hej jag är en person av ung ålder som just nu håller på komma tillbaka efter ett 4 veckors intensiv spice missbruk som antagligen börjar om på nytt inom kort, jag tänkte medans jag ändå är i mitt normala jag skulle ställa en inte så enkel fråga om mej själv som jag egentligen inte vet om någon annan än jag själv kan svara på, och det är nämligen hur jag tänker och ''känner'' inte OM det är jag mycke väl medveten om, jag ska berätta lite om mej själv. jag är en person som har väldigt lätt att lära känna nya människor men som är nästan helt omöjlig att komma nära, ända personen som faktiskt lyckats komma nära mej är min bästa vän men som verkar ha samma sätt att se på världen som jag, efter många timmars diskussion kom vi fram till att båda vi har väldigt starka problem med att känna känslor och mycke hellre ser logiskt på saker och ting (t.ex om jag lånar pengar av en vän ger jag tillbaka dom på förutsagt datum inte gärna innan och inte heller gärna efter, jag gör inte detta för att jag vet att personen kommer se mej som mindre pålitlig och därför kommer tycka om mej mindre utan för att jag i sin tur ska kunna fortsätta låna pengar eller utnyttja den här personen vidare) vi kom också båda överens om att vi båda är en bra bit över standard när det gäller våran intelligens, och det har alltid varit så jag har alltid varit klassens hjärna gällande alla ämnen i skolan, alltid varit den som alltid haft alla rätt och samtidigt varit först klar med provet. jag har även alltid varit manipulativ och till större delen oftast fått som jag vill för att inte tala om hur mycke jag manipulerade personalen på behandlingshemmet jag satt på för så gott som ett halvårs sedan. mina föräldrar är skilda och jag har bott hoss min pappa större delen av min barndom bortsett från helgerna som jag spenderade hos min mamma, min pappa är helt känslomässigt avtrubbad jag har inte det blekaste minne av att jag nånsin har fått en kram av honom, han är inte heller aggressiv eller på något sätt skrämmande tvärtom så är han osäker och har stora problem med att ta konflikter. han verkar existera i sin egna lilla värld där saker och ting är som dom är och absolut inte får förändras. min mamma å andra sidan är raka motsatsen hon är nästan överdrivet proppad med känslor en stor del är ilska men en lika stor del är kärlek 2 känslor som hon verkar ha problem med att hålla koll och se skillnad på. jag har under hela mitt liv förstått känslor men varit väldigt på om jag faktiskt känt dom, det jag vet att jag aldrig känt över något är skam det spelar ingen roll om det handlar om att springa igenom skolan helt i endast kallingar eller om det handlar om att krocka min pappas bil efter att ha gjort inbrott i hans hus när han inte varit hemma jag har inte kännt det. är detta ett normalt beteende? om jag skulle försöka få med allt skulle det ta hela natten att skriva kanske lägger till något om ni undrar över något är det bara fråga, tack så mycke