2013-12-27, 13:15
Medlem
går det att snåla in på skärmen och köpa nån slags hubb/switch eller nåt så jag snabbt kan koppla om mellan datorerna?

ska köpa ny dator nästa vecka och vet inte hur jag ska göra med skärm. vi kanske har en gammal kvadratisk skärm i källarn, men skulle vara roligast om man bara kunde ställa den bredvid farsans dator och kanske koppla en switch eller nåt och då byts dator när man trycker på en knapp eller drar i en spak.
Citera
2013-12-27, 13:32
Moderator
tobess avatar
Ja, det är fullt möjligt.

Lättast och billigast är ju om du har flera ingångar på skärmen. Jag har t.ex. en laptop kopplad via VGA och stationär med HDMI till min skärm och byter mellan de båda genom att ändra source på skärmen.

Om du dock också vill t.ex. använda samma mus, tangentbord och skärm till båda datorerna bör du kolla på en KVM-switch.
Citera
2013-12-27, 13:38
Medlem
xitunos avatar
Jadå. Vill du kanske även dela tangentbord och mus?

Då är det en KVM-switch du är ute efter.

Exempelvis: http://www.kjell.com/sortiment/dator...och-usb-p68745

Har inte själv provat den så se det inte som en rekommendation, utan bara som ett tips på vad som finns och hur det fungerar.
Citera
2013-12-27, 14:56
Medlem
valter-eggons avatar
Man kan även köpa en ultra wide skärm som kan visa båda datorerna samtidigt.
Citera
2013-12-27, 15:02
Medlem
PeterNosters avatar
Jag har tre datorer och en skärm. Jag använder Teamviewer för att logga in på två av datorerna. En dator används bara för e-mail och andra långsamma tjänster och den andra huvudsakligen för datalagring.

På ett annat ställe har jag en skärm och två datorer. Skärmen har en VGA och en DVI port och en knapp på fronten att växla med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in