Nu kommer det med all säkerhet inte att finnas tid för några fler FKK besök under det här året.
Jag ska nu inte säga att jag är färdig med FKK, det vore dumt att säga något sådant, Skulle jag mot all förmodan vara singel nästa sommar så finns det nog en chans för fler besök.
MEN! JAG SKA DOCK FÖRSÖKA GÖRA ALLT VAD JAG KAN FÖR ATT FÅ SEX PÅ ANNAT VIS.
Sen om det blir bra eller dåligt…? Ja det vet i fan…
Har försökt lite trevande på diverse olika dejting sidor. Men det är fan inte enkelt.
Jag vill ju bara ha sex och inget mer, Jag är egentligen livrädd för att jag ska hamna i en situation där det börjar pratas om barn och dylikt.
Kom nyligen i kontakt med en tjej på en sajt och där det då visade sig att hon bara bodde 3,5 mil från mig så vi bestämde faktiskt efter mycket om och men en träff, enbart för att fika och snacka.
Glad och förhoppningsfull och skitnödigt nervös träffade jag henne på ett café.
Men det blev just bara en fika av det hela och inget mer.
Vi blev nog inte överväldigade av varandra någon av oss.
Men men…
Jag ska försöka och försöka och försöka och försöka och försöka.
Någon gång måste väl proppjäveln lossna på allvar.
Vad tycker jag nu då med facit i hand om de olika FKK klubbarna jag har besökt?
Oavsett vilken klubb man besöker så blir man nog nöjd, Skillnaderna är inte så stora.
När man sitter på Artemis så tycker man att den klubben är bäst och när man sitter där på Oase så tycker man att den klubben är bäst och när man är på Sharks så tycker man att den klubben är bäst…
Artemis är nog den klubben som jag tycker har de fräschaste lokalerna, Helt och rent och snyggt överallt, Ordning och reda. Det känns som att personalen anstränger sig.
Man kan komma in på en toalett och se att det är ostädat, men kommer man tillbaka tio minuter senare så är det plötsligen välstädat igen.
Artemis är ju något dyrare än i Frankfurt, men det är det helt klart värt.
De flesta tjejerna på Artemis är påstridiga och kan vara lite tjatiga, En del frågar visserligen bara en gång medans andra kan fråga både 3 och 4 gånger.
Helt klart så är Artemis en turistanläggning. Och detta vet ju många tjejer om.
Det är nog på Artemis som jag har haft flest dåliga upplevelser även om inte någon upplevelse direkt kan klassas som någon större katastrof.
Det roliga är att jag flera gånger fått bättre upplevelser med 7 poängare än vad jag fått med de där riktiga 10 poängarna.
Tycker dock att det är svårt att få en riktigt bra session under 120 euro.
Vill man slappa och vara ifred på Artemis så är det ute vid poolen som man har störst chans att få vara ostörd, Och till viss del även vid inomhuspoolen.
Att försöka slappa och vara ifred någonstans inne i själva barlokalen är lönlöst. It will not work!
Inte speciellt länge i alla fall.
Kan också nämna att utomhuspoolen på Artemis alltid har varit perfekt tempererad.
Sista besöket jag gjorde på Artemis så var poolen underbart varm och go klockan 02:30 på natten.
Varmare i vattnet än i luften, Ni vet när det är så där så det ryker om vattnet…
Maten som serveras på Artemis kan jag inte heller klaga på, Den har alltid smakat bra och gjort mig mätt och belåten. Synd att man bara kör riktig barbeque en gång i veckan och inte ens det om vädret är busigt. Det borde vara barbeque varje dag med tanke på vad inträdet kostar.
Men Artemis är helt klart värt att besökas oavsett vad.
Men jag känner att jag nog helst vill åka dit en varm solig sommardag för att få ut mest av besöket, Det skulle nog kännas lite ”halvdant” om uteplatsen är stängd?
Det enda JAG kan klaga på, Som inte är rökare, är att det är fruktansvärt rökigt i själva ”barlokalen” framåt midnatt, Man önskar att dom hade bättre ”vädring”.
Sen kan jag också tycka att volymen på musiken är några ”klick” för hög framåt nattetid, Kan vara svårt att prata med varandra utan att skrika sig hes.
När det gäller FKK Oase så tycker jag att den klubben är ganska lik Artemis i sitt sätt.
Det är också här ordning och reda och rent och snyggt, Någon trasig möbel utomhus har jag upptäckt när jag har klämt fingrarna blodiga, men i det stora hela fräscht och snyggt både utomhus och inomhus.
Trevlig med en fräsch relaxavdelning dit tjejerna inte får gå.
Också trevligt med en lite större utomhusarea än Artemis. Men där kan man ändå inte gömma sig för tjejerna, Inte ens om man går längts bort i ett hörn så får man vara i fred speciellt länge.
Tjejerna beter sig för övrigt ungefär på samma sätt som på Artemis. Ganska påstridiga och skulle med glädje bära plånboken åt dig.
Och det är samma sak här att jag fått den bästa sessionen ju längre tid jag har spenderat med tjejen ifråga.
Vill också påstå att det finns något fler tiopoängare på Oase än Artemis, Något fler riktigt snygga tjejer. Dom snygga tjejerna vet dessutom om att dom är snygga för vill du ha dom så får du själv ta kontakt med dom, Men detta gäller nog kanske på alla FKK klubbar?
Maten på Oase vill jag nog kanske hålla något högre och något mer varierande än Artemis, Lite mer att välja på och så finns ju möjlighet att köpa pizza som smakar bra.
Poolen på Oase har alltid varit lite kylig när jag har varit där, Det blir inte många plaskande tjejer där i när den är kall.
Oase är helt klart bra, Jag kan inte direkt komma på något som jag stör mig på.
Inte fullt lika rökigt vill jag nog påstå, Men också här är volymen på musiken lite för hög stundtals…
Men det är väl kanske så det ska vara?
Sen kan det kanske vara lite irriterande med att det inte finns några depåer utplacerade med handdukar lite här och var…
Hur som haver värt att besöka.
När det gäller Sharks så känns det lite annorlunda jämfört mot Artemis och Oase.
Sharks är givetvis också rent och snyggt, Men Sharks har också en lite mer avslappnad attityd tycker jag, Det är lite lugnare lunk vill jag påstå, Det är i alla fall så som jag har upplevt stället.
Tjejerna är mindre påstridiga, Många av dom kommer ALDRIG ens fram och frågar, Dom kan gå förbi 10 gånger men det har inte varit förens jag själv visat mig intresserad som dom har stannat upp och slagit sig ned. Men det varierar ju så klart.
Jag vill nog påstå att jag har sett dom snyggaste tjejerna på Sharks. Men variationen har varit stor. Det finns både 5 poängare och 12 poängare.
Och jag vill också påstå att det har varit något lättare att få en BRA halvtimmessession här än på Artemis och Oase.
Sharks utomhusarea är väl ungefär dubbelt så stor som på Artemis och den är grönare och inte så ”stensatt”, Men den är betydligt mindre än Oase. Men & andra sidan något mer välplanerad och inte så ”tom” som Oase.
Vissa rum har AC vilket ju kan vara trevligt när det är hett ute.
Vill man slappa på Sharks så är det på övervåningen chansen är som störst att få vara ifred.
Den vanliga normala maten är som på Artemis vill jag påstå, men barbequen har varit i topp. Sen har det funnits en del goda bakverk och man har serverat skivor av kall vattenmelon i värmen, Ett trevligt litet inslag.
Nä, Jag gillar FKK Sharks skarpt, Just för sitt lugn.
Det enda som stör mig är som sagt en tjock cigarettsmog inomhus när klockan börjar närma sig midnatt och att man också här måste gå ut till receptionen för att hämta handdukar, Även här kan jag klaga på volymen, Speciellt på lördagskvällarna när dom har DJ. Onödigt hög volym.
När det gäller FKK World och min besvikelse över att det var så få tjejer på plats så kanske detta har sin förklaring i att det ganska nyligen hade varit polisrazzia på platsen.
Jag vet inte sanningen bakom nyheterna men jag har kunnat läsa på Internat.sexguides forum att personer inblandade i ägandet av World också har varit inblandad i mc relaterad kriminalitet och skottlossning i Frankfurt.
Detta var också vad en tjej på Oase berättade för mig…
Vad som är sant eller inte låter jag vara osagt.
Men tydligen så ska det ha varit polisrazzia på FKK World två gånger inom kort tid.
Känns ju inte så bra om det nu är så att World är uppbyggt på kriminalitet??
Synd om så är fallet, Vem vill stödja en sådan anläggning med sina pengar?
Med dom orden så får väl den här tråden få somna in…?
Jag har ju gjort vad jag ville…
Och jag ber att få säga Tack till er som stöttade mig i början av resan.
Det var en del skribenter där som hjälpte mig igång, Sen gick det av bara farten.
Tack än en gång!
Ps!
När det gäller hotell så har jag bara besökt 5 stycken totalt.
Alla kan rekommenderas, Helt okej hotell.
Följande tre i Berlin.
http://www.hotel-alt-tegel.de/hotel.html
Runt 50-60 euro, bra frukost, tyvärr ingen AC på rummet, Varmt!
http://www.central-hotel-berlin.de/tg.html
Budgethotell, Runt 50 euro har jag betalat varje gång.
Bra frukost, Inte heller här någon AC.
http://www.kronprinz-hotel.de/
Liten besvikelse.
Bara bott där en gång, och det var när det var väldigt mycket folk i Berlin och priset låg därför på 110 euro, Inte riktigt värt dom pengarna, Inte heller här någon AC på rummet.
Det var nog 33 grader i rummet, Inte lätt att sova då.
Bra frukost.
Följande två utanför Frankfurt.
https://www.hotelbb.de/de/frankfurt-nord
Bäst av dom fem, 50 euro, tyst och svalt rum med AC. Sov som ett barn.
Bra frukost.
http://www.mercure.com/de/hotel-2937-mercure-hotel-bad-homburg-friedrichsdorf/index.shtml
Bra hotell, sju våningar högt, dock lite lyhört, Trevlig pool på bottenvåningen, Runt 55-60 euro.
AC på rummet, Bra frukost.