2014-01-06, 12:51
Medlem
WACCs avatar
Riktigt kul att alla är med nu. Första riktiga handelsveckan inleds imorgon.

Förhoppningsvis kommer alla pengar som inväntat årsskiftet av skatteskäl tillbaka in i marknaden och pressar upp index lite!
Citera
2014-01-06, 14:41
Medlem
Är det för sent att hoppa med?

Annars blir det väldigt intressant att följa och se hur det går.
Citera
2014-01-06, 14:46
Awaiting Email Confirmation
Hartarbetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMaan
>Lika bra att låta Mattma välja en aktie nu. Ingenting har direkt hänt
Ptja, Hartarbete är ju redan ner en 16%..

Om det bara hänger på mig, så är det okej om han hoppar på nu.

BCS fick en lite dåligt start men caset ligger ju kvar. Tjänsten tutar på. Har själv bokfört lite med promikbook i helgen. Antalet likes på facebook har tickat upp med 4 stycken till 181 under helgen, så minst några andra verkar gilla det också.

It ain’t over till the fat lady sings.
Citera
2014-01-06, 18:02
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimeOfYourLife
Är det för sent att hoppa med?

Annars blir det väldigt intressant att följa och se hur det går.

Du kan hoppa in om du väljer aktie ikväll innan 22.00. Liksom mattma får du då också köpa din aktie till fredagens stängningskurs.
Citera
2014-01-06, 18:21
Medlem
+3,26 % för Borregaard idag, men norska kronan är i en nedåtgående trend.. kluven
Citera
2014-01-06, 18:48
Medlem
WeeMaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bomben1
+3,26 % för Borregaard idag, men norska kronan är i en nedåtgående trend.. kluven

Bra det, då mina Stratasys tynger Flashbackindexet idag med sina -5%.
Citera
2014-01-07, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMaan
Bra det, då mina Stratasys tynger Flashbackindexet idag med sina -5%.

Mina Taurus ligger 15% plus idag så vi springer nog ifrån index ändå. Surt att man inte gick på magkänslan och köpte på riktigt!
Citera
2014-01-07, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hescorfes
Mina Taurus ligger 15% plus idag så vi springer nog ifrån index ändå. Surt att man inte gick på magkänslan och köpte på riktigt!

Se så :P Många dagar kvar i månaden. Se om den ligger kvar där
Citera
2014-01-07, 18:06
Medlem
mattmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Min brorsa jobbar på Eniro som projektledare för den gemensamma servermotorn som används för deras appar och hemsida. Jag frågade honom när Eniro stod i dryga 10:an för ett år sedan om han inte trodde att det var köpläge. Han trodde då inte långsiktigt på deras produkter utan sa att Google och andra käkade deras lunch och gav en avvakta rekommendation. Samma säger han nu ett år senare när Eniro närmat sig 50-lappen. Visar väl bara att man inte skall lita på brorsan helt enkelt eller kanske att han får rätt på 2-3 års sikt. Det spelar ju dock ingen roll för utvecklingen de närmaste månaderna.

Vad han också har sagt är att de drabbats av "sist-in-först-ut" vid olika neddragningar. Trots omorganisationer är det ofta unga typer som kan moderna programspråk o.s.v. som fått gå vid neddragningar och äldre televerksstofiler från katalogtiden som får stanna och inte gör så många knop.
Intressant det dar, pa ledningen later det som att sammarbetet gynnar dem, men sa ar det val iof oftast.

Tycker att sist-in-forst-ut systemet ar riktigt javla dumt och bakatstravande, visst att det ger de anstallda nagon form av trygghet, men ocksa i manga fall missgynnar foretaget. I country of the free, dar jag befinner mig for tillfallet har de ett annat problem. Har star de bortkvoterade gubbarna och tanterna och serverar dig pa snabbmatsresturangerna vilket ser valdigt tragikomiskt ut.
Citera
2014-01-07, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hescorfes

Exakt detta tycker jag är lite tråkigt med en här "utmaningen", om man inte seriöst själv tror på aktien varför ska man ens vara med i den här "tävlingen"? Tycker personligen att de flesta aktierna här i tävlingen är väldigt ointressanta om man tänker risk/reward... många tar alldeles för stor risk här om man "verkligen" skulle slänga in, låt oss säga.. 100 k? Tror inte många skulle vilja spekulera med riktiga pengar i många av de här bolagen..

Personligen är jag inte intresserad av att vinna tävlingen utan att få upp ögonen för nya bolag som presterar bra rent ekonomiskt eller en intressant marknad.. Jag tror alla känner till aktier som fingerprint och dylikt.. och att säga som några här inne har gjort.. "Jo jag e med.. all in i valfritt förhoppningsbolag" tycker jag inte man borde få göra...
Citera
2014-01-07, 19:26
Medlem
Citat:
Exakt detta tycker jag är lite tråkigt med en här "utmaningen", om man inte seriöst själv tror på aktien varför ska man ens vara med i den här "tävlingen"? Tycker personligen att de flesta aktierna här i tävlingen är väldigt ointressanta om man tänker risk/reward... många tar alldeles för stor risk här om man "verkligen" skulle slänga in, låt oss säga.. 100 k? Tror inte många skulle vilja spekulera med riktiga pengar i många av de här bolagen..

Personligen är jag inte intresserad av att vinna tävlingen utan att få upp ögonen för nya bolag som presterar bra rent ekonomiskt eller en intressant marknad.. Jag tror alla känner till aktier som fingerprint och dylikt.. och att säga som några här inne har gjort.. "Jo jag e med.. all in i valfritt förhoppningsbolag" tycker jag inte man borde få göra...

Behöver inte tjura Det är också lite tanken att se hur det går för dem som ploppar upp dessa förhoppningsbolag också och jämföra med andra aktier. Visst, någon får kanske jackpot.

Själv köper jag bara bolag jag själv kan tänka mig köpa och inneha under åtminstone 1 år. Just denna månad kunde jag inte hitta någon av de aktier på min bevakningslista som var köpvärda. Mr Green var väl den som var närmast men den rusade precis innan. Electra gruppens kurs missade jag tyvärr, nog inte helt fel att äga den på lite längre sikt men nu känns den lite dyr.

Ligger BankNordik för jag tror det är det stabilaste på 1 månads sikt med störst uppsida på den tiden av de bolagen jag har under bevakning/äger.
Citera
2014-01-07, 21:01
Medlem
TheBunks avatar
Citat:

Jag var lite inne på det här när jag motiverade min januari-aktie. Jag kommer bara välja företag som jag själv äger och tror på. Sen skulle jag inte gå in med 100K, då min totala portfölj är på 550K i skrivande stund, men mina tips kommer nog alltid vara det i portföljen som jag tror på mest inför månaden. Andra får göra precis hur dom vill, men personligen tappar jag gnistan lite om jag själv inte skulle äga/köpa aktien när månaden börjar. Sen kan det hända saker under månaden som får mig att sälja eller öka på, men men..

Det bästa med tävlingen tycker jag är alla rekar man får. Kul att kolla upp dom och skapa sin egen uppfattning, har ryggat en januari-aktie med en mindre peng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in