2013-12-24, 14:43
Medlem
MrOaikis avatar
Det finns folk som rättar sin livsstil efter plånboken, och det finns de vars skulder bara växer och växer med SMS-lån och pantbanker. När jag ser skräckexempel på Lyxfällan, så undrar jag ofta hur de här människorna egentligen tänker. Visst är det ihopklippt till att framställa dem som idioter, men ändå… Vad rör sig egentligen i huvudet på dem? Därför undrar jag om det finns någon här som tidigare betalade rusentals kronor i räntor och avgifter, men insåg att det inte är hållbart, byggde upp en buffert och nu lever stabilt utan att ta lån för att köpa teveapparater. Vill ni berätta hur ni resonerade innan och hur ni lyckades ändra det resonemanget?
Citera
2013-12-24, 15:19
Nu är det inte jag personligen, men jag har en vän jag känner bra som höll på och handla en massa så hon gick minus och hon gjorde detta för hon mådde piss
Citera
2013-12-24, 15:20
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plusforward
Nu är det inte jag personligen, men jag har en vän jag känner bra som höll på och handla en massa så hon gick minus och hon gjorde detta för hon mådde piss

Mådde hon bättre av att handla?
Citera
2013-12-24, 15:58
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Mådde hon bättre av att handla?

Ja hon köpte allt möjligt. Kläder och prydnadssaker var det mycket och när man hälsade på så skulle hon alltid visa det. Det är ju egentligen ganska normalt beteende bara att i detta fall så blev det överdrivet mycket av det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in