2013-12-27, 16:51
Medlem
Seether14s avatar
Hej,

Lite osäker på om jag är i rätt tråd, men en familjemedlem har problem med datorn, eller rättare sagt webläsaren. På exempelvis aftonbladet blir vissa ord klickbara. Håller man muspekaren över orden kommer texten från rubriken, "Click to Continue > By sense". Trycker man på länken hamnar man på div spam-sidor.

Använder Chrome på Windows 8.1. Detta problemet fanns inte på samma google-konto med samma plug-ins på Windows 7. Hade inte explorer varit det sämsta genom tiderna hade jag kunnat kolla om problemet finns där med, men ja...

Datorn i sig är helt ny sedan igår. Problemet har funnits sedan uppstart. Hittar ingen "app" som heter Sense som skapar dessa länkar eller liknande. Någon som känner till detta?
Citera
2013-12-27, 18:15
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Inga funderingar på Ad-block?
Citera
2013-12-27, 18:38
Medlem
Seether14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Inga funderingar på Ad-block?

Datorn har både Ad Block och ABP installerat i webläsaren.
Citera
2013-12-27, 18:44
Medlem
Andreasvbs avatar
Ett väldigt bra alternativ är common sense.

Något är installerat som tar över, kolla även i program-mappen och appwiz.cpl om något har installerats ni inte känner igen.
Citera
2013-12-27, 20:53
Medlem
Seether14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Ett väldigt bra alternativ är common sense.

Något är installerat som tar över, kolla även i program-mappen och appwiz.cpl om något har installerats ni inte känner igen.

Nej, inget okänt som har installerats.

Tack för spydigheten?
Citera
2014-01-01, 12:42
Medlem
sympats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seether14
Hej,

Lite osäker på om jag är i rätt tråd, men en familjemedlem har problem med datorn, eller rättare sagt webläsaren. På exempelvis aftonbladet blir vissa ord klickbara. Håller man muspekaren över orden kommer texten från rubriken, "Click to Continue > By sense". Trycker man på länken hamnar man på div spam-sidor.

Använder Chrome på Windows 8.1. Detta problemet fanns inte på samma google-konto med samma plug-ins på Windows 7. Hade inte explorer varit det sämsta genom tiderna hade jag kunnat kolla om problemet finns där med, men ja...

Datorn i sig är helt ny sedan igår. Problemet har funnits sedan uppstart. Hittar ingen "app" som heter Sense som skapar dessa länkar eller liknande. Någon som känner till detta?

Vet inte om du redan har fixat det, men här är iaf hur man tar bort det. Google är din vän

http://www.pcrisk.com/removal-guides/7498-ads-by-sense
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in