2013-12-26, 18:38
Medlem
Rodimusprimes avatar
Det finns inte en journalist i dessa tidningingarnas dödsdagar som skulle vilja sätta jobbet på spel och utmana feministnormen och ta Zlatan i försvar.

Alla vet att det han säger är sant, de tycker bara inte om när det sägs på ett så avtrubbat sätt.

Hade han istället uttryckt sig med "Jag tycker det är kul med tjej fotboll men synd att de inte får lika mycket sponsorer, dock beror ju det på att kvalitén inte kan mäta sig riktigt med herrfotbollen då vi är biologiskt bättre lämpade för högre tempo bla bla bla" och lagt in sjutton disclaimers till, då hade det varit lugnt.
Citera
2013-12-26, 18:39
Bannlyst
Ken Ring hånade ju en kvinnlig rappare på facebook i dagarna, konstigt att den inte fick mer spridning, Zlatan var ju faktiskt ganska snäll, om man jämför med Ken. Men jag är ganska säker på att många höll med Ken, trots ordvalen. Raka rör iaf.

Kanske är off-topic, men känns som det har kontext.
Citera
2013-12-26, 18:42
Medlem
TimTebows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Det är rätt många som spelar damfotboll, 86 000 licensierade, mot 239 000 herrar, i Sverige. Bara innebandyn som har fler spelare förutom herrfotbollen skulle jag tro så det är ingen liten sport.

http://fogis.se/om-svff/
Visst i Sverige är skillnaden kanske inte enorm. Men ta en titt runt om i världen. Hur tror du det är i Brasilien, Afrika eller Italien t.ex.?
Citera
2013-12-26, 18:49
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
Vad typ av konstruktiv debatt är det du vill som ska tas upp, som sedan ska leda till vilken insikt då?

Exempelvis debatten om dam- och herrfotboll och kommersiella intressen. Jag håller, som sagt, med Zlatan i sak, men jag tror inte man kommer särskilt långt med att vräka ur sig saker i affekt.
Citera
2013-12-26, 18:54
Medlem
Svinsvens avatar
Klart att Zlatan har rätt. Det går inte att jämföra Anders Svenssons och Therese Sjögrans prestationer. Sjögran har ju gjort över 25% fler landskamper än Svensson. Hon har dessutom flera VM- och EM-medaljer.
Citera
2013-12-26, 18:57
Medlem
Guitarsmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kate80
Exempelvis debatten om dam- och herrfotboll och kommersiella intressen.

Tillgång och efterfrågan. Finns det tillräckligt många som är beredda att betala för att titta på damfotboll så kommer sponsorerna. Om det i nuläget saknas en publik så måste man fråga sig vad man behöver leva upp till för att fylla läktarna.

Jag skulle föreslå att kvinnor börjar spela på mindre planer och med mindre mål. Då kommer det gå fortare och bli mer målchanser vilket i sin tur gör att det blir mer spännande. Göra om själva utformningen av sporten så den anpassas för kvinnors förutsättningar. Kanske spela tre perioder om 30 minuter än två halvlekar om 45 min.

Tänka utanför boxen och gå sin egen väg. Ungefär som Zlatan.
Citera
2013-12-26, 18:57
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svinsven
Klart att Zlatan har rätt. Det går inte att jämföra Anders Svenssons och Therese Sjögrans prestationer. Sjögran har ju gjort över 25% fler landskamper än Svensson. Hon har dessutom flera VM- och EM-medaljer.

Som typ ingen bryr sig ett skit om ja

Jag har också spelat grymt mycket battlefield matcher och vunnit skitmånga av dem, ska jag få en ny bil för det?

Fan va korkad du är
Citera
2013-12-26, 19:00
Medlem
Guitarsmokes avatar
Markus Johansson, sportexperten på SVT, förutspår att fotbollen kommer gå under (!!!) till följd av Zlatans uttalande och dyl:

– Förbundet bör ta en diskussion hur de handskas med media. Vi har ett ansvar att fotbollen ska leva vidare att det ska vara den största folkrörelsen annars riskerar fotbollen att dö ut så enkelt är det, säger SVT Sports expert Markus Johannesson.

http://www.svt.se/sport/fotboll/johannesson-kritiserar-forbundet
Citera
2013-12-26, 19:02
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke
Markus Johansson, sportexperten på SVT, förutspår att fotbollen kommer gå under (!!!) till följd av Zlatans uttalande och dyl:

– Förbundet bör ta en diskussion hur de handskas med media. Vi har ett ansvar att fotbollen ska leva vidare att det ska vara den största folkrörelsen annars riskerar fotbollen att dö ut så enkelt är det, säger SVT Sports expert Markus Johannesson.

http://www.svt.se/sport/fotboll/johannesson-kritiserar-forbundet
Markus Johannesson är en idiot, med andra ord.
Citera
2013-12-26, 19:05
Medlem
Svinsvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Som typ ingen bryr sig ett skit om ja

Jag har också spelat grymt mycket battlefield matcher och vunnit skitmånga av dem, ska jag få en ny bil för det?

Fan va korkad du är
Grattis! Hur många officiella landskamper har du spelat? Och hur många VM- och EM-medaljer har du? Kanske till och med varit med i OS? SM-medaljer har du väl så många att du har tappat räkningen.
Citera
2013-12-26, 19:13
Medlem
FloydPs avatar
Citat:
Grattis! Hur många officiella landskamper har du spelat? Och hur många VM- och EM-medaljer har du? Kanske till och med varit med i OS? SM-medaljer har du väl så många att du har tappat räkningen.

Är du på riktigt? Finns jättemånga små sporter som bara de närmast sörjande bryr sig om: fäktning, australiensisk fotboll, bangolf, frisbeegolf, damfotboll etc. Menar du att svenska mästaren i bangolf kan mäta sig med Zlatan? Menar du att kvinnan med flest landskamper i fäktning bör kräva sin rätt till ny bil "bara för att Anders Svensson fick en"?
Citera
2013-12-26, 19:18
Medlem
different_trips avatar
Citat:

Tro det eller ej, men ett VM-guld för herrar är mer värt än ett OS-guld i Curling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in