2013-12-23, 11:22
Medlem
Erkiiis avatar
Hej,

Köpte en telefon via tre, denna kommer nu skickas till min syster då Tre inte uppdaterat sina register - jag bodde hos min syster för något år sedan, dvs. Tre har en gammal folkbokföringsadress. Vilket i säg kommer innebära lite bekymmer, men jag undrar om min syster även kommer få min UC? Hon är lite nyfiken av sig, så det vill jag inte

Standard är ju att UC skickas till folkbokföringsadress, men undrar om detta kan ha kringgåtts i och med att Tre har gammal adress.

Tacksam för svar !

...Och god jul
Citera
2013-12-23, 11:44
Medlem
templers avatar
Kopian skickas alltid till bokföringsadressen. Den kommer direkt från UC och den adress de har.
Citera
2013-12-23, 15:22
Medlem
Kan det vara så att du har din systers adress registrerad hos Skatteverket som särskild postadress?
Om så är fallet går all post till den särskilda postadressen oavsett vilken folkbokföringsadress man har.

Om den särskilda postadressen inte skall gälla längre måste du själv anmäla detta till Skatteverket.
Citera
2013-12-23, 20:07
Medlem
Erkiiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clyo
Kan det vara så att du har din systers adress registrerad hos Skatteverket som särskild postadress?
Om så är fallet går all post till den särskilda postadressen oavsett vilken folkbokföringsadress man har.

Om den särskilda postadressen inte skall gälla längre måste du själv anmäla detta till Skatteverket.

Njae, exempelvis så fick jag brev från försäkringskassan i veckan (till min folkbokföringsadress), dock så registrerade jag mig på FK för bara 2-3 månader sedan. Så skatteverket borde rimligen inte ha en särskild adress, däremot tre?

Jag kan tänka mig att det kreditupplysningsbolag Tre använder sig av, också använder sig av Tres kontaktuppgifter? Eller jag kanske är ute och cyklar

Smidigast är väl att ringa och fråga, någon som vet vilken UC Tre använder sig av?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in