• 1
  • 2
2013-12-26, 21:46
Medlem
Skulle vilja veta hur man gör och vilka program man kan använda
Citera
2013-12-26, 21:55
Medlem
ThingThings avatar
Man börjar med intresse för hur saker inom den världen fungerar, och sedan så söker man sig lite i taget till de delar av exempelvis internet där andra personer med liknande intresse delar med sig och tar emot råd. Man lär sig sedan lite i taget och suger åt sig information från olika håll och skaffar sig erfarenhet.

Man startar inte en Flashbacktråd men en av de tunnaste trådstarterna som går att finna, som dessutom saknar frågetecken, där man framstår som någon slags fjortis som vill bli xXh4Xx0r13E7Xx sådär.

Har du intresset och vill lära dig, så kommer det att gå och du kommer att söka dig till det själv!
Citera
2013-12-26, 21:57
Medlem
tantrs avatar
vad vill du kunna göra?

/tantr
Citera
2013-12-26, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facebook90
Beror på vad du vill göra men för web så kan nog WebMatrix vara en bra början. Där kan du skapa dynamiska webbsidor med c#/vb på serversidan och javascript på klientsidan.
Citera
2013-12-26, 22:03
Medlem
ellelols avatar
Citat:
Om du tror det finns något magiskt program som "hackar" vad man än säger till den att hacka så har du helt fel. Börja lär dig hur systemen fungerar. Google är din bästa vän. Sen beros det ju på vilken typ av "hacking" eller "Cracking" etc du tänker på.
Citera
2013-12-26, 22:17
Medlem
lasternassummas avatar
Det beror på vad du tänker att din programmering ska leda till.
Om du inte vet så är en webbserver, PHP och en databas, t.ex.
MySQL (AMP, LAMP eller XAMPP, för Win, Linux eller Mac) en
billig början som kan gå långt. Drupal, WordPress och Jomla
är exempel vad som går att göra med denna teknik. Det går
naturligtvis också att börja från början, med samma teknik:

<?php
echo "Hello world!"";
?>

är ett vanligt första exempel på ett litet PHP-program.

/Bo S

PS. Billig betyder att det är gratis att ladda ner.
Citera
2013-12-26, 22:31
Medlem
.Chloes avatar
Härligt att du vill börja hacka TS!

Det är en mycket spännande värld som hela tiden utvecklas. Det bästa med IT-säkerhet är att den är viktig och det finns både jobb och utbildningar inom den. Perfekt kombo är att kunna programmera bra och säkra applikationer, detta är något de flesta programmerare idag saknar: säkerhetstänket!

Mitt tips till dig är att först lära dig programmera i 3 olika språk, t.ex python, PHP och C. Då får du kunskaper ifrån skripting, webbprogrammering och ren programmering. Givetvis kan dessa tre språken se annorlunda ut, t.ex bash, ASP och ASM eller Ruby, Ajax och C++.

http://www.fromdev.com/2013/07/Hacking-Tutorials.html - ta och kolla in den länken, den innehåller över 80 gratis tutorials på hur du börjar hacka. Och skulle det vara några frågor så hälsa på i IT-säkerhet! Där finner du mig bland annat.
Citera
2013-12-26, 22:41
Medlem
Jag vill kunna göra spel och kunna ändra på saker i spel så man får obegränsat med saker och kunna hacka Facebook, wi-fi,iphone, dator och gärna hur man gör ett virus som förstör en dator.
Jag fattar inte vad ni menar med språk så kan ni förklara lite om vad det är.
Citera
2013-12-26, 22:48
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Jag vill kunna göra spel och kunna ändra på saker i spel så man får obegränsat med saker och kunna hacka Facebook, wi-fi,iphone, dator och gärna hur man gör ett virus som förstör en dator.

Kolla in Artmoney och Cheatengine. Det är motorer för att fuska i spel. Om du googlar så hittar du massor med tutorials på nätet om just detta. Cheatengine kan du använda på flash-baserade spel också.

Hacka facebook så kolla på keyloggers och hur man bygger sin egna phising-site.

Virus.. kolla på klassiska BAT-filer eller forkbombs.

Wifi, sätt in dig i Kali Linux och googla dig till hur trådlösa nätverk fungerar. 802.11-säkerhet.

Citat:
Ett språk är ett programmeringsspråk i denna tråd. Du skriver i lite rader med kod så utför datorn dessa handlingar. Trivialt för att kunna hacka.
Citera
2013-12-26, 22:49
Medlem
Okais avatar
Citat:
Facebook90, något säger mig att han inte är född 90 :/^
Kan du inte bara ta upp kommandobaren och googla lite fusk koder?
Citera
2013-12-26, 22:50
Bannlyst
Citat:
Det finns som sagt inget program som kommer hacka åt dig, och det finns verkligen inget program som kan hacka allting. Det finns dock program som kan underlätta processen.

Jag skulle tipsa om EliTheComputerGuy på YouTube. http://www.youtube.com/watch?v=yGIHjTmTFfA
Citera
2013-12-26, 22:51
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:

Olika programmeringsspråk används för olika saker.
- PHP passar bra för webbtillämpningar, men kan användas till annat.
- C (eller C++ eller någon annan C-variant) kan användas till nästan vad som helst.
- Assembler är väldigt maskinnära. Kraftfullt, men inte det första man börjar med, IMHO.
- Ajax är lite mer av ett begrepp.
- Pascal, Fortran och Cobol - några äldre språk.

Det var bara ett axplock.
.Chloe kom med bra tips.

mvh/Bo S
Senast redigerad av lasternassumma 2013-12-26 kl. 22:52. Anledning: korr.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in