2013-12-26, 18:00
Medlem
Combots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
En självsäker man som skäms för att han blir jämförd med kvinnor.

Den slutsatsen får säkert din egen syn på världen att verka vettig Men tyvärr
är det en slutsats som enbart bekräftar att du inte är intresserad av att
diskutera ämnet seriöst.
Citera
2013-12-26, 18:00
Medlem
mrmoonlightss avatar
Har ni några egna döttrar som spelar fotboll, ni som hyllar Zlatan? Nej, det kan jag tänka mig att ni inte har. Era referenser till kvinnor är väl porrsidor på nätet och föreställningen att alla som lirar damfotboll är lesbiska.
Citera
2013-12-26, 18:09
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights
Har ni några egna döttrar som spelar fotboll, ni som hyllar Zlatan? Nej, det kan jag tänka mig att ni inte har. Era referenser till kvinnor är väl porrsidor på nätet och föreställningen att alla som lirar damfotboll är lesbiska.
Försök hålla dig till topic, va.

Det som diskuterades och som Zlatan hade rätt i, var att man inte kan jämföra herr- och damfotboll. Herrarna är helt enkelt bättre på koordination och fysisk styrka och därav blir spelet mer intressant att se på.

Att slänga runt ad-hominem på de som håller med Zlatan (även om han uttryckte sig lite vulgärt med cykel-grejen) visar bara att du inte är mogen nog att argumentera logiskt.
Citera
2013-12-26, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights

Refernesramen blir ju snarare att det finns miljoner fler utövare av herrfotboll vilket leder till att det är mycket större konkurrens om de relativt begränsade platserna i toppskiktet vilket leder till att de som verkligen lyckas i herrfotbollen är långt mer begåvade än de som gör det i damfotbollen.
Citera
2013-12-26, 18:12
Medlem
unknown.s avatar
Detta får mig att uppskatta Zlatan mer än någonsin.

Fantastiskt att han säger det alla andra tänker.
Citera
2013-12-26, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Abeba Aregawi kanske? Visserligen är hon öppet homofobisk, men är åtminstone svart och kan inte ens prata svenska, en perfekt symbol för det nya Sverige alltså. SVT Sport valde att ha henne i lucka 24 i sin julkalender. Det bästa sparar man till sist.. God Jul, svenska folk!
http://www.svt.se/sport/lucka-24

Sundhage uttalar sig om Zlatan:
http://www.svt.se/sport/fotboll/sundhage-trakigt-och-ledsamt

Ja hon skulle nog kunna bli utsedd till att ta kvinnohataren och ärkegrisen Zlatans plats som pk-symbol. Problemet är dock att hon är alldeles för okänd. Zlatan känner till och med jag till som inte överhuvudtaget är sportintresserad, men den där nya kvinnan eller vilken sportstjärna som helst för den delen kommer aldrig upp i Zlatan-status. Det fungerar ju också så att du måste bli folkkär först, och det är först efter det som du kan kapas av pk-maffian och användas i politiska syften. Det går således inte att bara avla fram en ny Zlatan hur som helst även om pk-eliten kanske inbillar sig så.
Citera
2013-12-26, 18:14
Medlem
Guitarsmokes avatar
Sven-Olov Lööv på Östersundsposten ryter ifrån. Men inte Zlatan utan alla fäaktiga reportrar och rövzlickeriet:

...de flesta svenska sportreportrar är fäaktigt underdåniga gentemot Zlatan Ibrahimovic...

http://op.se/opinion/ledare/1.6641801-forutsagbara-men-fatala-dumheter
Citera
2013-12-26, 18:14
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Game-Set-Match
Sjalvklart ar det fornedrande for Zlatan sasom fullblodsproffs och varldsstjarna att bli jamford med "rena amatorer" (relativt sett).

Det ar djavulskt svart att bli sa bra som Zlatan ar. Nilla Fisher mfl damspelare tillhor "lingon-serien"!

Satt ihop ett pojklag (P14 duger langt). Japp 14-ariga killar hade "spelat skjortan" av damlandslaget.

Det finns val sisadar 10 000 manliga fotbollspelare per 1 kvinnlig....Vilket givetvis gor det oerhort mycket svarare att bli varldstjarna i herrfotboll.

Prestationen som Zlatan gor ar pa en helt annan niva. Han ar en artist och fotbollskonstnar av hogsta rang - Den nivan kommer aldrig damspelare att na upp till - NAGONSIN!

Jamstalldhets-ivern i Sverige trotsar alla granser!

En cykel med Zlatans autograf tycker jag vore ett mycket hedersamt pris till basta/mesta kvinnliga landslags-spelaren. Det ar liksom inte direkt "mordande konkurrens" om platserna i damlandslaget.

Nej till "graddfil" for bortskamda kvinnor!
Det är rätt många som spelar damfotboll, 86 000 licensierade, mot 239 000 herrar, i Sverige. Bara innebandyn som har fler spelare förutom herrfotbollen skulle jag tro så det är ingen liten sport.

http://fogis.se/om-svff/

Personligen tycker jag damfotbollen i mästerskap är rätt kul att titta på och nivån har höjts rätt rejält.

Det sagt så ska man inte jämföra herr och damfotboll, att Zlatan ger en kul, men, som lagkapten, och dum kommentar känns rätt onödigt. Det stora felet är ju att fotbollsförbundet finner det nödvändigt att ge bort en bil överhuvudtaget, det är ju mina pengar som fotbollsåskådare som slösas bort i onödan.
Citera
2013-12-26, 18:16
Avslutad
Jaja, feministerna drömmer ändå i hemlighet om ett djuriskt julknull i 2:an av Zlatan den fantastiske.
Citera
2013-12-26, 18:17
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kate80
Jag tycker tvärtom att alla dessa känsloutbrott från alla sidor (även "etablissemanget") hela tiden kommer i vägen för en konstruktiv debatt som faktiskt leder till insikt och att man kommer någonstans är en viktig fråga att ta upp. Alla känner en massa saker hela tiden och blir kränkta till höger och vänster och för ingenting. Jag hade gärna sett att alla sidor i det här sammanhanget hade tänkt ett varv till och lugnat sig lite innan man öppnar munnen istället för att bara vräka ur sig sina känslomässiga reaktioner efter behag.

Vad typ av konstruktiv debatt är det du vill som ska tas upp, som sedan ska leda till vilken insikt då?
Citera
2013-12-26, 18:24
Bannlyst
En profilerad sportkrönikör, Olof Lundh, ger sin syn på Zlatans agerande

Citat:
Zlatan borde uppskatta hur Sundhage o Co kämpat sig upp
http://blogg.fotbollskanalen.se/lundh/2013/12/26/zlatan-borde-uppskatta-hur-sundhage-o-co-kampat-sig-upp/#disqus_thread
Citera
2013-12-26, 18:25
Medlem
Guitarsmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Jaja, feministerna drömmer ändå i hemlighet om ett djuriskt julknull i 2:an av Zlatan den fantastiske.

Det är klart att det är så. De älskar när en man sätter ner foten och skickar in dem i köket. Eller ja, de hatar givetvis att bli behandlade som barn men älskar att bli satta på plats (den kvinnliga biologin är en egen vetenskap). Det är därför taco-Anders som lyssnar på schalermusik och som aldrig skulle våga säga ifrån blir en så enkel måltavla för feminister.

Vet inte hur många gånger jag har diskuterat med feminister på krogen och märkt hur deras manshat har övergått till attraktion när de mött en man som de inte rår på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in