• 1
  • 2
2005-07-21, 09:59
Medlem
Vad har du fr rimliga/orimliga planer fr att "lyckas" eller gra innan du dr, i livet?

mindre serisa;

Hoppa fallskrm.

Mellanserist;
Fullflja Ironman p bra tid.
Springa maraton.

Serist;
Skaffa ett jobb dr jag blir lite knd och tjnar _MYCKET_ pengar.
Gifter mig med en riktigt snygg tjej .

Sjlva?
Citera
2005-07-21, 10:14
Medlem
Jag gillar inte att planera mitt liv i frvg, bygger bara upp frvntningar.. Det enda som jag SKA gra r att hoppa fallskrm.
Citera
2005-07-21, 13:42
Medlem
Har lite svrt att se hur detta relaterar till filosofi.

Jag hller med rhed, har inga direkta planer jag kommer misslyckas med och bli besviken. Istllet frsker jag gra det mesta av varje dag, om det nu betyder att hoppa fallskrm varje dag eller bara softa i soffan.

"Live as if you were to die tommrow. Learn as if you were to live forever." Det ska jag gra innan jag dr.
Citera
2005-08-06, 20:51
Medlem
Nissenforevers avatar
mste bli knd och f knulla brudar.. mycket brudar...
Citera
2005-08-06, 21:12
Medlem
Subb[a]s avatar
Har inga direkta krav... jag vill grna uppleva s mycket som mjligt, tyvrr r man lite fr sl fr att "maxxa" ut livet hehe.

Planer:
Hinna f lite minnen, och sen hitta en vacker och frnuftig flicka och frhoppningsvis f 2-3 fina barn. Hinna leva ett tag nr jag har pension, bara knna lugnet, vara ute och jaga och fiska med mina barnbarn, hjlpa grabben med bilen osv Alzheimers r det sista jag vill f.

Hoppa fallskrm
Resa till Alaska
Knna p riktig tyngdlshet
Testa heroin

Lite grejjer jag kan komma p nu jag vill testa.
Citera
2005-08-07, 12:45
Medlem
Broines avatar
Vad mnga det r som vill hoppa fallskrm. r det inte bara att gra det d? Vad r det som fr er att skjuta upp det? r ni rdda eller r det en ekonomisk frga?
Sjlv hade jag ocks det frut p min lista ver grejer jag ville gra. Nu har jag fallskrmshopparcertifikat. Det var bland det frsta jag gjorde nr jag fick mitt frsta jobb. Tyvrr brjade jag plugga strax eftert och var tvungen att lgga det p is. Nu nr jag r klar lngtar jag tills jag fr ett jobb s jag kan fortstta!
Motorcykel r den grej jag lngtar tills jag har rd med ocks. Jag hann med att ta mc-kort innan jag brjade plugga ocks.

Mitt rd till er: Slit tummen ur rven och gr grejerna ni vill gra! Vad r det fr mening med att vnta?

Nu till min lista:

Jag vill ha ett jobb som mekanikkonstruktr. Grna i Australien, verkar sknt att bo dr.

Kpa motorcykel.

Kpa fallskrm.

Testa p och eventuellt fixa cert: skrmflygning, hngglidning och dykning.
Citera
2005-08-07, 12:54
Medlem
Subb[a]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Broine
Mitt rd till er: Slit tummen ur rven och gr grejerna ni vill gra! Vad r det fr mening med att vnta?

Fr det frsta s saknar jag fast jobb, har allts rtt skakig ekonomi. Fr det andra s r MC och MCkort en av sakerna jag redan hller p med, men tnkte inte riktigt att det rknades av ngon anledning

Men du har rtt i att en grejj som att hoppa fallskrm borde man bara kunna ta och gra, kanske man tnker att man vill leva ett tag till innan man utstter sig fr risken att bli en rd pl p asfalten?
Citera
2005-08-07, 13:14
Medlem
pafas avatar
springa lngt och lnge....djungel marathon

sen vill jag hoppa i strre hopp med skidor och en sista sak skulle vilja be en person om urskt
Citera
2005-08-07, 15:05
Medlem
Broines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Subb[a]
Fr det frsta s saknar jag fast jobb, har allts rtt skakig ekonomi. Fr det andra s r MC och MCkort en av sakerna jag redan hller p med, men tnkte inte riktigt att det rknades av ngon anledning

Men du har rtt i att en grejj som att hoppa fallskrm borde man bara kunna ta och gra, kanske man tnker att man vill leva ett tag till innan man utstter sig fr risken att bli en rd pl p asfalten?
Jo, jag misstnkte att det fr mnga r en ekonomisk frga.
Det r helt klart vrt risken! Man stter sig i planet och r d livrdd! Sen blir man mer och mer rdd ju nrmare ens tur det blir. Nr man vl r ute ur planet r man s koncentrerad att man inte finns plats fr rdsla i hjrnan. Nr skrmen r utflld och man hnger dr ca 900m frn marken och dinglar med benen tnker man: "JAAAAA!!!!!!!". Haha, det r underbart helt enkelt. Behver jag nmna att man har vrldens utsikt dr uppifrn. Sen r det bara att leka lite med skrmen under den runt 5 minuter lnga nedfrden till marken.
Efter ett tag kan man slappna av ven under det fria fallet och den knslan r nnu bttre! Man susar mot marken i nstan 200km/h och har endast luft mellan sig och marken. Man kikar p hjdmtaren och tnker att nu r det dags. Pilotskrmen slnger man ut bredvid sig och 2-4 sekunder senare r man nere i ca 10m/s (36km/h). Landningen blir inte alls s hrd som man kan tro. Man bromsar in precis innan och kan landa i princip hur mjukt som helst. I brjan r landningarna lite ojmnt mjuka men i genomsnitt blir det som att hoppa ner frn en stol eller ett bord. Nr man fr in snitsen kan man bara stta ner ftterna nr man tycker att det r dags.

Frlt fr OT men jag tyckte att det var dags fr en "tripprapport" fr att de hr personerna ska masa sig ivg till den lokala fallskrmsklubben.
Citera
2005-08-07, 16:39
Medlem
jag vill frska vara med och gra ngot betydelsefullt, ngot som folk kommer att minnas och se upp till. att bilda familj r sjlvklart ett stort ml.

att vara med och behandla/bekmpa/forska kring den alltmer utbredda sociala fobin r ett ml jag har.
Citera
2005-08-07, 16:48
Medlem
kyusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Subb[a]
Alzheimers r det sista jag vill f.

Kka Omega-3 fetter, det frebygger snt dr.

Jag vill skaffa en kvinna som jag kan lska i 50 r tills jag ruttnar bort p lderdomshemmet. Sen vill jag grna bli en god och respektabel person.
Citera
2005-08-07, 16:52
Moderator
impieteers avatar
Jag skulle tvrtom kunna tnka mig Alzheimers. Det r en sjukdom som skulle kl mig bra tror jag.

Planer? Jag har inte en enda seris eller oseris plan om framtiden alls, och d r jag helt rlig. Jag tnkte betala hyran nsta mnad, det r ungefr den framfrhllningen jag har.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in