2013-12-26, 20:20
Medlem
Jag är ute efter ett bank/betalkort som är helst gratis och har ett bra sparanderänta
Ska kunna ha mer än 200.000 på sparkontot, vissa har en gräns på 100.000:-
Kommer inte användas utomlands och det ska inte vara kreditkort om det har betydelse. Givetvis ska det vara fria uttag i automat

Det jag hittat hittills är
Forex som inte kostar något alls, men som bara har 0.5% sparränta

Volvo som också är gratis och man kan koppla konto till det med 1.95% ränta

Det ska inte vara Swedbank, ICA, COOP eller Hemköp

Tjo, första postningen på FB
Citera
2013-12-26, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joonntii
Jag är ute efter ett bank/betalkort som är helst gratis och har ett bra sparanderänta
Ska kunna ha mer än 200.000 på sparkontot, vissa har en gräns på 100.000:-
Kommer inte användas utomlands och det ska inte vara kreditkort om det har betydelse. Givetvis ska det vara fria uttag i automat

Det jag hittat hittills är
Forex som inte kostar något alls, men som bara har 0.5% sparränta

Volvo som också är gratis och man kan koppla konto till det med 1.95% ränta

Det ska inte vara Swedbank, ICA, COOP eller Hemköp

Tjo, första postningen på FB

Forex kortet du nämner är inte ett sådant kort du efterfrågar i första meningen. Det är ett vanligt bankkonto, med tillhörande gratis kort knutet till bankkontot. D.v.s. mer än det du efterfrågar. Farligt att ha mer pengar insatta på ett sådant konto än du har för avsikt att sätta sprätt på under de närmsta veckorna. Blir du rånad eller om kortet blir kapat kan du förlora mer än du har lust med.

Ge-money bank har något de kallar Mitt kort. Utan kredit. Trots det nekar de folk att skaffa det kortet minst sagt godtyckligt. Jag uppfyllde kraven de nämnde med råge och har aldrig haft en betalningsanmärkning. Trots detta nekade de mig kortet!

Jag har sökt och de flesta kort är kreditkort eller är knutna till ett bankkonto. Minst dåligt är nog trots allt de kort du avslutningsvis säger att du inte vill ha. Flera av dessa administreras av en annan bank. Flygbolaget norwegian har startat en bank. Kontrollera om det är vad du undersöker. Riktigt bra ränta på sparkontot jämfört med svenska banker och det finns även ett kreditkort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in