Citat:
Du har helt rätt, det var jag som läste slarvigt. Mea culpa.
Ingen fara.
Citat:
Antingen missförstår du eller så förstår du inte alls. Jag säger inte att det är vare sig bättre eller sämre med enbart hetrosexuella i reklamer. Personligen skiter jag i ärlighetens namn i vilken läggning människor har, helt och hållet faktiskt. Med det lilla undantaget för praktiserande pedofiler då.
Jag har aldrig antytt att du skulle föredra någon sexualitet framför någon annan. Hm, vad åsyftar du?
Citat:
Det kommer aldrig att fungera eftersom människan just föredrar att titta på attraktiva personer.
Jag tror nog det skulle funka hos mig, i alla fall -- bättre än nuvarande stilgrepp, dessutom. Men visst: Majoriteten fungerar kanske inte som jag i den frågan.
Citat:
Fast så fungerar det ju inte inte riktigt och nu utgår du från dig själv. Jag personligen tänker till exempel inte alls på vare sig hetro- eller homosexualitet när jag ska associera till kärlek. Eller jo, det gör jag ju till sist men det är inte det första jag kommer att tänka på.
Vad det första vi kommer att tänka på är är inte relevant i sammanhanget, dock. Poängen kvarstår att det blir otroligt larvigt om man vill ha med ett kärlekspar i sin reklam och istället för att gå den (för en själv) naturliga rutten tar en omväg för att plocka politiska poänger. Herregud, liksom, måste man politisera allt?
Citat:
Det förutsätter ju att alla associerar "kärlek" med "sexuell läggning".
Ptja, ett kärlekspar har sex, och det är just kärlekspar och deras konstellationer i media tråden handlar om. Sen kan man se kärlek ur en vidare definiton som även omfattar kärleken vänner, familjemedlemmar och så vidare emellan, men det är den romansbetonade kärleken som åsyftas här.