Ni som, likt mig, lider av ångest: Har ni prövat att helt enkelt acceptera er ångest? Jag har börjat göra det och kan säga att det ofta känns lite bättre när jag gör det. Fast det är svårt, jag vet.
Jag tror det gäller att se livet som det är med sina upsides och downsides och helt enkelt acceptera dem. Men det är svårt, jag vet.
Men jag tror att en av de största anledningarna till ångest är desperat sökande efter lycka. Vad tror ni?
Tänker ni förresten på hur ni andas? Och vad ni äter? Är ni ute mycket och får solljus? För egen del har det nog blivit si och så med båda de sakerna. Och hur viktigt är umgänge för er?
Hur hanterar ni förresten förändringar? Själv har jag nog svårt för det även om det är förändringar till det bättre.
Jag skummade igenom följande artikel och tyckte det kunde ligga något i resonemangen. Speciellt tänker jag på om det kan ligga något i att man i fattigare länder verkar lyckligare än i rika. Tror ni det kan vara så och, i så fall, vad kan vi lära oss utav dem? Kanske att när livet är som mest strävsamt kan man känna att man gör nytta? Eller så har man inte tid att ha ångest eller tänka på om man har ångest.
Vad tror ni?
http://www.svd.se/kultur/understreck...dje_771176.svd