2013-12-24, 00:18
Medlem
Hämtade hem en bifogad skoluppgift i Word från Hotmail och tryckte då bara på öppna fil. Arbetade en hel dag och sparade kontinuerligt. Sedan stängde jag ned dokumentet, men när jag skulle öppna det igen var det borta.

Jag glömde trycka på spara som och tycks ha sparat ut i tomma intet. Har sökt i flera timmar men inget fungerar. Har tittat i temporary internet files osv i all oändlighet, men hittar det ingenstans. En hel dags arbete är spårlöst försvunnet

Är dokumentet borta för alltid? Hur ska jag hitta det? Behöver verkligen flashbackexpertis nu.

Tack på förhand och god jul!
Citera
2013-12-24, 00:22
Medlem
BerraBes avatar
Tjena!

Hände samma med mig när jag skrev ett stort arbete för någon vecka sen, försvann för alltid tyvärr. Gick till dataexperter och även en IT-pedagog men de kunde inte hjälpa mig.
Tur att det är jul iaf

Vad var arbetet om? Vi på FB kanske kan snickra ihop något bra åt dig!!!

GOD JUL!
Citera
2013-12-24, 00:33
Medlem
Vilken version av word använder du?

I 2010 som jag har kan man se de senaste arbeten man jobbat med. Det har räddat mig förut många gånger när man råkat stänga ner något lite för snabbt.

Öppna Word gå in på >File>Recent, där ska alla senaste arbeten du jobbat med finnas listade,

God Jul och lycka till
Citera
2013-12-24, 01:15
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Den filen bör finns i en av dina temporära mappar. Om den har sitt namn vågar jag inte svara på men sök igenom din profil efter wordfiler ändrade det aktuella datumet. Du kan ha turen att den finns kvar.

Annars får du vackert börja om från början.
Citera
2013-12-24, 01:33
Medlem
Polyklorfenols avatar
Om du bara öppnat den utan att spara den på ny plats, kommer den att sparas i mappen som den hämtades till, vilket brukar vara din webbläsares temporära filmapp.

Prova att söka efter den. Du vet väl vad du döpt den till? Dessutom finns den förmodligen som det senast använda dokumentet i Word.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in