Citat:
Ursprungligen postat av
Game-Set-Match
Sjalvklart ar det fornedrande for Zlatan sasom fullblodsproffs och varldsstjarna att bli jamford med "rena amatorer" (relativt sett).
Det ar djavulskt svart att bli sa bra som Zlatan ar. Nilla Fisher mfl damspelare tillhor "lingon-serien"!
Satt ihop ett pojklag (P14 duger langt). Japp 14-ariga killar hade "spelat skjortan" av damlandslaget.
Det finns val sisadar 10 000 manliga fotbollspelare per 1 kvinnlig....Vilket givetvis gor det oerhort mycket svarare att bli varldstjarna i herrfotboll.
Prestationen som Zlatan gor ar pa en helt annan niva. Han ar en artist och fotbollskonstnar av hogsta rang - Den nivan kommer aldrig damspelare att na upp till - NAGONSIN!
Jamstalldhets-ivern i Sverige trotsar alla granser!
En cykel med Zlatans autograf tycker jag vore ett mycket hedersamt pris till basta/mesta kvinnliga landslags-spelaren. Det ar liksom inte direkt "mordande konkurrens" om platserna i damlandslaget.
Nej till "graddfil" for bortskamda kvinnor!
Det är rätt många som spelar damfotboll, 86 000 licensierade, mot 239 000 herrar, i Sverige. Bara innebandyn som har fler spelare förutom herrfotbollen skulle jag tro så det är ingen liten sport.
http://fogis.se/om-svff/
Personligen tycker jag damfotbollen i mästerskap är rätt kul att titta på och nivån har höjts rätt rejält.
Det sagt så ska man inte jämföra herr och damfotboll, att Zlatan ger en kul, men, som lagkapten, och dum kommentar känns rätt onödigt. Det stora felet är ju att fotbollsförbundet finner det nödvändigt att ge bort en bil överhuvudtaget, det är ju mina pengar som fotbollsåskådare som slösas bort i onödan.