2013-12-26, 20:34
Medlem
troubleices avatar
Jag har aldrig frsttt nr andra klagar ver att det "luktar hund". Jag har alltid LSKAT hunddoften och borrar grna ner nsan i plsen p dom. Min mors hund (en pudel) luktar ingenting alls och det tycker jag r trist. Men min pappas labrador luktar underbart mycket hund! Luktar s mysigt

Visst, jag har varit med om cklig hunddoft ocks. T.ex. hemma hos min sambos pappa som har kennel och inte skiljer p hundarnas handdukar och alla andras... Blta hundar luktar illa.

Vad tycker ni? Luktar hundar gott eller ckligt?
Citera
2013-12-26, 20:36
Medlem
Knotknets avatar
Luktar vidrigt. Gr man igng p hundlukt r man bra sjuk.
Citera
2013-12-26, 22:15
Medlem
Napis avatar
Det r mest blta hundar som luktar ganska illa ibland. MEn som du sger labrador, golden retriver och liknande har en tendens att lukta mer n andra. Ibland r det riktigt illa, men vanligtvis bara direkt i samband med vta.
Antar att det beror p att de inte har underull och vtan drfr ligger direkt p huden.
Citera
2013-12-26, 22:52
Medlem
hockexxs avatar
Dom flesta hundar luktar inte allt fr angenmt tycker jag. Dock s luktar min mors japanska spets inte alls s farligt. s till vida att den inte r dyngsur d, fr d luktar den fr!
Citera
2013-12-26, 23:02
Medlem
Jag hatar innerligt hundar och hundlukt.
Citera
2013-12-28, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Luktar vidrigt. Gr man igng p hundlukt r man bra sjuk.

Hller med. Mest luktar det i lgenheter, fyfan. Min polare har tv hundar i hans trea och det luktar verkligen skit trots att han vdrar och stdar varje dag.
Citera
2013-12-29, 12:34
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Jag tycker vl inte att det luktar gott precis men heller inte illa.
Min egen hund tex luktar inte tillnrmelsevis s illa som en rkare gr.
Men jag vill heller inte sga att han luktar ngot vidare gott.
Blta hundar luktar nstan alltid direkt illa.
Men det skiljer mellan hundar i samma raser.
Det hjlper inte att tvtta endel hundar dom luktar illa nd.
Citera
2013-12-29, 17:05
Bannlyst
En hund luktar alltid, det r deras stt att vara.

En del hundar som blir tvttade rullar sej grna i nt eftert fr att visa att de finns,
Det r ven en jaktinstinkt tror experter, de r oskra nnu p varfr hundar medvetet gr s

Men hundlukt inne kan vara frjvligt men det r vldigt rasbetonat faktist..

Med vnlig hlsning Erase
Citera
2013-12-31, 14:47
Medlem
FN-SOLDATENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troubleice
Jag har aldrig frsttt nr andra klagar ver att det "luktar hund". Jag har alltid LSKAT hunddoften och borrar grna ner nsan i plsen p dom. Min mors hund (en pudel) luktar ingenting alls och det tycker jag r trist. Men min pappas labrador luktar underbart mycket hund! Luktar s mysigt

Visst, jag har varit med om cklig hunddoft ocks. T.ex. hemma hos min sambos pappa som har kennel och inte skiljer p hundarnas handdukar och alla andras... Blta hundar luktar illa.

Vad tycker ni? Luktar hundar gott eller ckligt?
Mycket beror p vilken ras det r....
Har sjlv Dobermann och dom luktar underbart framfr allt deras tassar....
Dom r en hundras som inte stinker nr dom r blta.....
Citera
2013-12-31, 19:33
Medlem
MissMDs avatar
r man en sktsam hundgare som tar hand om sina hundar s luktar dom gott tycker jag ^_^

Dock hnder det inte allt fr ofta man trffar hundar som har en bra pls, utan de flesta jag trffat har haft fet och rtt s cklig pls.. Fr nstan alltid tvtta hnderna efter man klappat ngons hund.. suck..

Men som sagt, hundar med en vlsktt pls tycker jag luktar hrligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in