2014-01-02, 02:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cerise
Kanske för att du fick något tillbaka i form utav gott sällskap?
Om någon frågar mig nästa gång ska jag totalignorera genom att inte ens svara.

Ja i samtliga fall utan ett då en tant bara fråga om hon fick en när vi stod och kolla raketerna. Jag behöver inte få något tillbaka för att kunna ge.
Haha jaså du, ska söka upp dig fixa ett jobb på din arbetsplats så vi blir kollegor sen ska jag fråga varje dag vid samtliga tillfällen vi ses om jag kan få en och det kommer jag göra i resten av ditt liv och kalla det karma.
Citera
2014-01-02, 03:17
Medlem
mau5s avatar
Haha ojoj, tråden för mig verkar det som. Härom natten så stog jag och väntade på min polare som kom med bussen. Det hade varit någon fest i närheten och alla skulle nog ta bussen som han kom med. Jag tar då upp en cigg och börjar röka för att jag var sugen helt enkelt. Helt plötsligt så kommer det fram 5-10 pers och frågar om varsin cigg. Varpå jag svarar "Tror ni på fullaste allvar att jag tänker ge er alla varsin cigg?" de svarar då "Ja, varför inte?". Jag suckade bara och satte i hörluren i mitt öra igen.

Tycker det är så dåligt att de kommer fram så många och frågar om VARSIN cigarett.
Citera
2014-01-02, 03:23
Medlem
flygandegrisen2s avatar
Citat:
Förut när jag stod på plattformen och rökte en cigg kom det fram en kille till mig och frågade om han kunde få en. Jag svarade nej, eftersom så många frågade mig hela tiden och det skulle kosta mycket i längden att bjuda alla på cigaretter på stan. Han stirrade på mig som om jag vore världens ondaste figur. Är det någon grej bland rökare att bjuda varandra hela tiden? Jag går inte och tigger cigaretter (nu röker jag inte längre i och för sig).

menar du att du stod på plattan? i så fall varför gick han inte och köpte själv?? Regeln så som jag uppfattar det brukar vara att om man är någonstans där det ej går eller är för långt tills närmsta affär, DÅ brukar det uppskattas att bjucka på en. Mitt på stan köper man själv
Citera
2014-01-02, 05:25
Medlem
Om någon kommr helt random och frågar mig brukar jag svara: jag röker inte cigaretter...jag röker gräs. Går det bra? Harhitills bara fått: nej jag röker bara cigg. Kom igen wtf?! Haha
Citera
2014-01-02, 13:30
Medlem
Cerises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Ja i samtliga fall utan ett då en tant bara fråga om hon fick en när vi stod och kolla raketerna. Jag behöver inte få något tillbaka för att kunna ge.
Haha jaså du, ska söka upp dig fixa ett jobb på din arbetsplats så vi blir kollegor sen ska jag fråga varje dag vid samtliga tillfällen vi ses om jag kan få en och det kommer jag göra i resten av ditt liv och kalla det karma.

Du skulle aldrig våga göra så mot mig Jag har för mycket pondus.
Citera
2014-01-02, 13:32
Medlem
Cerises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygandegrisen2
menar du att du stod på plattan? i så fall varför gick han inte och köpte själv?? Regeln så som jag uppfattar det brukar vara att om man är någonstans där det ej går eller är för långt tills närmsta affär, DÅ brukar det uppskattas att bjucka på en. Mitt på stan köper man själv

Jag undrar precis samma sak, det var därför jag blev irriterad.
Citera
2014-01-02, 13:40
Bannlyst
Citat:
Du skulle aldrig våga göra så mot mig Jag har för mycket pondus.

Dont tempt me biatch.
Citera
2014-02-11, 00:25
Medlem
-harru en cigg att bjuda på?

Varför skulle jag ge bort en cigarett som nu för tiden är ganska dyra? Jag jobbar dessutom i närheten av en psykavdelning där folk frågar hela tiden. Skulle jag säga ja så skulle halva paketet gå till folk som tigger cigg. Och ja, jag liknar det vid tiggeri, tycker det är vidrigt. Har man inte råd att köpa sina egna cigg så bör man sluta. Så nu för tiden så hänvisar jag till närmaste affär, om jag får svaret att "men jag har inga pengar" så säger jag åt dem att sluta röka.

Däremot folk som är villiga att köpa en cigg för 3 spänn är helt ok. Då har de i alla fall betalt för sig. Men att tro att främlingar ska bjuda på cigg? Varför skulle dem göra det? För att vara schyssta? Nej, skulle inte tro det då dem inte gjort ett skit för mig.

Sluta ge bort cigg! Tiggare av både cigg och pengar ska bort!
Citera
2014-02-11, 06:14
Medlem
Schnyggves avatar
Har som policy att alltid ha cigg själv så jag frågar aldrig. Om någon kommer fram bjuder jag om personen inte ser ut att vara 11år eller allmänt oskön, typ turk med bråk i blick. Eller Somalie, men det säger ju sig självt...
Citera
2014-02-11, 09:05
Medlem
Jokerswes avatar
Det är bara blattar som tattar cigg,
Eller småkids,
Citera
2014-02-11, 09:49
Medlem
Mina vänner mm får gärna ta för sig va mina cigg, jag är svenk och långt ifrån snål men jag bjuder inte omyndiga på cigg och det är oftast dom som frågar/tigger..
Ibland när det varit nån äldre "hemlös" har jag bjudit men man får väl bestämma själv om man vill bjuda eller inte..
Skulle någon kolla argt på mig för att jag sagt nej skulle jag skratta..
Citera
2014-02-11, 13:02
Medlem
PonPows avatar
Citat:
Förut när jag stod på plattformen och rökte en cigg kom det fram en kille till mig och frågade om han kunde få en. Jag svarade nej, eftersom så många frågade mig hela tiden och det skulle kosta mycket i längden att bjuda alla på cigaretter på stan. Han stirrade på mig som om jag vore världens ondaste figur. Är det någon grej bland rökare att bjuda varandra hela tiden? Jag går inte och tigger cigaretter (nu röker jag inte längre i och för sig).

Jag bjuder alltid, ända tillfället jag säger nej är om jag bara har en i paketet.

Brukade springa runt och tigga väldigt mycket i tonåren. Vissa dagar när jag inte hade pengar fick jag klara mig helt på cigg jag tiggde ihop.
Lovade mig själv efter det att altid bjuda när jag blev äldre och kostnade inte längre var ett problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in