skapar dessa lnkar eller liknande. Ngon som knner till detta?

Vet inte om du redan har fixat det, men hr r iaf hur man tar bort det. Google r din vn

http://www.pcrisk.com/removal-guides/7498-ads-by-sense
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in