Citat:
Ursprungligen postat av Subb[a]
Fr det frsta s saknar jag fast jobb, har allts rtt skakig ekonomi. Fr det andra s r MC och MCkort en av sakerna jag redan hller p med, men tnkte inte riktigt att det rknades av ngon anledning
Men du har rtt i att en grejj som att hoppa fallskrm borde man bara kunna ta och gra, kanske man tnker att man vill leva ett tag till innan man utstter sig fr risken att bli en rd pl p asfalten?

Jo, jag misstnkte att det fr mnga r en ekonomisk frga.
Det r helt klart vrt risken!

Man stter sig i planet och r d livrdd! Sen blir man mer och mer rdd ju nrmare ens tur det blir. Nr man vl r ute ur planet r man s koncentrerad att man inte finns plats fr rdsla i hjrnan. Nr skrmen r utflld och man hnger dr ca 900m frn marken och dinglar med benen tnker man: "JAAAAA!!!!!!!". Haha, det r underbart helt enkelt. Behver jag nmna att man har vrldens utsikt dr uppifrn. Sen r det bara att leka lite med skrmen under den runt 5 minuter lnga nedfrden till marken.
Efter ett tag kan man slappna av ven under det fria fallet och den knslan r nnu bttre!

Man susar mot marken i nstan 200km/h och har endast luft mellan sig och marken. Man kikar p hjdmtaren och tnker att nu r det dags. Pilotskrmen slnger man ut bredvid sig och 2-4 sekunder senare r man nere i ca 10m/s (36km/h). Landningen blir inte alls s hrd som man kan tro. Man bromsar in precis innan och kan landa i princip hur mjukt som helst. I brjan r landningarna lite ojmnt mjuka men i genomsnitt blir det som att hoppa ner frn en stol eller ett bord. Nr man fr in snitsen kan man bara stta ner ftterna nr man tycker att det r dags.
Frlt fr OT men jag tyckte att det var dags fr en "tripprapport" fr att de hr personerna ska masa sig ivg till den lokala fallskrmsklubben.