• 1
  • 2
2013-12-24, 16:58
Medlem
Finns det el-ciggaretter eller elpipor som r helt ofarliga, fria frn kemikalier nikotin och tobak?
Isfall, var kan man kpa dom? Ngonstans i stockholm helst. Lnka grna till en online-shop om mjligt. Tack
Citera
2013-12-24, 17:03
Medlem
S3ONs avatar
Nej, det sgs att forskning krig mnet har visat att dessa e-cigg kan vara farligare n vanliga cigg.

Edit: Varfr skall du rka om du ej fr i dig nikotin? Sug i dig en polkagris istllet fr bvelen!
Citera
2013-12-24, 17:57
Medlem
Katamanjarus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S3ON
Nej, det sgs att forskning krig mnet har visat att dessa e-cigg kan vara farligare n vanliga cigg.

Edit: Varfr skall du rka om du ej fr i dig nikotin? Sug i dig en polkagris istllet fr bvelen!

Lnka grna till den forskningen. Skulle vara intressant att lsa.

Har dremot sett en hel del artiklar dr det str att det inte gr att frutse lngtidseffekter, eller med skerhet sga att det r ofarligt.
Citera
2013-12-24, 18:08
Medlem
thejams avatar
Vad jag vet finns det ingen forsking p dom lngsiktiga effekterna. Sledes kan man inte sga med skerhet att ngon speciell r helt ofarlig.
Citera
2013-12-24, 18:16
Medlem
Ssadulistens avatar
Rk riktiga eller inget alls. Vill du verka tuff hos moppe gnget?
Citera
2013-12-24, 18:20
Medlem
Katamanjarus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thejam
Vad jag vet finns det ingen forsking p dom lngsiktiga effekterna. Sledes kan man inte sga med skerhet att ngon speciell r helt ofarlig.

Det kommer ta decennier att ta fram en tillfrlitlig lngtidsforskning. Det vi kan sga med skerhet r att rkning r tmligen onyttigt, fr de resultaten r frdiga och ganska bevisade numera.
Resten kan man styra med sunt frnuft. ven om inte E-ciggen r ofarlig, s r sannorlikheten ganska stor att den r bttre fr hlsan n en vanlig cigarett.

Kontentan r att man kan testa E-cigg och frhoppningsvis kunna verge analoga cigaretter.
D har man en rimlig chans att uppleva lngtidsforskningen.
Alternativt fortstta rka och med strre sannorlikhet d innan den forskningen r klar.

Bsta alternativet r naturligtvis att inte rka alls. Grna bo isolerat p landet, med ansiktsskydd.
Citera
2013-12-24, 20:03
Medlem
LegaliseItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssadulisten
Rk riktiga eller inget alls. Vill du verka tuff hos moppe gnget?
Vnta, vejpar moppe gnget nufrtiden? Dom har blivit allt ballare.

Annars s kan jag sga s hr, nikotin r dligt fr kroppen.
Men nikotinet utgr kanske hgst 10% av det dliga i en cigarett, frutom det s r det all tjra och brnt material som skadar lungorna s jvligt mycket.

Om man skulle jmfra s kanske el-cigg ligger p samma niv som snus i hlsan. Sluta grna me bda, men jag fortstter vejpa, worth it.
Citera
2014-02-18, 05:31
Medlem
Gameplayers avatar
Nikotin r ett (ddligt) gift s naturligtvis r e-cigg inte ofarliga. De br dock vara oerhrt mycket mindre farliga n vanliga cigg d folk inte fr i sig kol, tjra, nitrosaminer m.m. Oroar man sig ver att forskningen inte r klar och p.g.a. detta hellre vljer fortstta med vanliga cigg... Ja, d r man en idiot. Nr det gller vanliga cigg r forskningen klar sedan lnge.
Citera
2014-03-11, 15:46
Medlem
Det finns ju hur mnga forskningar som helst som sger att El-cigaretter r mycket hlsosammare n vanliga cigaretter . Jag har rkt vanliga cigaretter i mnga r och nu har jag brjat med El och jag knner jdra stor skillnad i min kropp . Jag andas p ett bttre sett och jag har brjat springa nu och trna kampsporter med . El-cigaretten har verkligen frndrat mitt liv men ni borde akta er vart ni kper ifrn fr att dem flesta i Sverige sljer bara skit
Citera
2014-03-12, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorbiUF
Det finns ju hur mnga forskningar som helst som sger att El-cigaretter r mycket hlsosammare n vanliga cigaretter . Jag har rkt vanliga cigaretter i mnga r och nu har jag brjat med El och jag knner jdra stor skillnad i min kropp . Jag andas p ett bttre sett och jag har brjat springa nu och trna kampsporter med . El-cigaretten har verkligen frndrat mitt liv men ni borde akta er vart ni kper ifrn fr att dem flesta i Sverige sljer bara skit

Lite ot men har du ngon du rekommenderar? Det finns s mnga sorter, vill kpa men d ska det vara nt som hller.

Jag tror inte att el-cigg p ngot stt r farligare n vanliga cigg, med tanke p att man faktiskt drar i sig s mnga fler skadliga partiklar nr man rker riktiga.
Citera
2014-03-18, 22:57
Medlem
UERATZs avatar
Citat:

Nej dettta stmmer inte
Citera
2014-03-19, 13:55
Medlem
Citat:

hahaha lyssna inte p denna person ....el cigg r s himla mycket bttre
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in