Citat:
Ursprungligen postat av
Thingamabob
Trivs du med studierna? I den mening att du tycker det är intressant?
Vet inte hur gammal du är, men kroppens utveckling och hjärnans stagnation i storlek påverkar mycket hur man känner det när allt "stannar upp".
Om jag vore du (i din sits) hade jag lagt flest ägg i utbildnings-korgen. Ett par ägg i gym-korgen (endorfinerna, du vet) och kanske ett ägg i en slags kurator-korg.
Om du kör på alla cylindrar så du inte kan sova kanske du behöver syntetiska hjälpmedel (insomningstabletter) för att hitta tillbaka till rätt rytm.
Sen hade jag skitit i det sociala, om du är som en del som mognar tidigare än sina jämnåriga. Kanske du skulle trivas bättre bland äldre studenter. Om du vet var de håller hus. Finns mentorskap där du pluggar?
Depp är normalt i övergången ungdom-vuxen, tyvärr saknas det bra övergångsriter i vårt "upplysta" samhälle. Tro mig, du är helt normal.
Nej, det intresserar mig inte, men det gör inget annat heller. Jag måste göra någonting.
Jag är 21, och det är ungefär 4 år sedan allt rasade. Innan dess var jag bara olycklig, men det rullade på.
Skulle jättegärna gymma igen, men jag skadade axeln i februari ganska ordentligt så kan inte gymma överkroppen alls. Löptränar och träningscyklar ca 5 ggr i veckan istället. Har gått hos tre olika psykologer och haft ganska dåliga erfarenheter, men man kanske borde testa igen...
Jag har alltid haft stora sömnproblem, kan inte stänga ner och sover väldigt oroligt. Testade tre-fyra olika sömntabletter, men fick antingen ingen effekt eller baksmälla.
Jag är inte mogen. Om något är jag ett litet barn i en manskropp. Jag har en väldigt splittrad personlighet i överlag. Eftersom jag är diagnosticerad med Aspergers har jag säkert rätt till något extra stöd.