• 1
  • 2
2013-12-24, 10:15
Medlem
Rockasigs avatar
Hi

Genom åren har en och annan lärare flörtat med en. Har läst i nån bok att det många gånger bara är ett sätt för läraren (eller eleven för den delen) att sätta lite liv i sin tråkiga vardag, vilket jag förstår. Är detta den enda sidan av företeelsen? Att krydda till den tråkiga vardagen är kanske mer utmärkande för en lärare som är gift eller en lärare som är singel samtidigt som han är av playertypen?

Om vi utgår ifrån att eleven är flickvänsmaterial på alla sätt, är det möjligt att en singellärare verkligen vill ha en chans för ett förhållande? Jag har en lärare som gett mig signaler under hela terminen, även till våren kommer jag ha honom i 2 kurser. Det klickade bara mellan oss från dag 1, men jag har inte vågat ta det på allvar. Vill helt enkelt inte att han ska ha mig som en leksak att bosta självförtroendet med.

Ska ner till föräldrahemmet nu, vi hörs.

God jul!
Citera
2013-12-24, 10:18
Medlem
NovaOculuss avatar
Om universitet, kör på.

Om gymnasie, vänta tills du har slutat om möjligt.

Fråga dig själv vilken intellektuell stimulans han möjligtvis kommer få av dig eller om han bara vill ha färskt kött.
Citera
2013-12-24, 10:19
Bannlyst
läraren är inte ute efte förhållande om du tror det, han vill bara knulla. Så om du knullar, räkna inte med förhållande, han är troligen gift och har barn i din ålder.
Citera
2013-12-24, 10:30
Medlem
killen30s avatar
Vågar nog säga att detta med lärare och elevförhållande bör man nog undvika så långt det bara går i alla former, kan stå eleven dyrt i slutändan. Speciellt om ålderskillnaden är stor och läraren bara är gubbsjuk. Sen är det väldigt oproffsigt/oseriöst av läraren i dessa fall, är där för att lära och handleda inte sätta på eleven....
Citera
2013-12-24, 14:10
Medlem
Stickerzs avatar
Hur gammal är du? Går du på gymnasiet eller yngre så vänta.
Citera
2013-12-24, 14:56
Medlem
Jag satte på min engelska lärare i gymnasiumet, det vart bara 1 gång för hon fick så mycket skuld eftersom hon hade familj men för mig gjorde detta inget.

Fick mvg i kursen.

Tror inte en lärare är så intresserat av ett förhållande med en elev men däremot vill de ha en älskare/älskarinna.
Citera
2013-12-24, 15:33
Medlem
Rockasigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Om universitet, kör på.

Om gymnasie, vänta tills du har slutat om möjligt.

Fråga dig själv vilken intellektuell stimulans han möjligtvis kommer få av dig eller om han bara vill ha färskt kött.

Universitet går jag på, varför ska jag köra på menar du?
Först klickade det mellan oss sexuellt, annars så är vi även på samma nivå mentalt.

Citat:
Ursprungligen postat av Fukaeri
läraren är inte ute efte förhållande om du tror det, han vill bara knulla. Så om du knullar, räkna inte med förhållande, han är troligen gift och har barn i din ålder.

Om jag ska knulla, behöver det inte va han. Jag menar det är bara att gå på krogen i så fall, men det är förhållande jag är ute efter.

Citat:
Ursprungligen postat av killen30
Vågar nog säga att detta med lärare och elevförhållande bör man nog undvika så långt det bara går i alla former, kan stå eleven dyrt i slutändan. Speciellt om ålderskillnaden är stor och läraren bara är gubbsjuk. Sen är det väldigt oproffsigt/oseriöst av läraren i dessa fall, är där för att lära och handleda inte sätta på eleven....

Jag förstår att det är oproffsigt, men inte lätt att undvika. När man ändå misslyckats med att undvika det, varför bör det undvikas menar du?

Citat:
Ursprungligen postat av Stickerz
Hur gammal är du? Går du på gymnasiet eller yngre så vänta.

Ja går mot 26 och han är 10 år äldre, går på universitet.

Citat:
Ursprungligen postat av Pumpzor
Jag satte på min engelska lärare i gymnasiumet, det vart bara 1 gång för hon fick så mycket skuld eftersom hon hade familj men för mig gjorde detta inget.

Fick mvg i kursen.

Tror inte en lärare är så intresserat av ett förhållande med en elev men däremot vill de ha en älskare/älskarinna.

Ja vill inte va älskarinna.
Citera
2013-12-24, 15:45
Medlem
Om du är 26 och han är singel och 36 så kan du absolut ha en chans!
Citera
2013-12-24, 20:59
Medlem
Kommer ihåg min idrottslärare i högstadiet. Fyfan vad sexig han var, ville seriöst ligga med han. Nu några år senare fick jag höra att någon lärare nyligen legat med en elev på min gamla högstadieskola. Var säkert han
Citera
2013-12-24, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockasig
Universitet går jag på, varför ska jag köra på menar du?
Först klickade det mellan oss sexuellt, annars så är vi även på samma nivå mentalt.
Hur vet du det? Har ni provat?

Tror det är en bra idé att vänta med att göra något av det tills nu har slutat ha ett lärare-elev förhållande. Annars finns det risk att det inte riktigt går som man vill...
Citera
2013-12-25, 10:31
Medlem
Rockasigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpzor
Om du är 26 och han är singel och 36 så kan du absolut ha en chans!

Varför har jag en chans plötslig menar du?

Citat:
Ursprungligen postat av Miss95
Kommer ihåg min idrottslärare i högstadiet. Fyfan vad sexig han var, ville seriöst ligga med han. Nu några år senare fick jag höra att någon lärare nyligen legat med en elev på min gamla högstadieskola. Var säkert han

Nåt äckligt över högstadielärare som håller på, men jag känner igen det du beskriver. När det är på högstadiet är det aldrig nåt om ett förhållande, men när man är universitet så sker det ändå på ett sätt som är klass.

Citat:
Ursprungligen postat av Resistor
Hur vet du det? Har ni provat?

Tror det är en bra idé att vänta med att göra något av det tills nu har slutat ha ett lärare-elev förhållande. Annars finns det risk att det inte riktigt går som man vill...

Hehe nej det har vi inte. Det är ju meningen att vi ska vänta tills vi är klara med lärare-student förhållandet, men hur ska man då bete sig för att sända ut rätt signaler om att man är intresserad tillbaka samtidigt som man vill vänta tills hans kurser är över?
Citera
2013-12-25, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockasig
Varför har jag en chans plötslig menar du?

Nåt äckligt över högstadielärare som håller på, men jag känner igen det du beskriver. När det är på högstadiet är det aldrig nåt om ett förhållande, men när man är universitet så sker det ändå på ett sätt som är klass.

Hehe nej det har vi inte. Det är ju meningen att vi ska vänta tills vi är klara med lärare-student förhållandet, men hur ska man då bete sig för att sända ut rätt signaler om att man är intresserad tillbaka samtidigt som man vill vänta tills hans kurser är över?

Jag trodde det handlade om större åkderskillnat och du var mellan 18-20 år. Du är 26 för fan du är vuxen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in