2013-12-26, 22:43
Medlem
Hej!

Detta är för er som fotar och fraktiskt framkallar.

Hur hänger ni era bilder hemma? Tar ni fram förstoringar? Sätter ni upp jättemånga små bilder?

Själv har jag ca 200 småbilder jag inte riktigt vet hur jag ska sätta upp än, finns många sätt, sätta direkt på väggen, hänga med små klädnypor på snören osv osv.

Hur gör ni?

Vad har ni för tips?

(nej detta är inte för inredningsdelen, detta hör hit då jag frågar direkt till fotograferna hur dom gör med sina egna bilder)
Citera
2013-12-27, 00:07
Medlem
Spik
Citera
2013-12-27, 00:38
Medlem
Cutelunatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mek.nu
Hej!

Detta är för er som fotar och fraktiskt framkallar.

Hur hänger ni era bilder hemma? Tar ni fram förstoringar? Sätter ni upp jättemånga små bilder?

Själv har jag ca 200 småbilder jag inte riktigt vet hur jag ska sätta upp än, finns många sätt, sätta direkt på väggen, hänga med små klädnypor på snören osv osv.

Hur gör ni?

Vad har ni för tips?

(nej detta är inte för inredningsdelen, detta hör hit då jag frågar direkt till fotograferna hur dom gör med sina egna bilder)

Jag sätter upp alla bilder jag har på en väg - helt osymmetriskt. Både små ramar och ända upp till A2. Brukar däremot sätta bilderna med kalla färger på en vägg, och de med varma färger på en annan, simpelt och bra tycker jag.
Citera
2013-12-28, 10:56
Medlem
is-mises avatar
Minsta A4 monterat i ramar (enkla med tunn svart eller vit ram).
Några printade på pvc och Kapa skivor. Snyggt om man sätter små
trästavar bakom så det ser ut som den hänger fritt 2cm ut från väggen.
Allt utskrivet av crimson.se.

I hallen hänger massa bilder på gamla portar, luckor, fönster och dörrar
från staden. Bilder tagna på söder sitter på väggen åt söder.
Norr på norra väggen osv.

Minns jag rätt så kostar det 25.- per utskrift i A4 så det är ju inga jättepengar
att byta då och då.
Citera
2014-01-02, 15:26
Bannlyst
har bilder i album
Citera
2014-01-26, 12:34
Medlem
Jag har en vägg där jag har två långa och två korta tavellister från IKEA där jag har mina foton och teckningar i ramar. Snyggt och enkelt att byta!

Vid sängen har jag också gjort något som liknar det här: http://www.pinterest.com/pin/26740191507025451/. Jag använde en stor gammal ram som jag hittade på loppis, små gardinklämmor och enkel ståltråd.

Jag hittade för övrigt bilden från en pinterest-board som heter "Creative ways to display photos", kanske vore nåt att ta en titt på? http://www.pinterest.com/sendmail2an...isplay-photos/
Citera
2014-01-26, 21:13
Moderator
rotadents avatar
Jag har mestadels canvas med mina egna bilder, hänger dem på en vanlig tavelkrok bara. Om man har många små bilder tycker jag att det är rätt snyggt med en ram för många bilder.
http://4.bp.blogspot.com/-rP4Oxgzr3C...VxOenmI9_c.jpg

Det finns mycket snyggare varianter då, jag gillar de som är lite assymetriska med olika storlekar, vissa liggande, vissa stående lite oregelbundet. Det kräver dock en del jobb för att få det snyggt, man får beskära utskrifterna och komponera lite för att det ska bli harmoniskt. Sen tycker jag att det i regel funkar allra bäst med bara svart-vitt, men det kan bli riktigt snyggt.
Citera
2014-02-05, 00:12
Medlem
Har inte en enda bild jag tagit själv hängandes hemma trots att jag säljer dom som canvas och print till folk. Har fått för mig att det är en rätt vanlig "fotografskada".
Citera
2014-02-08, 18:47
Medlem
Har flera av mina bilder i hallen, men de hänger på ett sätt så de ser bra ut och bildar en balans emellan dem. inga speciella tankar mer än att de är bra bilder och att de hänger så på tidigare nämnda vis. Lägg upp bilderna så som krokarna på väggen sitter, flytta sedan runt dem tills de ser ut att ha den optimala placeringen, hänger sedan upp dem efter detta sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in