2013-12-25, 12:47
Medlem
Hej.
Jag har just börjat med släktforskning, skaffade programmet mac family tree som jag tycker verkar vara rätt smidigt och lätt.
Men stör mig på en sak som jag inte lyckas få ordning på, det interaktiva släktträdet.
Om jag har en person som varit ihop och har barn med fler personer blir det en enda röra. Någon som har lyckats få ordning på det, t.ex. en partner på varsin sida med barnen på samma sida..
Bild på röran
Senast redigerad av Jonas-u 2013-12-25 kl. 13:41.
Citera
2013-12-25, 21:10
Medlem
tzjs avatar
Nu har jag inte jobbat i programmet på länge, men vilken vy är det du har på bilden?

Kan inte få fram den i mitt träd.
Du borde kunna skriva in data i personkortet som då blir synligt i olika vyer.
Citera
2013-12-26, 13:22
Medlem
Det heter interaktivt släktträd kommer dit när jag startar. Men har du inte jobbat på länge kanske du har den gamla versionen. Tror att dom gjort vissa ändringar.
Personkorten finns kvar, men öppnar man den menyn försvinner tyvärr trädet. Ja får väl vänja mig och kanske hoppas på en uppdatering snart
Citera
2013-12-27, 13:06
Medlem
tzjs avatar
Jag uppdaterade till version 7 nu, och jag kan bara tänka mig att det blir lite rörigt då jag misstänker att barnen listas från vänster till höger i kronologisk ordning. Det är möjligt att det går att justera hur avkomma skall listas i den vyn, men jag har inte provat då jag inte upplevt problemet själv tyvärr.

Kolla i inställningarna efter olika alternativ att lista barn.
Citera
2013-12-31, 22:50
Medlem
Ställde frågan till tillverkarna och fick till svar att dom håller på att fixar problemet. Så får nog vänta på någon uppdatering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in