2014-07-08, 16:55
Medlem
Arnold15s avatar
Trevlig recension.

Det börjar bli riktig fart på dig. Ja, Sharks och Mainhattan är tyskarnas klubb. Mindre framfusiga tjejer.
Få turister och många tyskar = Bra klubb med möjlighet till relax.

Men du betalar rätt mycket för dina sessioner..... Tjejen på Oase som tjatade till sig analt var en riktig "shark". Jag vet vem hon är (men avvisat henne), eftersom jag varit på Oase flera gånger.
Kan bli dyrt i längden.

Jag hade 9 happy endings (på 9 halvtimmes-sessioner) på tre dagar i Frankfurt för en månad sedan och det kostade mig bara 645 Euro (inklusive inträde).... Grymt nöjd med den resan...
Senast redigerad av Arnold15 2014-07-08 kl. 16:58.
Citera
2014-07-08, 17:24
Medlem
Stolpeinochuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Trevlig recension.
Men du betalar rätt mycket för dina sessioner..... Tjejen på Oase som tjatade till sig analt var en riktig "shark". Jag vet vem hon är (men avvisat henne), eftersom jag varit på Oase flera gånger.
Kan bli dyrt i längden.

Jo jag insåg ju det direkt efteråt att hon var just en "shark"...
Men är man oerfaren och kåt så är man...
OM det blir några fler besök så kommer jag förmodligen att bete mig på ett annat sätt...
Och inte spendera så hej vilt... Jag tog lärdom av hela resan...
Fast å andra sidan så var det värt vart enda cent jag spenderade.

En liten rättelse så här efteråt nu när jag tittade lite på Sharks hemsida igen, Jag ser att jag missade det stora riktiga duschutrymmet vid bastun, Gud så klantigt! Jag duschade varje gång vid omklädningen, lite klantigt att inte utforska lokalerna ordentligt...Inte undra på att jag kanske tyckte det var litet och ofräscht vid dusch och toaletter...
Citera
2014-07-22, 10:53
Medlem
Stolpeinochuts avatar
Inte direkt någon recension…
Men jag kan väl ändå säga ett par ord om vad jag tycker och tänker om klubbarna.

Jag brydde mig tyvärr aldrig om att lägga tjejernas namn eller nationalitet på minnet den här gången.

Jag besökte FKK World under hela fredagen. Från 13:30 till 24:00, Underbart varmt och gott hela dagen, Men den klubben gjorde mig tyvärr besviken.

Jag tyckte att vissa delar av anläggningen kändes väldigt sliten, Trasiga slitna smutsiga soffor med mera. Kanske inte så där riktigt rent och snyggt som man förväntar sig. Jag hade förväntat mig bättre.
En del ”smuts” och saker på botten av inomhuspoolen, såg inte direkt inbjudande ut.
I jacuzzin kändes det som om någon hade råkat tappa ett helt fat med klor.
Utomhuspoolen däremot verkade fräsch, fin och ren, dock svinkall trots över 30 grader i luften.
Bra grillad mat utomhus, smakade helt perfekt, Mängders med getingar svärmade runtomkring där man hämtade dricka, Vill till att man inte var allergisk mot getingstick där inte.

Det var tunnsått med tjejer den här dagen, 8-9 stycken kanske när jag kom och kanske 25-30? när jag lämnade, Inte en enda tiopoängare vad mina ögon kunde se, Däremot en del riktiga bottennapp som jag nog hade velat ha betalt för att sexa med.

En fläskfia som presenterade sig som Stella var på mig flera gånger och tjatade. En riktig pratkvarn. Hon hade nog dom största tuttarna jag sett utan silikon. Hon måste ha varit några år äldre än mig, runt 38-39 kanske? Jag tackade nej flera gånger, På sätt och viss ångrar jag det lite grann, bara för dom gigantiska tuttarnas skull…

Men det blev ändå totalt tre stycken halvtimmeslånga sessioner á 50 euro.
Den bästa omgången var med en tjej i 25-26 årsåldern? som sa sig komma från Italien. En svag niopoängare. Vi gjorde det utomhus fullt synligt bland folk. Det är nog en av de bästa övningar som en blyg kan ta sig för, Att banka på henne bakifrån när det står folk och tittar bara 10-20 meter ifrån…
Det förvånar mig själv att jag gör en sådan sak. Ja jösses…

Men jag kommer nog aldrig att besöka World någon mer gång?
Kanske hade varit bättre med ett större antal tjejer på plats? Vem vet.
Det var nog dubbelt så många killar som det var tjejer den här dagen.
Jag får känslan av att det måste vara en ännu tråkigare plats på vintern när utomhusavdelningen är stängd… För det är ju inte så jättestort inomhus direkt.

Sharks Däremot……. Riiiiiktigt bra! Fan vet om det inte är bättre än Artemis?
Gjorde ett återbesök på lördagen från 12:00 till 01:30. Kanonväder! HETT! 34-35 grader på eftermiddagen, Blev ju fullständigt sönderbränd, Aj Aj.
Rejält många tjejer på plats, Den här gången var ju utomhusavdelningen ockuperad mark och barbeque avdelningen var ju öppen nu när regnet lyste med sin frånvaro, Väldigt god mat.

Även denna gång fanns ett par stycken riktiga elvapoängare på plats.
Det är ju en fröjd att se en del av kvinnorna. Ska jag enbart gå på utseende så är det många där som jag skulle kunna tänka mig att gifta mig med… Ha Ha Ha

Jag lyckades dock aldrig få med mig någon elvapoängare till ett rum, Dom var upptagna trots att dom aldrig raggade på några kunder, Dom behöver inte anstränga sig. En del av dom verkade dessutom enbart prata tyska, Dom satt hela tiden i långa samtal med killen ifråga innan dom gick iväg.

När man låg där vid utomhuspoolen och stekte så kom det plötsligen en lång brutalsnygg solbränd elvapoängare med fulländad kropp, snygga silikontuttar och långt snyggt hår.
Hon går med bestämda steg fram till poolkanten, kastar av sig handduken och dyker sedan i så där snyggt som nästan bara värsta elitsimmare kan. Hon dök genom hela poolens längd för att sedan ta ett par snabba vändor på magen och ryggen genom poolen.
ALLA!!! killar som satt runt poolen såg bokstavligen ut som fågelholkar i ansiktet när hon hävde sin glittrande kropp upp ur poolen igen och försvann lika fort som hon kom.
Ett trevligt ögonblicksminne…

Jag letade efter henne hela kvällen men kunde inte hitta henne.

Men sen så finns det ju även på Sharks en del ruggugglor…
Men rent allmänt ändå en väldigt hög lägsta nivå på tjejerna får jag lov att säga.
Har inte lyckats träffa eller prata med någon otrevlig tjej där ännu. Jag tycker det verkar väldigt avspänt på något sätt.

Jag måste nog ändra mig och säga att Sharks är min favoritklubb så här långt.

Jag hade under mitt besök fyra bra sessioner med fyra snygga och trevliga tjejer, Kommer dock inte ihåg namnen på någon av dom.

Den här gången lyckades jag ju besöka dom riktiga duscharna och toaletterna, och dom olika tempererade bastursarna, (heter det så?, en bastu flera...?) Fräscht och bra var det i alla fall.

Det enda som stör mig är att det är som en Lützen dimma inomhus på kvällen av all tobaksrök och kanske lite onödigt hög volym på musiken, svårt att föra samtal med tjejerna utan att skrika sig hes.

Men jag kan absolut rekommendera ett besök om man nu inte har varit där.
Senast redigerad av Stolpeinochut 2014-07-22 kl. 11:16.
Citera
2014-07-22, 12:09
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stolpeinochut
Inte direkt någon recension…
.............
Det enda som stör mig är att det är som en Lützen dimma inomhus på kvällen av all tobaksrök och kanske lite onödigt hög volym på musiken, svårt att föra samtal med tjejerna utan att skrika sig hes.

Men jag kan absolut rekommendera ett besök om man nu inte har varit där.

Verkar ju beroendeframkallande det här. Och den här gången höll du bättre i pengarna?
Man kan ju faktiskt få bra knull för 50 Euro.

Underligt att det var så få brudar på World en fredag. Och så slitet. Har aldrig varit där.
Citera
2014-07-22, 13:04
Medlem
Är det vanligt att det liggs öppet ute i lokalen/utomhus? Skulle kunna vara något för mig känner jag. Hur är det på Artimis?
Citera
2014-07-22, 13:20
Medlem
Stolpeinochuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Verkar ju beroendeframkallande det här. Och den här gången höll du bättre i pengarna?
Man kan ju faktiskt få bra knull för 50 Euro.
Underligt att det var så få brudar på World en fredag. Och så slitet. Har aldrig varit där.

Nja beroendeframkallande vet jag inte, men roligt…
Har aldrig någonsin haft en så här rolig sommar…
Livet är för kort för att ha tråkigt!

Ja jag höll i pengarna lite bättre, Hade bara en st. 1 timmes session och resten halvtimmes.
Men med facit i hand så måste jag nog påstå att jag får bättre service från tjejen om jag spenderar 100-150 euro på henne än om jag bara ger henne 50 euro. Hon anstränger sig mer för mer pengar vill jag påstå och hon ger också mer ”GFE”.

Kanske är semestertider och att det var därför det var så glest på World??

En del av skinnsofforna uppe vid baren såg ut som om dom var typ 20 år gamla och aldrig tvättade, Det förväntar jag mig inte på ett så välkänt ställe som FKK World.
Men visst, Helt värdelöst är ju inte stället, Men det intar jumboplatsen av dom klubbarna som jag har besökt.

Citat:
Ursprungligen postat av FBc3po
Är det vanligt att det liggs öppet ute i lokalen/utomhus? Skulle kunna vara något för mig känner jag. Hur är det på Artimis?

På Artemis är det nog inte möjligt att ligga utomhus? Finns inte någon plats för det direkt.
Men på Oase, Sharks och World är det väldigt vanligt att folk ligger och guppar både här och där utomhus.
Min första session på Sharks var också utomhus i en solstol bakom en häck.
Har dock aldrig sett att det liggs ”öppet” inomhus på någon FKK, men det förekommer kanske det också? Blowjobs har man ju sett och varit med om ”helt öppet” inomhus.
Citera
2014-08-10, 21:48
Medlem
Stolpeinochuts avatar
Slut på det roliga…

Det har blivit ganska många turer ned till Tredje Riket vid det här laget.
Man skulle nog kanske kunna säga att jag har lekt rommen av mig rätt rejält?
Nästan så pass så det var lite tråkigt och tjatigt vid sista besöket… Ha Ha Ha.

Det har varit min första riktiga sammanhängande semester på typ 10 år.
Charter till Kanarieholmarna my ass!
Ja, Vad fan ska man till Gran Canaria och göra när det finns FKK?

Kom med ett bra svar på den frågan om du kan.

Det har hunnit bli 5 besök på Artemis, 6 besök på Sharks, 6 besök på Oase, samt 1 gång på World.

Men nu lär det inte bli något mer, Inte i år i alla fall.
Arbetet och dess 70 timmars veckor kallar på min uppmärksamhet. Fy fan! Usch!

Jag har inte levererat några recensioner för mina besök just p.g.a. att de förmodligen blir skrivna på samma sätt som de tidigare och därför kanske blir lite tjatiga.

När jag för första gången läste om FKK för drygt ett år sedan så kunde jag ALDRIG någonsin drömma om att jag skulle våga göra besök och hur himla bra det hela skulle bli, Nu med facit i hand.

Jag är dock glad att jag besökte Danmark ett par gånger först, Annars hade nog blivit stor misär.

Vilket som så var detta en spännande och rolig tid som jag absolut inte skulle vilja ha ogjord.

På slutet nu så började man bli igenkänd av en del tjejer…
HEY MR.SWEEEDEN!!! och dylika utrop. HA HA HA.

När man lär känna en del tjejer lite närmare så bjuder dom ibland till lite extra.
Har ju hänt att man fått typ en timmes gratismys tillsammans i och bredvid poolen. Med mera.
Bara legat i en solstol och snackat skit en halvtimme t.ex.

Vidare så har jag den hårda vägen fått lära mig vilka tjejer man ska undvika.

Om man sitter där och studerar tjejernas beteende så lär man sig ”koderna”.

Det är ganska underhållande att bara sitta där och studera tjejerna och deras försök att fälla det ”vilda” könet…

Vid det här laget har jag också kommit fram till vad jag vill ha när jag är där, Jag lägger faktiskt gärna lite längre tid med tjejen ifråga om hon kan bjuda på en riktigt bra GFE.
Hellre en timme eller kanske två om hon bara levererar en god GFE.
En del tjejer är FANTASTISKA skådespelerskor.
Har man turen att vara tjejens första kund för dagen så kan en timme med GFE bli ENORMT bra.

Nu förstår jag dessutom varför en prostituerad ska ha så pass mycket betalt, Inte nog med att dom ska vara vackra, Dom ska dessutom vara duktiga säljare, Och så ska dom vara verbala också, helst i flera språk och helst ska dom också behärska psykologi och till råga på allt måste dom kunna skådespeleri.
Inget man lär sig på gymnasiet direkt.
Med all den kunskapen så borde dom ha ännu bättre betalt.

För att detta ska bli någon form av recension så måste jag nog berätta om ett möte på Sharks.
Ett möte med rubriken:

”Bättre GFE kan inte fås för pengar”

Jag träffade en tjej som presenterade sig som Maja eller Maya, Maija…?
Hon sa att hon var född i Moldavien men hade bott i Tyskland sedan hon var tre år gammal, hon snackade helt perfekt flytande engelska. Hon sa sig vara 26 år… det stämde nog rätt bra?

Jag träffade henne en kväll runt klockan 1.
Trött och lite sliten satt jag och ”hängde” på en barstol, smuttandes på en iskall Cola och funderade på om jag skulle lämna och åka därifrån, när hon så hoppade upp i mitt knä och gav mig en blöt kyss.

Söt tjej med ett vackert ansikte, mörkt rakt halvlångt hår, fantastiskt leende, Gnistrande livsglada ögon, Som små diamanter, lite sladdrig kropp dock, lite fläskig runt midjan, Ingen 10 poängare. Snarare runt 7½-8 någonstans. Dock fina äkta bröst, lagom stora för en hand.
Ett underbart vackert ansikte, Ja okej, Ansiktet var nog nästan en tia, hennes leende smittade av sig. Man blev riktigt glad av att se henne le.

Hon snackade lite och frågade så där rent allmänt som man gör om hur jag mådde och dylikt, och det slutade som det brukar göra att man går iväg till ett rum.

Väl i rummet innan vi hade lagt oss tillrätta i sängen så frågade hon hur länge jag hade varit på klubben den här dagen, Jag svarade att jag varit där ända sedan middagstid och jag sa att jag är lite trött och sliten och hade egentligen tänkt lämna för kvällen och bege mig till hotellet.

Då säger hon: VILL DU ATT JAG FÖLJER MED?

Jag fattar inte först utan att hon får upprepa.

Och hon säger att om jag vill så kan hon följa med till hotellet så kan vi ha sex hela natten i stället…

Ähum, Jag blir ju lite ställd och förvånad över det hon säger.

Jag försökte liksom ”förstå skämtet”…

Jag skrattade lite osäkert och sa att det har jag inte råd med, Jag har inte så mycket cash kvar sa jag och skrattade.
Du behöver inte ge mig så mycket svarar hon.
Och hon fortsätter med att säga, Jag hade också tänkt lämna för kvällen…

Menar du allvar frågar jag, Samtidigt som min hjärna försöker kalkylera vad detta innebär.

-Alltså, Jag kanske har typ max 400 euro kvar i plånboken säger jag samtidigt som jag skakar på huvudet.
(Jag vet ju vad en prostituerad tjej brukar ta för en hel natt, Det har man ju läst i diverse olika annonser)

Ja men det är helt okej säger hon, Jag gör dig gärna sällskap hela natten för 400 euro om du vill… Ska vi gå och byta om?

Hjärnan kalkylerade… Vad händer om jag säger ja, är det dumt? Vad händer om jag säger nej, Är DET dumt? Fan jag känner ju inte henne, Hon kanske drogar mig och tar allt jag äger och har. Hon kanske är värsta massmördaren.

Nää fan inte med dom ögonen och den lena rösten…

Innan hjärnan hade kalkylerat färdigt öppnar sig min mun och spottar ur sig ett Yes, Why not!.

Så vi gick helt sonika och bytte om på var sitt håll och träffades sedan utanför och tog min bil och körde till hotellet.

Väl där så upptäckte jag ju att jag bara hade 387 euro kvar i plånboken i kontanter, Hon sa dock att det är okej. Tänk inte på det sa hon.
Jaha tänkte jag och förklarade att jag kan ju ta ut mer i morgon i en automat?
Nej det är lugnt svarar hon.

Vi ramlade så in på hotellrummet och sedan kan jag bara säga att det blev ju inte så jäkla mycket sova av den natten. Aldrig någonsin har jag fått en sådan upplevelse, En sådan fantastisk GFE.

Hon gav ta mig fan allt av sig själv.

Fick slicka henne och leka hur mycket jag ville med mina fingrar i henne, Ända tills hon kom i en jätterysning hela hon.
Sen var det Sex sex sex och ännu mer sex i alla möjliga ställningar.
Vi körde tre omgångar innan jag var tvungen att säga stopp, Lilleman var i smärtor…

Framåt halv 5 snåret så somnade jag väl till lite, Vaknade vid halvåtta tiden av att hon låg tätt omslingrad runt mig och smekte mig.

Där och då så gjorde jag TYVÄRR en sak som jag ju lovat mig själv att aldrig någonsin göra, I stridens hetta så knullade jag henne under en dryg halvtimme utan presenning över Lilleman.
Dumt! Dumt! Dumt! Dumt! Dumt! Dumt! Dumt!
ALDRIG göra det när det gäller ”köpesex”. ALDRIG! Det gav mig ett par dagar med lite huvudbry där.
Jag vet fan inte varför jag gjorde så? Jag vet ju så väl…

Jag har dock varit och testat mig nu efter detta och det hade tack och lov inte blivit något virus i bataljonen.

ALDRIG NÅGONSIN UTAN GUMMI VID KÖPESEX!

Vi skiljdes inte åt förens kl 10 på förmiddagen efter att jag hade bjudit henne på hotellfrukosten.

Vi klickade så förbannat bra och hade faktiskt jävligt roligt tillsammans.

Det var ju så förbannat härligt att vakna upp på morgonen med denna skönhet tätt omslingrad runt kroppen. Att nyvaken starta dagen med sex och att sedan kliva in i duschen tillsammans.
Och en halvtimme senare så var hon på och högg på Lilleman igen med sina läppar.
Hon gav verkligen av sig själv, Vi pratade om allt, skojade och skrattade, Jag skulle nog ha kunnat bli kär i denna söta tjej om inte Om hade funnits.

Detta var ju faktiskt första gången i mitt liv som jag har fått vakna upp en morgon i en säng med en naken tjej vid min sida. Det vill man ju gärna göra varje dag.

Jag är inte bortskämd med sådant och det var ju en underbar upplevelse även att jag så klart vet om att allt bara var en form av skådespel och att hon förmodligen aldrig hade gjort detta gratis.

Men för mig var det ändå Enormt värdefullt och hon snålade ju absolut inte med att ge av sig själv.
När vi lämnade varandra så skrev hon till och med sitt mobilnummer på min arm…

Ett nummer som jag ju förmodligen aldrig kommer att ringa…?

.
Senast redigerad av Stolpeinochut 2014-08-10 kl. 21:54.
Citera
2014-08-10, 22:01
Medlem
Stolpeinochuts avatar
Nu kommer det med all säkerhet inte att finnas tid för några fler FKK besök under det här året.
Jag ska nu inte säga att jag är färdig med FKK, det vore dumt att säga något sådant, Skulle jag mot all förmodan vara singel nästa sommar så finns det nog en chans för fler besök.

MEN! JAG SKA DOCK FÖRSÖKA GÖRA ALLT VAD JAG KAN FÖR ATT FÅ SEX PÅ ANNAT VIS.
Sen om det blir bra eller dåligt…? Ja det vet i fan…

Har försökt lite trevande på diverse olika dejting sidor. Men det är fan inte enkelt.
Jag vill ju bara ha sex och inget mer, Jag är egentligen livrädd för att jag ska hamna i en situation där det börjar pratas om barn och dylikt.

Kom nyligen i kontakt med en tjej på en sajt och där det då visade sig att hon bara bodde 3,5 mil från mig så vi bestämde faktiskt efter mycket om och men en träff, enbart för att fika och snacka.
Glad och förhoppningsfull och skitnödigt nervös träffade jag henne på ett café.
Men det blev just bara en fika av det hela och inget mer.
Vi blev nog inte överväldigade av varandra någon av oss.

Men men…
Jag ska försöka och försöka och försöka och försöka och försöka.
Någon gång måste väl proppjäveln lossna på allvar.

Vad tycker jag nu då med facit i hand om de olika FKK klubbarna jag har besökt?

Oavsett vilken klubb man besöker så blir man nog nöjd, Skillnaderna är inte så stora.
När man sitter på Artemis så tycker man att den klubben är bäst och när man sitter där på Oase så tycker man att den klubben är bäst och när man är på Sharks så tycker man att den klubben är bäst…

Artemis är nog den klubben som jag tycker har de fräschaste lokalerna, Helt och rent och snyggt överallt, Ordning och reda. Det känns som att personalen anstränger sig.
Man kan komma in på en toalett och se att det är ostädat, men kommer man tillbaka tio minuter senare så är det plötsligen välstädat igen.

Artemis är ju något dyrare än i Frankfurt, men det är det helt klart värt.

De flesta tjejerna på Artemis är påstridiga och kan vara lite tjatiga, En del frågar visserligen bara en gång medans andra kan fråga både 3 och 4 gånger.
Helt klart så är Artemis en turistanläggning. Och detta vet ju många tjejer om.
Det är nog på Artemis som jag har haft flest dåliga upplevelser även om inte någon upplevelse direkt kan klassas som någon större katastrof.
Det roliga är att jag flera gånger fått bättre upplevelser med 7 poängare än vad jag fått med de där riktiga 10 poängarna.

Tycker dock att det är svårt att få en riktigt bra session under 120 euro.

Vill man slappa och vara ifred på Artemis så är det ute vid poolen som man har störst chans att få vara ostörd, Och till viss del även vid inomhuspoolen.
Att försöka slappa och vara ifred någonstans inne i själva barlokalen är lönlöst. It will not work!
Inte speciellt länge i alla fall.

Kan också nämna att utomhuspoolen på Artemis alltid har varit perfekt tempererad.
Sista besöket jag gjorde på Artemis så var poolen underbart varm och go klockan 02:30 på natten.
Varmare i vattnet än i luften, Ni vet när det är så där så det ryker om vattnet…

Maten som serveras på Artemis kan jag inte heller klaga på, Den har alltid smakat bra och gjort mig mätt och belåten. Synd att man bara kör riktig barbeque en gång i veckan och inte ens det om vädret är busigt. Det borde vara barbeque varje dag med tanke på vad inträdet kostar.

Men Artemis är helt klart värt att besökas oavsett vad.

Men jag känner att jag nog helst vill åka dit en varm solig sommardag för att få ut mest av besöket, Det skulle nog kännas lite ”halvdant” om uteplatsen är stängd?

Det enda JAG kan klaga på, Som inte är rökare, är att det är fruktansvärt rökigt i själva ”barlokalen” framåt midnatt, Man önskar att dom hade bättre ”vädring”.
Sen kan jag också tycka att volymen på musiken är några ”klick” för hög framåt nattetid, Kan vara svårt att prata med varandra utan att skrika sig hes.

När det gäller FKK Oase så tycker jag att den klubben är ganska lik Artemis i sitt sätt.
Det är också här ordning och reda och rent och snyggt, Någon trasig möbel utomhus har jag upptäckt när jag har klämt fingrarna blodiga, men i det stora hela fräscht och snyggt både utomhus och inomhus.

Trevlig med en fräsch relaxavdelning dit tjejerna inte får gå.

Också trevligt med en lite större utomhusarea än Artemis. Men där kan man ändå inte gömma sig för tjejerna, Inte ens om man går längts bort i ett hörn så får man vara i fred speciellt länge.
Tjejerna beter sig för övrigt ungefär på samma sätt som på Artemis. Ganska påstridiga och skulle med glädje bära plånboken åt dig.

Och det är samma sak här att jag fått den bästa sessionen ju längre tid jag har spenderat med tjejen ifråga.
Vill också påstå att det finns något fler tiopoängare på Oase än Artemis, Något fler riktigt snygga tjejer. Dom snygga tjejerna vet dessutom om att dom är snygga för vill du ha dom så får du själv ta kontakt med dom, Men detta gäller nog kanske på alla FKK klubbar?

Maten på Oase vill jag nog kanske hålla något högre och något mer varierande än Artemis, Lite mer att välja på och så finns ju möjlighet att köpa pizza som smakar bra.

Poolen på Oase har alltid varit lite kylig när jag har varit där, Det blir inte många plaskande tjejer där i när den är kall.

Oase är helt klart bra, Jag kan inte direkt komma på något som jag stör mig på.
Inte fullt lika rökigt vill jag nog påstå, Men också här är volymen på musiken lite för hög stundtals…
Men det är väl kanske så det ska vara?
Sen kan det kanske vara lite irriterande med att det inte finns några depåer utplacerade med handdukar lite här och var…

Hur som haver värt att besöka.

När det gäller Sharks så känns det lite annorlunda jämfört mot Artemis och Oase.

Sharks är givetvis också rent och snyggt, Men Sharks har också en lite mer avslappnad attityd tycker jag, Det är lite lugnare lunk vill jag påstå, Det är i alla fall så som jag har upplevt stället.

Tjejerna är mindre påstridiga, Många av dom kommer ALDRIG ens fram och frågar, Dom kan gå förbi 10 gånger men det har inte varit förens jag själv visat mig intresserad som dom har stannat upp och slagit sig ned. Men det varierar ju så klart.

Jag vill nog påstå att jag har sett dom snyggaste tjejerna på Sharks. Men variationen har varit stor. Det finns både 5 poängare och 12 poängare.
Och jag vill också påstå att det har varit något lättare att få en BRA halvtimmessession här än på Artemis och Oase.

Sharks utomhusarea är väl ungefär dubbelt så stor som på Artemis och den är grönare och inte så ”stensatt”, Men den är betydligt mindre än Oase. Men & andra sidan något mer välplanerad och inte så ”tom” som Oase.

Vissa rum har AC vilket ju kan vara trevligt när det är hett ute.

Vill man slappa på Sharks så är det på övervåningen chansen är som störst att få vara ifred.

Den vanliga normala maten är som på Artemis vill jag påstå, men barbequen har varit i topp. Sen har det funnits en del goda bakverk och man har serverat skivor av kall vattenmelon i värmen, Ett trevligt litet inslag.

Nä, Jag gillar FKK Sharks skarpt, Just för sitt lugn.
Det enda som stör mig är som sagt en tjock cigarettsmog inomhus när klockan börjar närma sig midnatt och att man också här måste gå ut till receptionen för att hämta handdukar, Även här kan jag klaga på volymen, Speciellt på lördagskvällarna när dom har DJ. Onödigt hög volym.

När det gäller FKK World och min besvikelse över att det var så få tjejer på plats så kanske detta har sin förklaring i att det ganska nyligen hade varit polisrazzia på platsen.

Jag vet inte sanningen bakom nyheterna men jag har kunnat läsa på Internat.sexguides forum att personer inblandade i ägandet av World också har varit inblandad i mc relaterad kriminalitet och skottlossning i Frankfurt.
Detta var också vad en tjej på Oase berättade för mig…
Vad som är sant eller inte låter jag vara osagt.
Men tydligen så ska det ha varit polisrazzia på FKK World två gånger inom kort tid.

Känns ju inte så bra om det nu är så att World är uppbyggt på kriminalitet??
Synd om så är fallet, Vem vill stödja en sådan anläggning med sina pengar?

Med dom orden så får väl den här tråden få somna in…?
Jag har ju gjort vad jag ville…

Och jag ber att få säga Tack till er som stöttade mig i början av resan.
Det var en del skribenter där som hjälpte mig igång, Sen gick det av bara farten.
Tack än en gång!

Ps!
När det gäller hotell så har jag bara besökt 5 stycken totalt.
Alla kan rekommenderas, Helt okej hotell.
Följande tre i Berlin.
http://www.hotel-alt-tegel.de/hotel.html
Runt 50-60 euro, bra frukost, tyvärr ingen AC på rummet, Varmt!

http://www.central-hotel-berlin.de/tg.html
Budgethotell, Runt 50 euro har jag betalat varje gång.
Bra frukost, Inte heller här någon AC.

http://www.kronprinz-hotel.de/
Liten besvikelse.
Bara bott där en gång, och det var när det var väldigt mycket folk i Berlin och priset låg därför på 110 euro, Inte riktigt värt dom pengarna, Inte heller här någon AC på rummet.
Det var nog 33 grader i rummet, Inte lätt att sova då.
Bra frukost.

Följande två utanför Frankfurt.
https://www.hotelbb.de/de/frankfurt-nord
Bäst av dom fem, 50 euro, tyst och svalt rum med AC. Sov som ett barn.
Bra frukost.

http://www.mercure.com/de/hotel-2937-mercure-hotel-bad-homburg-friedrichsdorf/index.shtml
Bra hotell, sju våningar högt, dock lite lyhört, Trevlig pool på bottenvåningen, Runt 55-60 euro.
AC på rummet, Bra frukost.
Senast redigerad av Stolpeinochut 2014-08-10 kl. 22:09.
Citera
2014-08-10, 22:17
Medlem
Tack för mycket underhållande recensioner! Kul att läsa något med en mer personlig infallsvinkel och att du bjuder på dig själv.

Men helvete har du hunnit med 18 besök på FKKs i år?! Har du koll på hur mycket pengar du spenderat?

Är känslan nu att spänningen med att besöka klubbarna nu har svalnat? Lite mer som rutin.

Får önska dig lycka till med din dejting.
Citera
2014-08-10, 22:18
Medlem
WordWarriors avatar
@Stolpeinochut:

Mycket intressant läsning. Tack!

Nu har du lyckats med något inte många har... Du har gjort mig avundsjuk med ditt äventyr på hotellrummet... Ta med en FKK-tjej som escort... Jäklar vad häftigt alltså!

Förstår att du tar en liten time-out, men det har varit ett sant nöje att läsa dina inlägg i forumet, och jag hoppas det blir fler...
Senast redigerad av WordWarrior 2014-08-10 kl. 22:20.
Citera
2014-08-10, 22:43
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stolpeinochut
Slut på det roliga…

Det har hunnit bli 5 besök på Artemis, 6 besök på Sharks, 6 besök på Oase, samt 1 gång på World.

Hehe

Ojdå. Det var beroendeframkallande trots allt. Fler besök än vad jag gjort i år.

Men då missade du den bästa FKK-klubben i Frankfurt: Mainhattan.
Anledningen till att den är bäst är att den inte har några svagheter. Tyskarnas klubb nr 1.
Jättebra mat, snygga tjejer, bra service, bra rum, inte påstridiga tjejer, rökfritt, bra relax, liten men fin utomhusdel.

Men bra att du undvek turistfällan Palace.
Senast redigerad av Arnold15 2014-08-10 kl. 23:26.
Citera
2014-08-10, 23:09
Medlem
Landsknechts avatar
Fan, jag blir också lite avundsjuk på din upplevelse med Maja. Blev det även att spruta i henne?

Risken för HIV är minimal i alla fall, så oroa dig inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in