Citat:
Ursprungligen postat av
Bomben1
Exakt detta tycker jag är lite tråkigt med en här "utmaningen", om man inte seriöst själv tror på aktien varför ska man ens vara med i den här "tävlingen"? Tycker personligen att de flesta aktierna här i tävlingen är väldigt ointressanta om man tänker risk/reward... många tar alldeles för stor risk här om man "verkligen" skulle slänga in, låt oss säga.. 100 k? Tror inte många skulle vilja spekulera med riktiga pengar i många av de här bolagen..
Personligen är jag inte intresserad av att vinna tävlingen utan att få upp ögonen för nya bolag som presterar bra rent ekonomiskt eller en intressant marknad.. Jag tror alla känner till aktier som fingerprint och dylikt.. och att säga som några här inne har gjort.. "Jo jag e med.. all in i valfritt förhoppningsbolag" tycker jag inte man borde få göra...
Behöver inte tjura

Det är också lite tanken att se hur det går för dem som ploppar upp dessa förhoppningsbolag också och jämföra med andra aktier. Visst, någon får kanske jackpot.
Själv köper jag bara bolag jag själv kan tänka mig köpa och inneha under åtminstone 1 år. Just denna månad kunde jag inte hitta någon av de aktier på min bevakningslista som var köpvärda. Mr Green var väl den som var närmast men den rusade precis innan. Electra gruppens kurs missade jag tyvärr, nog inte helt fel att äga den på lite längre sikt men nu känns den lite dyr.
Ligger BankNordik för jag tror det är det stabilaste på 1 månads sikt med störst uppsida på den tiden av de bolagen jag har under bevakning/äger.